Toepassen van bestuursdwang voor een steiger aan 1e Terralaan te Capelle aan den IJssel

Aanleiding

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten tot het toepassen van bestuursdwang.

De gemeente heeft tot doel het uiterlijk aanzien van de gemeente te beschermen en het langdurig stallen van voorwerpen te voorkomen.

Overtreding

Op basis van artikel 2:10 (Voorwerpen op een openbare plaats) van de APV Capelle aan den IJssel is het verboden zonder vergunning van het college een openbare plaats anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan. Voor het plaatsen van iets op een openbare plaats, heeft u een vergunning nodig. Denk aan: hijskranen, containers en steigers. Maar ook hekwerk, bouwafscheiding, mobiele toiletten en overige voorwerpen.

Bekendmaking

De eigenaar van dit voorwerp kan niet worden achterhaald. Een steiger op de 1e Terralaan.

Wij roepen de eigenaar van dit voorwerp op om deze binnen 14 dagen na publicatie van deze bekendmaking te verwijderen en verwijderd te houden.

Maatregelen

Indien dit niet binnen deze termijn gebeurt, zal op grond van artikel 125 Gemeentewet en art. 5:21 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bestuursdwang worden toegepast, inhoudende dat de gemeente dit voorwerp zal verwijderen en gedurende maximaal dertien weken kan opslaan of korter als de kosten van het toepassen van bestuursdwang niet in verhouding staan tot de waarde van het voorwerp.

Kostenverhaal

Binnen deze termijn kan de eigenaar van dit voorwerp zich bij afdeling Handhaving melden en dit voorwerp, na betaling van de kosten die met het toepassen van bestuursdwang verband houden, meenemen. Wanneer dit voorwerp niet door de eigenaar is opgehaald, dan zal dit voorwerp worden verkocht of vernietigd.   

Bezwaar

Wij wijzen u op de mogelijkheid om op grond van artikel 7:1 van de Awb bezwaar te maken tegen ons besluit door het indienen van een bezwaarschrift. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken vanaf de dag na bekendmaking van dit besluit. Het bezwaarschrift moet bevatten:

uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Ook moet het bezwaarschrift ondertekend zijn.

Vragen?

Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met afdeling Handhaving, via telefoonnummer: 010-2848111 of

per email: handhaving@capelleaandenijssel.nl

Hoogachtend,

het college van burgemeester en wethouders,

namens deze,

R. Turien,

Unithoofd Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving

Naar boven