Gemeenteblad van Zandvoort
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zandvoort | Gemeenteblad 2024, 459288 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zandvoort | Gemeenteblad 2024, 459288 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Beheerregeling basisregistratie personen
1. Hoofdstuk 1 ALGEMENE BEPALINGEN
2. Hoofdstuk 2 HET INFORMATIEBEHEER
De informatiebeheerder voorziet in:
een jaarlijkse planning van de beheeractiviteiten;
een jaarlijkse rapportage aan het college van burgemeester en wethouders over de bij a. bedoelde planning, waarbij tevens inzicht wordt gegeven in de kengetallen van de bijhoudings- en beheerprocedures;
een jaarlijkse rapportage over de resultaten die voortvloeien uit de in artikel 12 bedoelde kwaliteitscontrole;
administratief beheer en uitvoeringsprocedures, zoals kwaliteitsprocedures, beveiligingsprocedures, verstrekking- en privacyprocedures, voor zover hier niet door of bij de wet in is voorzien;
periodiek overleg tussen hem en de op basis van de beheerregeling aangewezen beheerders;
richtlijnen voor de bijhouding van de Basisregistratie personen.
beheer en de uitvoering van het autorisatiebesluit
het beheer van documentatie op het gebied van de wet BRP en overige regelgeving op het gebied van de BRP;
de uitvoering van het periodieke onderzoek op grond van artikel 4.3 van de wet BRP, alsmede de periodieke toezending van de in dat artikel benoemde uittreksels.
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie personen te weten:
De informatiebeheerder beslist:
op verzoeken van als genoemd in artikel 3.6 van de tot het systematisch 1 verkrijgen van gegevens;
3. Hoofdstuk 3 HET GEGEVENSBEHEER
De gegevensbeheerder voorziet in:
de behandeling van verzoeken tot verwijderen van gegevens als bedoeld in artikel 2.57 en 2.58 van de wet BRP;
controlewerkzaamheden ter waarborging van de kwaliteit van de Basisregistratie personen.
actualisering van de gegevensverwerking naar aanleiding van aanpassingen in regelgeving, algemene richtlijnen en jurisprudentie
De gegevensbeheerder is vanuit de in artikel 9 bedoelde verantwoordelijkheid bevoegd, in overleg met de informatiebeheerder, de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.
5. Hoofdstuk 5 HET APPLICATIEBEHEER
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor:
de technische afhandeling van periodieke gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van een autorisatiebesluit, alsmede systematische gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde procedurebeschrijving voor de Basisregistratie personen;
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk.
6. Hoofdstuk 6 HET PRIVACYBEHEER
7. Hoofdstuk 7 DE GEGEVENSVERWERKING
De gegevensverwerkers voorzien in:
het verwerken van de gegevens in de Basisregistratie personen overeenkomstig de voorschriften van de krachtens de wet BRP voorgeschreven systeembeschrijving en uitvoeringsprocedures, voor zover daartoe door de applicatiebeheerder geautoriseerd;
het verzamelen van de daarvoor bestemde gegevens;
de archivering van de brondocumenten op grond waarvan de gegevens zijn verwerkt;
de behandeling van het netwerkverkeer, behalve de periodieke gegevensverstrekking;
de behandeling van de foutverslagen, voortvloeiend uit de inkomende netwerk- berichten;
de toetsing van de waarde die aan overgelegde brondocumenten kan worden toegekend aan de hand van artikel 2.8 van de wet BRP en zien erop toe dat geen gegevens worden verwerkt uit documenten waaraan bij of krachtens de wet BRP geen ontleningstatus is gegeven;
de dagelijkse controle van de in de Basisregistratie personen aangebrachte actualiseringen;
de kennisgeving aan de ingeschrevene voor wat betreft de verwerking van:
de toezending van de complete persoonslijst aan de ingeschrevene ingeval van een:
de beslissing over opnemen, wijzigen of verwijderen van gegevens als bedoeld in artikel 2.60 van de wet BRP;
de afhandeling van de verzoeken om inzage in de Basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (inzage)
de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet BRP ingediend worden en de eventuele privacy-toets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet BRP;
de afhandeling van verzoeken ingevolge artikel 21 van de AVG;
de kennisgeving ingevolge artikel 19 van de AVG;
de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de Basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden.
beslissen op aangiften en verzoekschriften die op grond van de wet BRP worden gedaan, met inachtneming van het gestelde in deze beheerregeling en voor zover hier niet op andere wijze in is voorzien;
beslissen over het verwerken van resultaten van onderzoeken die zijn ingesteld naar aanleiding van een melding van een afnemer;
stellen afnemers in kennis van de beslissing ingevolge sub b van dit artikel.
8. Hoofdstuk 8 HET BEVEILIGINGSBEHEER
De beveiligingsbeheerder is verantwoordelijk voor het toezicht op naleving van de beveiligingsmaatregelen en –procedures zoals uitgewerkt in het Informatiebeveiligingsplan.
De beveiligingsbeheerder is bevoegd om de Informatiebeheerder adviezen te geven ten aanzien van beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de wet BRP en het Informatiebeveiligingsplan.
De beveiligingsbeheerder ziet er op toe dat:
de in deze regeling opgenomen bepalingen inzake beveiliging worden nageleefd.
9. Hoofdstuk 9 DE TOEZICHTHOUDER
De toezichthouder als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, controleert of de burger voldoet aan zijn verplichtingen met betrekking tot inschrijving in de Basisregistratie personen, overeenkomstig hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.
De toezichthouder beschikt voor de uitoefening van zijn taken over de bevoegdheden genoemd in hoofdstuk 5, titel 2 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
10. Hoofdstuk 10 SLOTBEPALINGEN
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de Basisregistratie personen als bedoeld in artikel 1.2 juncto 1.4 en 1.9 van de Wet BRP, evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP die zich in het gegevensmagazijn bevinden.
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na vaststelling door het college van burgemeester en wethouders en werkt terug tot 6 januari 2014.
De Beheerregeling gemeentelijke basisregistratie personen 2013 zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zandvoort op 21 juni 2013 wordt hiermee ingetrokken.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-459288.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.