Zaak nr. 5408355
Burgemeester en wethouders van Apeldoorn,
gelet op artikel 18, eerste lid onder d, van de Wegenverkeerswet,
overwegende:
dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn in het Algemeen bevoegdhedenbesluit gemeente Apeldoorn d.d. 1 januari 2024 gemandateerd is aan het afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie;
dat een verzoek is ontvangen om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te richten in de nabijheid van de Torricellistraat 23
dat na onafhankelijk medisch onderzoek is gebleken dat de aanvrager zodanige beperkingen heeft
dat hij/zij recht heeft op een Europese gehandicaptenparkeerkaart;
dat de aanvrager in het bezit is van een geldige Europese gehandicaptenparkeerkaart;
dat de aanvrager niet beschikt over eigen parkeerruimte en daarom is aangewezen op openbare parkeergelegenheden;
dat inwilliging van het verzoek het algemeen verkeersbelang niet in de weg zal staan en dat het
daarom gewenst is aan het verzoek te voldoen;
dat de weg waarop deze verkeersmaatregel wordt getroffen in beheer is bij de gemeente
Apeldoorn;
dat de ‘Uitvoeringsvoorschriften gehandicaptenparkeerplaatsen op kenteken gemeente Apeldoorn’ op dit verkeersbesluit van toepassing zijn;
dat, gelet op artikel 24 BABW, afstemming heeft plaatsgevonden op basis van een vooraf, met de gemandateerde van de korpschef, vastgesteld werkproces ‘Verkeersbesluiten voor gehandicaptenparkeerplaatsen op kenteken’, leidend tot een positief advies;
gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994 en het Reglement Verkeersregels en
Verkeerstekens 1990
b
esluiten
door het plaatsen van een bord model E6 conform bijlage 1 van het RVV 1990, voorzien van een onderbord met daarop het kenteken van het voertuig dat in gebruik is bij de aanvrager, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in de Torricellistraat nabij huisnummer 23 aan te wijzen.
Namens burgemeester en wethouders van Apeldoorn,
Chris Lagendijk
Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie
bezwaarclausule
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunt u bezwaar maken tegen dit besluit. U dient uw bezwaarschrift binnen zes weken na publicatie te sturen naar de gemeente Apeldoorn, t.a.v. de afdeling Juridische zaken, Postbus 9033, 7300 ES Apeldoorn. U kunt ook digitaal een bezwaarschrift indienen via het formulier op www.apeldoorn.nl/bezwaarschrift. Indien u uw bezwaarschrift per post verstuurt raden wij u aan een kopie van dit besluit mee te sturen.