Gemeenteblad van Midden-Groningen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Midden-Groningen | Gemeenteblad 2024, 460652 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Midden-Groningen | Gemeenteblad 2024, 460652 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
VERORDENING WERKGEVERSCOMMISSIE GEMEENTE MIDDEN-GRONINGEN
Artikel 1. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
Hieronder vallen de bevoegdheden die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, het Burgerlijk Wetboek, de voor de gemeenten geldende Collectieve Arbeidsovereenkomst (CAO) en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107 (benoemen, schorsen als disciplinaire maatregel en ontslaan van de griffier), 107a, tweede lid (instructie van de griffier), 107d, eerste lid (vervanging van de griffier) en 107e, eerste lid (vaststelling en wijziging van de organisatie van de griffie) van de Gemeentewet.
De griffier regelt als bestuurder in overleg met de werkgeverscommissie en de medewerkers van de griffie, de medezeggenschap voor de griffie. Er wordt minimaal tweemaal per jaar met het personeel van de griffie een Medezeggenschapsvergadering gehouden over arbeidsomstandigheden en die zaken die het functioneren van de griffie betreffen.
Voor werknemers van de griffie worden ten aanzien van de lokale regelingen voor arbeidsvoorwaarden die niet zijn geregeld in de landelijk geldende CAO, de bepalingen gevolgd zoals die voor de gemeentelijke organisatie ressorterend onder de gemeentesecretaris in het Personeelshandboek zijn vastgelegd. Als een lokale regeling of toepassing daarvan een naar het oordeel van de werkgeverscommissie ongewenste situatie voor werknemers van de griffie zou opleveren, kan de werkgeverscommissie besluiten om een afwijkende regeling vast te stellen of de regeling afwijkend toe te passen.
Artikel 4. Ondersteuning van de commissie
De griffier en/of door de werkgeverscommissie aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7. Beslotenheid van de vergaderingen
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang of als op deze informatie een geheimhouding is gelegd.
De werkgeverscommissie vergadert tenminste viermaal per jaar en voorts zo vaak als de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt met in achtneming van het bepaalde in artikel jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10. Onvoorziene omstandigheden
ln gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-460652.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.