VERKEERSBESLUIT
Nr. 24/52
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen
Gelet op:
De bepalingen gesteld in of krachtens artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging 2018, strekkende tot overdracht van de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten,
Overwegende:
- •
dat een persoon, wonende aan de Gerard Doustraat te Hoogeveen, een verzoek heeft ingediend voor een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken;
- •
dat de persoon in het bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart en daarmee voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een gehandicaptenparkeerplaats;
- •
dat uit het medisch advies is gebleken dat deze persoon niet meer dan 50 meter kan lopen met de gebruikelijke loophulpmiddelen;
- •
dat de Gerard Doustraat in Hoogeveen in eigendom, beheer en onderhoud is van de gemeente Hoogeveen;
- •
dat op basis van artikel 24 BABW overleg wordt gepleegd met de korpschef van de regiopolitie Drenthe.
Motivering:
Met het verkeersbesluit worden, op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, de volgende doelstellingen beoogd:
- •
het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
- •
het zo veel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;
Besluiten:
- •
Tot het instellen van een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aan de Gerard Doustraat 20 in Hoogeveen.
- •
De maatregel bestaat uit het plaatsen van bord E06, van bijlage I van het RVV 1990 met onderbord OB309 waarop het kenteken staat vermeld.
Een en ander staat weergegeven op de situatietekening in de bijlage.
Namens Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen,
Erik Koerts
Afdelingshoofd Economie en Leefomgeving
Ter visie legging
Dit verkeersbesluit wordt gepubliceerd in de Hoogeveensche Courant (gemeentelijke pagina “Het Torentje”).
Nadere informatie kan worden ingewonnen bij de heer M. Wind van de afdeling Economie en Leefomgeving, via telefoonnummer 14 0528
Niet eens met het besluit
Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dat doet u binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit per bezwaarformulier op www.hoogeveen.nl, per e-mail (info@hoogeveen.nl) of schriftelijk via het postadres van de gemeente.
In het bezwaarschrift vermeldt u:
- uw naam en adres
- de datum
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
- waarom u het niet met het besluit eens bent
Voorlopige voorziening
Diende u een bezwaarschrift in? En vindt u dat uw belangen zo dringend zijn, dat u het besluit daarop niet kunt afwachten? Dan kunt u bij de rechtbank een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dit kan digitaal via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht of schriftelijk aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen. Zorgt u ervoor dat u een kopie van uw bezwaarschrift meestuurt. Houdt u er rekening mee dat u griffiekosten betaalt als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient.