Burgemeester en wethouders van Veenendaal;
Overwegingen ten aanzien van het besluit
Artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 verplicht het nemen van een verkeersbesluit als er verkeersmaatregelen nodig zijn;
als daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd,
als de maatregelen zorgen voor een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken.
Op grond van het bepaalde in artikel 18 lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 juncto artikel 12 BABW worden verkeersbesluiten genomen door het college van burgemeester en wethouders.
In artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen over het Wegverkeer staat dat er hierover overleg moet zijn met de politie. Dit is gebeurd. Het politierapport is in de bijlagen opgenomen.
De aanvrager heeft een loopafstand van minder dan 100 meter;
Een bevoegd geneeskundige heeft de situatie beoordeeld;
Er zijn onvoldoende vrije parkeerplaatsen met voldoende in-/uitstapruimte op de door de aanvrager aangegeven tijden.
De aanvrager kan niet op eigen terrein parkeren.
Gelet op Artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 strekt de in dit besluit genoemde verkeersmaatregel tot het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.
namens burgemeester en wethouders,
de heer H.B.L. ter Elst,
teamleider Adviseurs Openbare ruimte en Vastgoed
Mededelingen
Bezwaarclausule
Het verkeersbesluit ligt, inclusief tekening, vanaf de datum van deze publicatie gedurende 6 weken ter inzage bij het omgevingsloket van het gemeentehuis. Nadere informatie kan worden verkregen bij het omgevingsloket, telefoon (0318) 538 538.
Bezwaar
Bent u het niet eens met dit besluit dan kunt u of een andere belanghebbende binnen zes weken na verzenddatum van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders.
Postbus 1100, 3900 BC VEENENDAAL
In het bezwaarschrift vermeldt u het volgende:
- 1.
uw naam, adres, datum en ondertekening;
- 2.
een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht (u kunt bijvoorbeeld de datum en het kenmerk van deze brief vermelden of een kopie meesturen);
- 3.
de reden waarom u bezwaar instelt.
Wij verzoeken u ook uw telefoonnummer en uw e-mail adres te vermelden.
Digitaal indienen
U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via een webformulier op het digitale loket van de gemeentelwebsite. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op veenendaal.nl/bezwaar is alle informatie te vinden.
Bezwaartermijn
Na de verzenddatum van het besluit heeft u zes weken de tijd om bezwaar te maken. Indien u het bezwaarschrift na afloop van deze termijn indient, loopt u het risico dat uw bezwaarschrift niet inhoudelijk wordt behandeld.
Heeft u meer tijd nodig om uw bezwaar te onderbouwen?
Zorg ervoor dat u binnen de termijn van zes weken bezwaar maakt. Geef in uw bezwaarschrift aan dat u meer tijd nodig heeft om uit te leggen waarom u het niet eens bent met het besluit. Dat is een zogeheten pro forma bezwaarschrift. U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging waarin een termijn wordt genoemd waarbinnen u uw motivering alsnog kunt indienen.
Voorlopige voorziening
Een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet op. Dit houdt in dat tijdens de bezwaarprocedure het besluit blijft gelden. Als u dat niet wilt en u een spoedeisend belang heeft, kunt u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Hiervoor is griffierecht verschuldigd. Het adres daarvoor is Postbus 16005, 3500 DA UTRECHT.
U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen. Dit kunt u doen via www.mijn.rechtspraak.nl/start/burger en vervolgens klikken op in (hoger) beroep tegen een beslissing van de overheid >voorlopige voorziening aanvragen tijdens bezwaarprocedure. Hiervoor moet u ook beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).