Gemeente Dinkelland – openbare vergadering van de raadscommissieSociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 19 november 2024 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein & Bestuur. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen.

Belangstellenden kunnen gedurende maximaal vijf minuten het woord voeren over de onderwerpen op de agenda. Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht kunt u dit op de dag van de vergadering vóór 12.30 uur melden bij de griffier via griffie@dinkelland.nl. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Voorstel inzake vaststellen Integraal Veiligheidsplan Dinkelland 2024-2026 (incl. een presentatie)

Het Integraal Veiligheidsplan (IVP) is de kadernota voor het gemeentelijk veiligheidsbeleid. Met het IVP geeft de gemeente Dinkelland sturing aan de lokale veiligheid. Na vaststelling van het IVP wordt een uitvoeringsplan Veiligheid opgesteld waarin de prioriteiten en beleidsuitgangspunten uit het IVP in concrete acties worden uitgewerkt.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

6. Voorstel inzake vaststellen Verordening participatie minima 2025

De “Verordening bevordering participatie minima 2017” is geactualiseerd. De verordening regelt dat er een bijdrage wordt verstrekt aan een inwoner van 18 jaar en ouder in de kosten van maatschappelijke participatie. Er hebben enkele inhoudelijke en tekstuele wijzigingen plaatsgevonden.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

7. Raadsbrief 2024-76 Uitvoeringsplan armoede-schulden

De fractie Lokaal Dinkelland heeft deze raadsbrief aangetekend voor commissiebehandeling om te bespreken of hetgeen de gemeente doet om armoede en schulden aan te pakken resultaat heeft: doen we het juiste en is dit voldoende of moeten zaken worden gewijzigd of uitgebreid.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

8. Sluiting

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp.

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven