Besluit – regulier
Verleende omgevingsvergunning
De gemeente ontving op 27 juli 2024 een aanvraag om een omgevingsvergunning. De omgevingsvergunning is verleend. De gemeente geeft hiermee toestemming voor het wijzigen van de voorgevel. Deze aanvraag is volgens de reguliere procedure behandeld. Het besluit is verzonden op 18 november 2024.
U kunt bezwaar maken tegen ons besluit
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift sturen. Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen de bezwaartermijn van 6 weken. In artikel 6:8 lid 1 Awb is vermeld dat de bezwaartermijn start de dag na bekendmaking van het besluit. De bekendmaking geschiedt bij een omgevingsvergunning door verzending. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 600, 6460 AP Kerkrade
Zorg dat u de juiste informatie in uw bezwaar zet
In uw bezwaar staat in ieder geval:
- •
- •
uw telefoonnummer of e-mailadres
- •
de datum waarop u uw bezwaar schrijft
- •
het besluit waartegen u bezwaar maakt
- •
- •
Indien u zich wilt laten vertegenwoordigen door een gemachtigde, dient deze een door u getekende machtiging te overleggen.
Indienen voorlopige voorziening
Een bezwaarprocedure schorst de werking van het bestreden besluit niet. Is er sprake van spoed? U kunt de rechtbank Limburg te Roermond vragen de start van de activiteiten tegen te houden voordat de gemeente heeft beslist op uw bezwaar. Dit heet een verzoek om een voorlopige voorziening. Houd er rekening mee dat u hier kosten voor betaalt. Voorwaarde is dat u ook bezwaar heeft ingediend. Het verzoek om voorlopige voorziening zelf heeft geen schorsende werking. Slechts de voorzieningsrechter kan hiertoe beslissen.
U kunt schriftelijk of digitaal om een voorlopige voorziening vragen:
- •
Per post: Rechtbank Limburg te Roermond, sector Bestuursrecht, gevestigd Willem II Singel 67 te 6041 HR Roermond, correspondentieadres: Postbus 950, 6040 AZ Roermond.
- •
Digitaal: https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht
U heeft dan een digitale handtekening (DigiD) nodig. De voorwaarden leest u op de website. Stuur ook altijd een kopie van uw bezwaar mee.
Meer weten?
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de gemeente Kerkrade via het volgend email adres: gemeentehuis@kerkrade.nl of via telefoonnummer 14 045