De gemeente Heumen heeft een vergunning verleend. De gemeente geeft hiermee toestemming voor het op verzoek intrekken van verleende omgevingsvergunning W.Z23.102576.01 voor het verbreden van de bestaande uitbouw aan Schoof 7 in Malden.
Waarom publiceert de gemeente dit bericht?
Een vergunning wordt bij de gemeente aangevraagd om toestemming te krijgen om iets te bouwen, verbouwen, slopen, kappen of aan te leggen. Met dit bericht laat gemeente u weten dat er misschien iets verandert in uw omgeving. U kunt nu reageren als u het hier niet mee eens bent.
Bent u het niet eens met de vergunning?
U kunt de gemeente tot laten weten dat u het niet eens bent met de vergunning. Dit heet bezwaar maken. U kunt bezwaar maken als de vergunning tegen uw belangen ingaat. In deze periode kunt u ook de documenten met informatie over de vergunning bekijken.
Stuur de brief naar:
Het postadres is Postbus 200, 6580 AZ te Malden.
Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en bevat tenminste de onderstaande gegevens:
a. naam en adresgegevens van de indiener;
b. dagtekening;
c. omschrijving van het bestreden besluit;
d. motivering waarom bezwaar wordt aangetekend.
Zet op de envelop duidelijk het woord ‘Bezwaarschrift’.
Bent u het niet eens met ons besluit?
U kunt ons binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit laten weten dat u het niet eens bent met het besluit. Dit heet bezwaar maken. U kunt alleen bezwaar maken als het besluit tegen uw belangen ingaat (als u belanghebbend bent). Stuur hiervoor een brief naar:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen
Postbus 200
6580 AZ Malden
Zet in de brief in ieder geval het volgende:
- 1.
- 2.
- 3.
De beslissing waarmee u het niet eens bent;
- 4.
Waarom u het niet met de beslissing eens bent;
- 5.
- 6.
Het zaaknummer AB24.02212.
Zet op de envelop en de brief duidelijk het woord ‘Bezwaarschrift’.
De termijn van zes weken is heel belangrijk. Deze termijn gaat in op de dag nadat het besluit is verzonden naar degene aan wie het is gericht. Als deze zes weken voorbij zijn, kunt u geen bezwaar meer maken. U kunt ook binnen de termijn van zes weken een ‘pro forma’ bezwaarschrift indienen. Dat is een brief waarin u schrijft dat u pro forma bezwaar maakt. In deze brief geeft u aan dat u meer tijd nodig heeft om de redenen van uw bezwaar te beschrijven (waarom u het niet eens bent met de beslissing van het bestuursorgaan). En vraagt u het bestuursorgaan om extra tijd hiervoor.
Dringende situatie
Het kan lang duren voordat u een beslissing over uw bezwaar ontvangt. Kunt u hier niet op wachten, bijvoorbeeld omdat het besluit nu al ernstige gevolgen heeft? Dan kunt u aan de rechter vragen om een tijdelijke regeling te treffen totdat de beslissing over uw bezwaar is genomen. Dat heet een verzoek om een voorlopige voorziening.
U kunt een brief sturen naar de rechtbank, maar u kunt dit ook digitaal doen. Dat heet een verzoekschrift indienen. Voorwaarde is dat u ook een bezwaarschrift heeft ingediend en dat er sprake is van een spoedeisende situatie.
Als u een brief stuurt, noem dan hierin:
Uw naam en adres
Wat het spoedeisend belang is
Wat de voorlopige voorziening volgens u moet inhouden (u kunt de rechter bijvoorbeeld vragen om het besluit te schorsen zodat het besluit nog niet geldt en er dus nog geen gebruik van gemaakt kan worden/het besluit nog niet uitgevoerd kan worden.)
Schrijf een datum op de brief en onderteken het. Daarna kunt u het verzoekschrift, samen met een kopie van het bezwaarschrift dat u heeft ingediend, sturen naar:
Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland
Sector Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM Arnhem
Als u het verzoekschrift digitaal wilt indienen, ga dan naar de website www.rechtspraak.nl. Kies daar voor het tabblad ‘Formulieren en inloggen’.
U moet voor het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening een bedrag aan de rechtbank betalen.
Meer informatie
U kunt na de verzenddatum van dit besluit de documenten met informatie over het besluit bekijken. Voor informatie over het bekijken van de documenten of andere vragen kunt u bellen naar de Omgevingsdienst Regio Nijmegen via telefoonnummer 024 751 7700. U kunt ook mailen naar omgevingsloket@odrn.nl. Noem hierbij het zaaknummer AB24.02212.