Documentnummer: 24-0195649
Op 29 oktober 2024 hebben wij een aanvraag ontvangen voor het reserveren van een gehandicaptenparkeerplaats in de Hagemanstraat te 's-Gravenzande.
Krachtens artikel 15, lid 1, van de Wegenverkeerswet 1994 dient er een verkeersbesluit te worden genomen voor de plaatsing van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer opgenomen verkeerstekens, evenals voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat uit het oogpunt van de mindere validiteit, welke is onderschreven uit medisch onderzoek en getuige de bij aanvrager in het bezit zijnde gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurder;
dat door de intensiteit waarmee de parkeermogelijkheden in de directe omgeving van de woning van aanvrager worden gebruikt, het wenselijk is een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats in de nabijheid van de woning aan te wijzen;
dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer overleg is gepleegd met de Nationale Politie, regio Den Haag.
Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
Laat het weten als u het niet eens bent met het besluit
De behandelend ambtenaar legt het besluit dan graag aan u uit. Als de uitleg duidelijk is hoeft u misschien geen bezwaarschrift te schrijven. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Dit kan op telefoonnummer 14 0174. Let op: wacht niet te lang. U heeft, nadat wij ons besluit hebben verstuurd, 6 weken de tijd om bezwaar te maken. Ook als u ons belt blijft dit 6 weken.
Schrijf binnen 6 weken een bezwaarschrift
Komt uw bezwaarschrift te laat binnen? Dan kunnen we deze niet behandelen. In uw bezwaarschrift aan het college van burgemeester en wethouders schrijft u altijd:
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
een omschrijving van dit besluit. Het is handig als u een kopie van het besluit meestuurt.
- 5.
de reden(en) waarom u het niet eens bent met dit besluit
Dit staat in artikel 6:5, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht (Awb). Als u bezwaar maakt is het verstandig om advies te vragen aan het Juridisch Loket, uw rechtsbijstandsverzekeraar of een advocaat.
Verstuur uw bezwaarschrift digitaal
Dit kan via https://www.gemeentewestland.nl/klachten-bezwaar-en-beroep/bezwaar-maken.html. Hiervoor moet u wel een elektronische handtekening (DigiD) hebben. Lukt digitaal versturen niet? Dan kunt u uw bezwaarschrift e-mailen naar info@gemeentewestland.nl. Lukt e-mailen niet, dan kunt u uw bezwaarschrift via de post versturen of op het gemeentekantoor afgeven. Via de post stuurt u uw bezwaarschrift naar Gemeente Westland, Postbus 150, 2670 AD Naaldwijk. Wilt u uw bezwaarschrift persoonlijk afgeven op het gemeentekantoor? Dit kunt u doen aan de Verdilaan 7 in Naaldwijk. Vergeet dan niet om een ontvangstbewijs te vragen.
Bij grote spoed is een voorlopige oplossing soms mogelijk
U vraagt hiervoor een voorlopige voorziening aan. Dit kan alleen als u al bezwaar heeft gemaakt en er ‘onverwijlde spoed’ is. Dit staat in artikel 8:81, eerste lid, van de Awb. De rechter beslist of er een voorlopige oplossing mogelijk is totdat de gemeente een besluit neemt. Voor het aanvragen van een voorlopige voorziening betaalt u griffierecht.
U stuurt uw verzoek voor een voorlopige voorziening naar:
de Voorzieningenrechter van de sector Bestuursrecht van de rechtbank Den Haag
Postbus 20302
2500 EH Den Haag
Let erop dat u een kopie van uw bezwaar meestuurt. Meer informatie vindt u op www.rechtspraak.nl. U kunt uw voorlopige voorziening ook digitaal versturen via https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger. Hiervoor moet u wel een elektronische handtekening (DigiD) hebben.