Besluit mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NEDERWEERT

EN

DE BURGEMEESTER VAN NEDERWEERT

 

Ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

Gelet op:

  • Afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;

  • De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;

  • Artikelen 160 en 171 Gemeentewet;

Overwegende dat:

  • de gemeente via een dienstverleningsovereenkomst deelneemt aan Opnamevervangende behandeling en behandeling met verblijf (Jeugd Segment 1) en Integrale Crisishulp Jeugd van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord (MGR);

  • de MGR voor de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd mandaat/volmacht/machtiging nodig heeft van de deelnemende gemeenten;

BESLUITEN

  • 1.

    Ten behoeve van de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd mandaat te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde bevoegdheden;

  • 2.

    Ten behoeve van de uitvoering van de taken in het kader van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd volmacht/machtiging te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde (rechts)handelingen;

  • 3.

    Dat ondermandaat en subvolmacht/-machtiging verleend mag worden, binnen de voor de MGR geldende bevoegdhedenregeling, tenzij anders aangegeven in het bij dit besluit horende register;

  • 4.

    Dat dit besluit direct na bekendmaking in werking treedt.

Aldus besloten op 23 januari 2024,

Het college van burgemeester en wethouders van Nederweert,

De gemeentesecretaris,

J. Bakens

de burgemeester

B. Op de Laak

De burgemeester,

B. Op de Laak

Register mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord – Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd

 

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Verder ondermandaat aan

Voorwaarden

Algemeen

ALG 1

Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

alle medewerkers

met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ALG 2

Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden

college

dagelijks bestuur

directeur

ALG 3

Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

alle medewerkers

met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur

ALG 4

Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/burgemeester

dagelijks bestuur/ voorzitter

directeur

ALG 5

Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/burgemeester

dagelijks bestuur

directeur

Inkoop

INK 1

Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college vastgestelde inkoopstrategie

college

dagelijks bestuur

inkopers

INK 2

Het uitvoeren van inkoopprocedures

college

dagelijks bestuur

inkopers

INK 3

Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen

college

dagelijks bestuur

inkopers

INK 4

Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen

college

dagelijks bestuur

inkopers

INK 5

Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven

college

dagelijks bestuur

inkopers

INK 6

Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst

college

dagelijks bestuur

inkopers

contractmanagers

INK 7

Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen

college

dagelijks bestuur

directeur

INK 8

Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van overeenkomsten (waaronder raam- en nadere overeenkomsten) met gegunde inschrijvers

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

directeur

Monitoring

MON 1

Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de in de inkoopovereenkomsten benoemde gegevens ten behoeve van het databeheer en de regionale monitor

college

dagelijks bestuur

data-analisten

Contractmanagement

Alle onderstaande contractmanagement- bevoegdheden

  • de bevoegdheden betreffen inkoopovereenkomsten in het sociaal domein die de MGR namens de gemeenten heeft gesloten

  • de bevoegdheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de aanbestedingsdocumenten en de contractafspraken

CTM 1

Het registreren en archiveren van (data uit) de overeenkomsten

college

dagelijks bestuur

contractbeheerders

CTM 2

Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de informatie, rapportages en meldingen die deze op basis van de inkoopovereenkomsten dient te verstrekken

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 3

Het op verzoek van de aanbieder verstrekken van informatie die nodig is voor het naar behoren uitvoeren van de overeenkomst

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 4

Het uitvoeren van kwaliteits- en andere audits

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 5

Het voeren van contractmanagementgesprekken met aanbieders

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 6

Het maken van afspraken met aanbieders over:

  • het oplossen van een geschil over de uitvoering van de inkoopovereenkomst

  • de mogelijke overname van verplichtingen in geval van ontbinding van een inkoopovereenkomst

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 7

Het vorderen van nakoming door een aanbieder

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 8

Het in gebreke stellen van een aanbieder

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 9

Het opleggen van een penalty op basis van de inkoopovereenkomst

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

contractbeheerders

CTM 10

Het indienen van een schadeclaim bij een aanbieder

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 11

Het opeisen van een boete bij een aanbieder

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 12

Het doen van een beroep vernietiging van (een onderdeel van) de inkoopovereenkomst

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

CTM 13

Het beëindigen van een inkoopovereenkomst (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden)

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd

CTM 14

Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een inkoopovereenkomst

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd

CTM 15

Het besluiten tot, en ondertekenen van een wijziging van een inkoopovereenkomst in de gevallen die in de inkoopovereenkomst zijn benoemd

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

inkopers

CTM 16

Het verlenen van toestemming aan aanbieders voor:

  • het doen van openbare mededelingen en uitgeven van persberichten met betrekking tot de inkoopovereenkomsten

  • het gebruiken van de gemeenten of de MGR als referentie

  • het overdragen van de uit de inkoopovereenkomsten voortvloeiende rechten en verplichtingen

  • het inzetten van derden bij de uitvoering van (een deel van) de inkoopovereenkomst

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

CTM 17

Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

CTM 18

Het - in geval van transformatie of vereenvoudiging van producten en diensten - verlangen van een aanbieder dat hij zijn producten of diensten omzet naar de ontwikkelde alternatieve producten of diensten

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

CTM 19

Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

  • De afspraken passen binnen de doelstellingen die met de inkoopovereenkomst worden nagestreefd

  • De bevoegdheid wordt uitgevoerd binnen het budget dat hiervoor in de regionale raming is opgenomen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget ‘onvoorzien’)

CTM 20

Het in het kader van de Jeugdwet en de Wmo uitvoeren van:

  • a.

    materiële controles

  • b.

    detailcontroles

college

dagelijks bestuur

  • a.

    contractmanagers

  • b.

    alle wettelijk daartoe bevoegde medewerkers

CTM 21

Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun inkoopovereenkomst.

college/burgemeester

dagelijks bestuur/voorzitter

contractmanagers

De bevoegdheid wordt uitgeoefend binnen het budget dat hiervoor in de regionale raming is opgenomen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget ‘onvoorzien’)

Financiën

FIN 1

Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan gecontracteerde aanbieders Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten

college

dagelijks bestuur

directeur

FIN 2

Het terugvorderen van bedragen van aanbieders conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten

college

dagelijks bestuur

contractmanagers

FIN 3

Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan de regiogemeenten ten behoeve van gemeentelijke betalingen van de kosten van dienstverlening en uitvoeringskosten ten behoeve van Segment 1 en Integrale Crisishulp Jeugd

college

dagelijks bestuur

directeur

 

Naar boven