Op 4 november 2024 heeft de Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) namens de gemeente Krimpenerwaard een besluit genomen op de aanvraag met kenmerk 2024-00021118.
Het betreft de aanvraag voor een ontheffing van het verbod op het veroorzaken van geluidshinder als gevolg van asfaltwerkzaamheden op de locatie Zijdeweg, Abelenlaan en Burg. Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel. De werkzaamheden vinden plaats van 11 tot en met 15 november 2024. Gedurende deze periode zal er elke dag tussen 19.00 uur en 06.00 uur worden gewerkt.
Waar kunt u terecht voor informatie over het besluit?
Voor informatie over het besluit kunt u bellen met het Team Geluid en Lucht van de ODMH via telefoonnummer 088 - 54 50 000. U kunt uw vragen ook per e-mail naar de ODMH sturen. Dat kan via info@odmh.nl.
Wilt u het besluit en de stukken die daarbij horen op het gemeentehuis inzien? Maak dan een afspraak met de gemeente. U vindt de contactgegevens op de website van de gemeente Krimpenerwaard.
Bent u het niet eens met het besluit?
U kunt de gemeente laten weten dat u het niet eens bent met het besluit. Dit heet bezwaar maken. U kunt bezwaar maken als het besluit tegen uw belangen ingaat. De termijn voor het indienen van bezwaar bedraagt zes weken. De termijn start op de dag na de verzending van het besluit. Het bezwaarschrift dient uiterlijk op 16 december 2024 te zijn ingediend. Het besluit blijft ook bij het indienen van een bezwaarschrift gewoon geldig.
U kunt uw bezwaar per post indienen. Dit kunt u sturen naar: College van burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpenerwaard, t.a.v. de commissie bezwaarschriften, Postbus 51, 2821 AS Stolwijk. U kunt uw bezwaar ook digitaal indienen. Dat kan via de website van de gemeente: https://www.krimpenerwaard.nl/bezwaar-maken. Daarvoor is een elektronische handtekening (DigiD) of (eHerkenning) nodig.
Zorgt u ervoor dat u in uw bezwaar in ieder geval uw naam en adres, het kenmerk en de datum van het besluit of een duidelijke omschrijving van het besluit en de reden van uw bezwaar noemt? Noem bij voorkeur ook uw telefoonnummer en uw e-mailadres. Dan kunnen wij u sneller helpen. Zorg er ook voor dat u uw bezwaar ondertekent en voorziet van een dagtekening.
Wilt u de start van de activiteiten tegenhouden?
Als u niet kunt wachten op de beslissing op uw bezwaar, kunt u een voorlopige voorziening aanvragen. Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter. U kunt uw verzoek sturen naar de voorzieningenrechter van de rechtbank, postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Dit kan ook digitaal. Daarvoor heeft u wel DigiD nodig. Kijk op de website https://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht voor meer informatie over het digitaal indienen van een verzoek om voorlopige voorziening.
De behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening brengt kosten met zich mee. U kunt alleen een verzoek om voorlopige voorziening aanvragen als u ook bezwaar heeft gemaakt.