Aanvullend Mandaat uitreiken reisdocumenten en rijbewijzen De Fryske Marren

Per 14 oktober2024 wil het team Klantcontact centrum starten met een pilot voor het uitreiken van reisdocumenten en rijbewijzen. Deze pilot duurt tot uiterlijk 1 februari 2025. Het team Klantcontact centrum is reeds gemandateerd voor het uitvoeren van de Paspoortwet, de Paspoortuitvoeringsregeling 2001 (PUN) en het Besluit paspoortgelden (J2) en het in behandeling nemen aanvraag voor en afgifte van rijbewijzen in het kader van de Wegenverkeerswet (J5). Voor een efficiënte uitvoering van deze werkzaamheden heeft de burgemeester van De Fryske Marren op 17 oktober 2024 besloten de mandatering voor de bevoegdheden genoemd onder het mandaat J.2 en J.5 met ingang van 14 oktober 2024 tijdelijk, tot 1 februari 2025, uit te breiden. De medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, worden daarmee bevoegd de reisdocumenten en rijbewijzen uit te reiken.

 

 

 

Bevoegdheid

Gemandateerde

Ondergemandateerde

Bijzonderheden

J.2

Het uitvoeren van de Paspoortwet en de Paspoortuitvoeringsregeling 2001 (PUN) en het Besluit paspoortgelden

teammanager

behandelend ambtenaar

Gedurende de pilot (14 oktober 2024 tot 1 februari 2025) zijn medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, bevoegd tot het uitreiken van de reisdocumenten op grond van de wetgeving zoals opgenomen in kolom 2.

J.5

In behandeling nemen aanvraag voor en afgifte van rijbewijzen in het kader van de Wegenverkeerswet en ongeldigverklaring van rijbewijzen op grond van art. 124, lid 1, sub c van de Wegenverkeerswet

teammanager

behandelend ambtenaar

Gedurende de pilot (14 oktober 2024 tot 1 februari 2025) zijn medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, bevoegd tot het uitreiken van rijbewijzen op grond van de wetgeving zoals opgenomen in kolom 2.

Joure, 17 oktober 2024

F. Veenstra

burgemeester

Naar boven