Overwegende:
dat de Slauerhoffstraat gelegen is binnen de bebouwde kom van Haarlem;
dat de Slauerhoffstraat in beheer is bij de gemeente Haarlem;
dat de Slauerhoffstraat een weg is als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;
dat gelet op bovengenoemd artikel het college van burgemeester en wethouders van Haarlem bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor deze wegen;
dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Haarlem is gemandateerd aan het afdelingshoofd Beheer en Beleid Openbare Ruimte, waarbij ondermandaat is verleend aan de Teammanager beleid openbare ruimte;
dat de gemeentelijke wegencategorisering van Haarlem op 25 april 2024 door de gemeenteraad is vastgesteld in de Beleidsnotitie Afweging 30km/u;
dat deze categorisering aansluit op de categorisering, zoals bedoeld in het landelijke beleid Duurzaam Veilig;
dat de Slauerhoffstraat gecategoriseerd is als erftoegangsweg binnen de bebouwde kom waarop een maximumsnelheid van 30 km/u geldt;
dat de verblijfsfunctie op een erftoegangsweg boven geschikt is aan de verkeersfunctie;
dat in de huidige situatie de route van de vuilniswagens van Spaarnelanden door de Slauerhoffstraat loopt en deze voertuigen tot aan het einde van de straat rijden, om vervolgens rechtsaf de Garmt Stuivelingstraat in te slaan;
dat de vuilniswagens regelmatig niet in staat zijn om de bocht te maken wanneer er aan beide zijden van de Slauerhoffstraat motorvoertuigen geparkeerd staan, wat problemen en gevaarlijke situaties veroorzaakt;
dat het daarom wenselijk is om verkeersmaatregelen te nemen om te voorkomen dat aan de graszijde nabij de kruising Slauerhoffstraat-Garmt Stuivelingstraat motorvoertuigen worden geparkeerd;
dat daarom een parkeerverbod zal worden ingesteld aan de graszijde van de Slauerhoffstraat ter hoogte van huisnummer 63 over een lengte van 20 meter zodat de vuilniswagens voldoende ruimte hebben om de bocht naar de Garmt Stuivelingstraat veilig te maken;
dat het parkeerverbod zal worden aangeduid met een bord E1 van bijlage 1 van het RVV 1990;
dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen van de borden E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 verkeersbesluit is vereist;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding komt met uitvoeren van de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen;
dat gelet op alle voorgaande overwegingen het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer ondergeschikt is aan het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;
dat de politie heeft ingestemd met de hierna genoemde verkeersmaatregelen.