Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan “Grotestraat 180 te Nijverdal“

Bij de publieksbalie in het huis voor Cultuur en Bestuur, Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van donderdag 14 november 2024 gedurende zes weken, tot en met vrijdag 27 december 2024, ter inzage het besluit van de raad van de gemeente Hellendoorn van 22 oktober 2024 nummer 2022-021372 tot gewijzigde vaststelling van het bestemmingsplan “Grotestraat 180 te Nijverdal”.

Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak. Een afspraak maken kan via telefoonnummer 0548-630 000

 

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan inzien via het digitaal systeem Omgevingswet.nl via:

https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/?session=7ff772ae-a84f-42a0-86f7-1391411ede57

Klik dan bovenaan op “Regels op de kaart”. Klik vervolgens op het groene vlakje “Regels op de kaart”.

Klik dan links boven op “Opnieuw zoeken”.

Vervolgens kunt u bij “document zoeken” bij “zoekterm” de identificatie van het plan: NL.IMRO.0163.BPNDGROTESTR180-VG02 invoeren.

U kunt in plaats daarvan ook het adres “Grotestraat 180, 7443 BR Nijverdal” invoeren.

Aan de linkerzijde van uw scherm kunt u vervolgens het juiste plan aanklikken om de regels zichtbaar te maken.

 

Wat is het doel van dit bestemmingsplan?

De raad van Hellendoorn heeft op 11 oktober 2022 het bestemmingsplan “Grotestraat 180 te Nijverdal” gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ter visie gelegde ontwerpbestemmingsplan. Met dit bestemmingsplan wordt beoogd om op het perceel Grotestraat 180 te Nijverdal de realisering van een commerciële ruimte op de begane grond, met daarboven zeven appartementen planologisch mogelijk te maken.

Tegen het besluit van de gemeenteraad is beroep aangetekend bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in Den Haag (hierna: ABRS). Naar aanleiding van dit beroep, heeft de ABRS in een tussenuitspraak van 29 mei 2024 de gemeenteraad van Hellendoorn opgedragen om:

 

  • met inachtneming van de overwegingen van de ABRS, een geconstateerde tekortkoming in het vastgestelde bestemmingsplan te herstellen;

  • een nieuw vaststellingsbesluit te nemen;

  • dit besluit op de wettelijk voorgeschreven wijze bekend te maken;

  • het besluit mede te delen aan de indiener van het beroep én aan de ABRS.

 

Via het hiervoor genoemde raadsbesluit van 22 oktober 2024 is de gemeenteraad van Hellendoorn tegemoetgekomen aan de uitspraak van de ABRS.

 

Belanghebbenden kunnen gedurende de termijn van terinzagelegging beroep instellen tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

 

Het beroepschrift dient ondertekend te zijn en tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

 

Het is voor een burger ook mogelijk om beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Klik voor meer informatie hierover op deze (hyper)link; https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/. Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een DigiD-code.

 

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

 

Naar boven