Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat volgens het Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit Roosendaal 2022, het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 (verder WVW) is gemandateerd aan de Mdw ontwerp & voorbereiding III en Mdw beleidsuitvoering II’van team Beheer
dat in artikel 21 Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (verder BABW) is bepaald dat de motivering van het verkeersbesluit in ieder geval vermeldt welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij wordt aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid, WVW genoemde belangen ten grondslag liggen aan het verkeersbesluit;
dat artikel 2 Wegenverkeerswet 1994 luidt als volgt:
De krachtens deze wet vastgestelde regels kunnen strekken tot:
a. het verzekeren van de veiligheid op de weg
b. het beschermen van weggebruikers en passagiers
c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan
d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer
de krachtens deze wet vastgestelde regels kunnen voorts strekken tot
a. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet Milieubeheer
b. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden
dat elektrisch vervoer een bijdrage levert aan de verbetering van de luchtkwaliteit en stiller en zuiniger is dan de conventionele aandrijftechnieken voor voertuigen;
dat de gemeente het belang acht van elektrisch opladen van voertuigen in het openbaar gebied gewenst is;
dat een aangewezen parkeerplaats ten behoeve van elektrisch opladen van voertuigen in het openbaar gebied gewenst is;
dat voor het inrichten van een gereserveerde parkeerplaats een verkeersbesluit genomen dient te worden;
dat de ‘locaties elektrische laadpalen’ genoemd in dit verkeersbesluit op aanvraag zijn gereserveerd.
dat de elektrische auto vaak een benzine /diesel auto vervangt. Dus neemt de parkeerdruk niet toe.
Dat de laadpaal gelijktijdig twee elektrische auto’s kan opladen en er daarom bij iedere laadpaal twee parkeerplaatsen gereserveerd dienen te worden als parkeerplaats uitsluitend bedoeld voor het opladen van elektrische auto’s.
Dat door het tegelijk nemen van een verzamelverkeersbesluit voor alle locaties, de doorlooptijd van het aanvraag- en realisatieproces van de laadinfrastructuur wordt verkort.
gelet op de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement Verkeersregels en Verkeersteken 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;