Verkeersbesluit instellen tijdelijke verkeersmaatregelen Prins Bernhardlaan Haarlem

Nr. 2024/1871849

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem,

gelet op de Wegenwet, de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) en de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: Uitvoeringsvoorschriften BABW).

Overwegende:

dat de Prins Bernhardlaan gelegen is in Haarlem-Oost binnen de bebouwde kom van Haarlem;

dat de Prins Bernhardlaan in het beheer is bij de gemeente Haarlem;

dat de Prins Bernhardlaan een weg is zoals bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Haarlem bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de voornoemde wegen;

dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Haarlem is gemandateerd aan het afdelingshoofd Beheer en Beleid Openbare Ruimte, waarbij ondermandaat is verleend aan de Teammanager beleid;

dat de gemeentelijke wegencategorisering van Haarlem op 25 april 2024 door de gemeenteraad is vastgesteld in de Beleidsnotitie Afweging 30 km/u;

dat deze categorisering aansluit op de categorisering, zoals bedoeld in het landelijke beleid Duurzaam Veilig;

dat de Prins Bernhardlaan gecategoriseerd is als gebiedsontsluitingsweg binnen de bebouwde kom waarop een maximumsnelheid van 50 km/u geldt;

dat de verkeersfunctie op een gebiedsontsluitingsweg prevaleert boven de verblijfsfunctie;

dat de Prins Bernhardlaan, tussen de Amsterdamsevaart en de Zomervaart, wegens groot onderhoud aan de weg een nieuwe inrichting krijgt;

dat de Prins Bernhardlaan wordt heringericht conform de richtlijnen van het CROW omtrent de inrichting van een gebiedsontsluitingsweg met vrij liggende tweerichtingsfietspaden aan beide zijden van de Prins Bernhardlaan;

dat de overgebleven rijstroken van de Prins Bernhardlaan tevens worden versmald om de maximumsnelheid van 50 km/u gewaarborgd te houden;

dat het definitief ontwerp van de Prins Bernhardlaan op 19 oktober 2023 is vastgesteld door de gemeenteraad van de gemeente Haarlem;

dat de rijbaan van de Prins Bernhardlaan ten zuiden van de Zomervaart enkel opnieuw geasfalteerd wordt en dit ook geldt voor het fietspad langs de Slachthuisbuurt;

dat bovenstaande niet onderdeel uitmaakt van dit verkeersbesluit;

dat de Prins Bernhardlaan van twee rijbanen per rijrichting naar één rijbaan per rijrichting omgevormd wordt, zodat er meer ruimte overblijft voor groen, klimaatadaptatie en de oversteekbaarheid voor fietsers en voetgangers verbetert;

dat de Prins Bernhardlaan ondanks de vermindering van de rijbanen in beide richtingen toegankelijk blijft voor autoverkeer, bussen en hulpdiensten;

dat er voor de herinrichting diverse tijdelijke verkeersmaatregelen benodigd zijn;

dat het verkeer ten tijde van de werkzaamheden alleen vanuit zuidelijke naar noordelijke richting over de Prins Bernhardlaan kan rijden;

dat deze rijrichting beschikbaar blijft in verband met de brandweerkazerne aan de Floris van Adrichemlaan;

dat de brandweer als eerste verantwoordelijk is voor het gebied aan de oostzijde van het Spaarne, waaronder het industriegebied Waarderpolder;

dat de rijstroken van de Prins Bernhardlaan vanuit noordelijke naar zuidelijke richting, tussen de Amsterdamsevaart en de Zomervaart, worden gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee;

dat de werkzaamheden uitgevoerd wordt in 11 fases;

dat het verkeer van zuidelijke naar noordelijke richting over één rijstrook geleid zal worden;

dat het verkeer van noordelijke naar zuidelijke richting via een omleiding over de Amsterdamsevaart en Lange Herenvest geleid zal worden;

dat vanwege de omleiding er extra reistijd en filevorming verwacht wordt;

dat bovenstaande onoverkomelijk is en in het belang van een verbetering van de leefbaarheid en verkeersveiligheid noodzakelijk is;

dat het openbaar vervoer over dezelfde enkele rijstrook rijdt als het gemotoriseerd verkeer vanuit zuidelijke naar noordelijke richting;

dat het openbaar vervoer via een andere route van noordelijke naar zuidelijke richting rijden en dit op voorhand geïnformeerd wordt vanuit Connexxion;

dat fietsers en voetgangers aan tijdens de fases aan één zijde van de Prins Bernhardlaan kunnen fietsen en lopen, waarbij de oversteekpunten toegankelijk blijven;

dat ten behoeve van het waarborgen van de verkeersveiligheid voor voetgangers en fietsers er verkeerslichten worden geplaatst bij het Reinaldahuis;

dat de afsluiting van twee rijstroken van de Prins Bernhardlaan gedurende 1½ jaar van kracht blijft vanaf 11 november 2024 tot en met 11 mei 2026 of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk;

dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen van borden A1-30, A1-50, B6, C1, C2, C3, C4, C14, C16, D2, D3, D4, D5, D6, en F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verkeersbesluit is vereist;

dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregel strekt tot het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;

dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding komt met uitvoeren van de hiervoor benoemde verkeersmaatregel;

dat gelet op alle voorgaande overwegingen het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer ondergeschikt is aan het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;

dat de politie heeft ingestemd met de hierna genoemde verkeersmaatregel.

 

Het besluit:

Het college van burgemeester en wethouders van Haarlem besluit tot het tijdelijk plaatsen van onderstaande verkeerstekens per fase, vanaf 11 november 2024 tot en met 11 mei 2026, of zoveel korter indien mogelijk of zoveel langer indien noodzakelijk:

Fase 1

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen ter hoogte van huisnummer 38, 296 en ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Minaretstraat, Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan-Hasebroekstraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u ten oosten van de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de kruising Jac. van Looystraat-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van het bord C3 van bijlage1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen tussen de kruisingen Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en Prins Bernhardlaan- van Zegelenplein;

door middel van plaatsen van het bord C4 van bijlage1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen ter hoogte van de kruising Prins Bernhardlaan-Hasebroekstraat;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de kruising Prins Bernhardlaan-Zomervaart, het verplicht fietspad Zomerkade, de fietsoversteek Prins Bernhardlaan ten noorden van de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Jac. van Looystraat en ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-van Zeggelenplein een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op het verplicht fietspad Zomerkade, de Hasebroekstraat ten westen van de kruising Prins Bernhardlaan-Hasebroekstraat, de fietsoversteek Prins Bernhardlaan ten noorden van de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Jac. van Looystraat een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Zwanebloembocht, Prins Bernhardlaan-Mien Ruyspad, de Prins Bernhardlaan ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Zomervaart, de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 80 en op de van Zeggelenplein ter hoogte van huisnummer 119;

door middel van het plaatsen van het bord D3 van bijlage 1 van het RVV1990 een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 132;

door middel van het plaatsen van het bord D4 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen om rechtdoor te rijden op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 160;

door middel van het plaatsen van het bord D6r van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-van Zeggelenplein;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 314 en ter hoogte van de kruising Prins Bernhardlaan- Dr. Schaepmanstraat een inhaalverbod in te stellen;

 

Fase 2

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen ter hoogte van huisnummer 38, 296 en ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Minaretstraat, Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan-Hasebroekstraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 38, 296 en ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Minaretstraat, Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan-Hasebroekstraat;

door middel van plaatsen van het bord B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 een voorrangsregeling op de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en het aanbrengen van haaientanden zoals bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990 in te stellen;

door middel van het plaatsen van het bord C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C3 en C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen tussen de kruisingen Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en de Prins Bernhardlaan-van Zeggelenplein;

door middel van het plaatsen van het bord C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan van Zeggelenplein en de fietsdoorsteek vanaf de Dekamarkt een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van het bord C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 1990 ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Jan. van Looystraat en de voetgangersoversteek richting Dekamarkt een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Zomervaart, Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan ter hoogte van de huisnummers 80 en 135 en ten westen van de kruising Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Mien Ruyspad en op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 132;

door middel van het plaatsen van het bord D4 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen om rechtdoor te rijden ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van het bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan ten zuiden van de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en op de kruising Hasebroekstraat-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van het bord D5-L van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval linksaf slaan, op de kruising Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 314 en ter hoogte van de kruising Prins Bernhardlaan- Dr. Schaepmanstraat een inhaalverbod in te stellen;

Fase 3

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen op 250 meter vanaf het kruispunt Prins Bernhardlaan-Zomervaart- Minaretstraat, ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Minaretstraat, Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan, Prins Bernhardlaan-Prinses Beatrixplein, Prins Bernhardlaan-Dr. Schaepmanstraat, Prins Bernhardlaan-Amsterdamsevaart en ter hoogte van de inrit van de Hasebroekstraat en de Jacques van Looystraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen op ca. 240 meter vanaf het kruispunt Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de noordelijke rijbaan, komende vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 een voorrangsregeling in te stellen op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruisingen Prins Bernhardlaan-Leonard Springerlaan en ter hoogte van de kruising met de Berlagelaan;

door middel van het plaatsen van de borden C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruisingen met de Leonard Springerlaan en Pr. Beatrixplein;

door middel van het plaatsen van de borden C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de Hasebroekstraat, Leonard Springerlaan en Jac. van Looystraat;

door middel van het plaatsen van de borden C4-L van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de Hasebroekstraat en Jac. van Looystraat;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het zuiden, tussen de kruising Berlagelaan en kruising Pr. Beatrixplein voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de kruising Berlagelaan-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het noorden, tussen de kruising Leonard Springerlaan en kruising Pr. Beatrixplein voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de kruising Berlagelaan-Prins Bernhardlaan, alleen voor bestuurders komende vanuit de Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Pr. Beatrixplein te sluiten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de kruising parallelweg Pr. Beatrixplein - Pr. Beatrixplein en kruising Pr. Beatrixplein - Kromhoutlaan;

door middel van het plaatsen van bord D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Dr. Schaepmanstraat- Prins Bernhardlaan en kruising Zwanebloembocht- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D4 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Berlagelaan- Prins Bernhardlaan en Leonard Springerlaan- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om rechtdoor te rijden op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Minaretstraat - Prins Bernhardlaan en Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord links te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Van Zeggelenplein- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord links te passeren op het Van Zeggelenplein;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan, Leonard Springerlaan-Prins Bernhardlaan en ter hoogte van Prins Bernhardlaan 130 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D6-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan, op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D5-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval linksaf slaan, op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspaden ter hoogte van de kruisingen Pr. Beatrixplein- Prins Bernhardlaan en Jac. van Looystraat- Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein- Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “parkeren verboden op [datum/tijd]” op de parkeerstrook ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 22-130 en op het Pr. Beatrixplein, tussen de Kromhoutlaan en Prins Bernhardlaan plus Pr. Beatrixplein 1-3 een de facto parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van de borden E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “[datum/tijd]” op het Pr. Beatrixplein, tussen de Kromhoutlaan en De Bazellaan een parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderbord met kenteken op het Van Zeggelenplein 120, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 314 een inhaalverbod in te stellen;

Fase 4

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen op 250 meter vanaf het kruispunt Prins Bernhardlaan-Zomervaart- Minaretstraat, ter hoogte van de kruising Prins Bernhardlaan-Minaretstraat, op de Prins Bernhardlaan, beginnend ca. 140 meter voor de kruising Prins Bernhardlaan- Pr. Beatrixplein en tot Mariëttahof en op de Prins Bernhardlaan, tussen de Amsterdamsevaart en Dr. Schaepmanstraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen op ca. 240 meter vanaf het kruispunt Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de noordelijke rijbaan, komende vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 een voorrangsregeling in te stellen op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de Berlagelaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het zuiden, tussen de kruising Berlagelaan en kruising Jac. van Looystraat voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee op de kruising Berlagelaan-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 het Van Zeggelenplein te sluiten in beide richtingen, tussen de kruising Prins Bernhardlaan en Van Zeggelenplein 101 voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, ter hoogte van Van Zeggelenplein 101;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de A.C. Krusemanstraat te sluiten in beide richtingen, tussen de kruising Geertruida Carelsenpad en Van Zeggelenplein voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, ter hoogte van kruising met het Geertruida Carelsenpad;

door middel van het plaatsen van bord D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Dr. Schaepmanstraat- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord links te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan, Leonard Springerlaan-Prins Bernhardlaan en Minaretstraat- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D6-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan, op het Pr. Beatrixplein;

door middel van het plaatsen van bord D5-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval linksaf slaan, op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspaden ter hoogte van de kruisingen Pr. Beatrixplein- Prins Bernhardlaan en Jac. van Looystraat- Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein- Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “parkeren verboden op [datum/tijd]” op de parkeerstrook ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 22-130 en op het Van Zeggelenplein tussen de Prins Bernhardlaan en Van Zeggelenplein 120 een de facto parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van de borden E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “[datum/tijd]” op het Van Zeggelenplein ter hoogte van huisnummer 120 en A.C. Krusemanstraat tussen het Van Zeggelenplein en Geertruida Carelsenpad een parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderbord met kenteken op het Van Zeggelenplein 100-120, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van huisnummer 314 een inhaalverbod in te stellen;

 

Fase 5

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen Prins Bernhardlaan 135 en de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen beginnend ca. 220 meter voor de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de zuidelijke rijbaan, komend vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen op ca. 240 meter vanaf het kruispunt Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de noordelijke rijbaan, komende vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het zuiden, tussen de kruising Amsterdamsevaart en kruising Pr. Beatrixplein voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruisingen Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan en Dr. Schaepmanstraat -Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C9 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Amsterdamsevaart in de richting van het oosten, tussen de kruising Nagtzaamstraat en kruising Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, op de kruising Amsterdamsevaart- Nagtzaamstraat;

door middel van het plaatsen van bord C9 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Hendriklaan in de richting van het noorden, tussen de kruising parallelweg Amsterdamsevaart en kruising Amsterdamsevaart een geslotenverklaring voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, op de kruising Amsterdamsevaart- Nagtzaamstraat;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising parallelweg Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd (brom)fietsers, op de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Berlagelaan - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd (brom)fietsers, op de Berlagelaan;

door middel van het plaatsen van de borden C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de parallelweg Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspaden ter hoogte van de kruisingen Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan en Dr. Schaepmanstraat - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruisingen Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan en Dr. Schaepmanstraat - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “parkeren verboden op [datum/tijd]” op de parkeerstrook ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 22-130 een de facto parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderbord met kenteken op het Van Zeggelenplein 119, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

 

Fase 6

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen Prins Bernhardlaan 135 en de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen beginnend ca. 220 meter voor de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de zuidelijke rijbaan, komend vanuit het westen, en einde na 220 meter na het kruispunt met de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen op ca. 240 meter vanaf het kruispunt Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de noordelijke rijbaan, komende vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het noorden, tussen de kruising Amsterdamsevaart en kruising Pr. Beatrixplein voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruisingen Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, parallelweg Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, Berlagelaan-Prins Bernhardlaan en Pr. Beatrixplein- Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het zuiden, tussen de kruising Amsterdamsevaart en kruising Dr. Schaepmanstraat voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C9 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Amsterdamsevaart in de richting van het oosten, tussen de kruising Nagtzaamstraat en kruising Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, op de kruising Amsterdamsevaart- Nagtzaamstraat;

door middel van het plaatsen van bord C9 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Hendriklaan in de richting van het oosten, tussen de kruising Dr. Schaepmanstraat-Prins Bernhardlaan en kruising Amsterdamsevaart een geslotenverklaring voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, op de kruising Dr. Schaepmanstraat-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-L van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord links te passeren op de Prins Bernhardlaan en het Pr. Beatrixplein;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Dr. Schaepmanstraat - Prins Bernhardlaan en Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan, op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de Dr. Schaepmanstraat;

door middel van het plaatsen van bord C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met het Pr. Beatrixplein;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op het fietspad ter hoogte van de kruising Pr. Beatrixplein - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden met kenteken op het Van Zeggelenplein 119 en ter hoogte van de Berlagelaan 3, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

 

Fase 7

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 108 en de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen beginnend ca. 220 meter voor de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de zuidelijke rijbaan, komend vanuit het westen, en einde na 220 meter na het kruispunt met de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen op ca. 240 meter vanaf het kruispunt Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de noordelijke rijbaan, komende vanuit het westen, en einde na ca. 220 meter na het kruispunt met de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in de richting van het zuiden, tussen de kruising Amsterdamsevaart en kruising Dr. Schaepmanstraat voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C9 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Amsterdamsevaart in de richting van het oosten, tussen de kruising Nagtzaamstraat en kruising Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, op de kruising Amsterdamsevaart- Nagtzaamstraat;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB52 ter hoogte van de kruising Dr. Schaepmanstraat - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd fietsers, op de Dr. Schaepmanstraat;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord OB54 ter hoogte van de kruising parallelweg Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd (brom)fietsers, op de parallelweg Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd (brom)fietsers, op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Amsterdamsevaart - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Amsterdamsevaart ter hoogte van ca. 240 meter voor de kruising met de Prins Bernhardlaan op de oostelijke rijbaan een inhaalverbod in te stellen;

door middel van het plaatsen van bord C04-R van bijlage 1 van het RVV 1990 op de kruising Dr. Schaepmanstraat – Prins Bernhardlaan eenrichtingsweg in te stellen;

 

Fase 8

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 358 en de Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 135 en de Mariëttahof;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Zomervaart in te stellen tussen de Zomervaart 266 en de parallelweg Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Zomervaart te sluiten in beide richtingen, tussen de kruising met de parallelweg Prins Bernhardlaan en kruising Prins Bernhardlaan voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruising parallelweg Prins Bernhardlaan -Zomervaart;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd (brom)fietsers, op de Leonard Springerlaan;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Minaretstraat- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd fietsers, op de Minaretstraat;

door middel van het plaatsen van bord D6-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Minaretstraat - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord C04-R van bijlage 1 van het RVV 1990 op de kruising Leonard Springerlaan– Prins Bernhardlaan eenrichtingsweg in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 320 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspaden ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan en Zomervaart - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan en Zomervaart - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “parkeren verboden op [datum/tijd]” op de parkeerstrook ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 288-332 een de facto parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderbord met kenteken op het Prins Bernhardlaan 332, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

 

Fase 9

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Reinaldapad en de Hasebroekstraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 135 en de Mariëttahof;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Zomervaart in te stellen tussen de Zomervaart 266 en de parallelweg Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Leonard Springerlaan te sluiten in beide richtingen, tussen de kruising met de Prins Bernhardlaan en Leonard Springerlaan 1 voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruising Prins Bernhardlaan, en Leonard Springerlaan 1;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Zomervaart- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan uitgezonderd fietsers, op de Zomervaart;

door middel van het plaatsen van bord D5-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Minaretstraat- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven, in dit geval rechtsaf slaan, op de Minaretstraat;

door middel van het plaatsen van bord D6-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Minaretstraat - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen tot het volgen van één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D4 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Leonard Springerlaan- Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om rechtdoor te rijden op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan-Prins Bernhardlaan, Minaretstraat- Prins Bernhardlaan en Prins Bernhardlaan 320 en 378 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspaden ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan, Zomervaart - Prins Bernhardlaan, Jac. van Looystr- Prins Bernhardlaan en Teunisbloempad een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de Leonard Springerlaan ter hoogte van de huisnummer 1;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan, Zomervaart - Prins Bernhardlaan, Teunisbloempad en Mien Ruyspad een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderborden “parkeren verboden op [datum/tijd]” op de parkeerstrook ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 288-332 een de facto parkeerverbod in te stellen, voor de aangeven datum(s) en tijden;

door middel van het plaatsen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 en onderbord met kenteken op het Prins Bernhardlaan 332, een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van ca. 25 meter voor de kruising met het Reinaldapad op de oostelijke rijbaan een inhaalverbod in te stellen;

Fase 10

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 36-48 en de Hasebroekstraat;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Prins Bernhardlaan 135 en de Mariëttahof;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amerikaweg in te stellen tussen de Boerhaavelaan en de Schipholweg;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen de Schipholweg en het Reinaldapad;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Zomervaart in te stellen tussen de Zomervaart 266 en de parallelweg Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Prins Bernhardlaan te sluiten in beide richtingen, tussen de kruising met het Reinaldapad en kruising met de Hasebroekstraat voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruisingen met de Hasebroekstraat, Zomervaart, Leonard Springerlaan en Reinaldapad;

door middel van het plaatsen van bord D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Van Zeggelenplein - Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Amerikaweg - Schipholweg een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Amerikaweg;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de Prins Bernhardlaan 70 een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Schipholweg-Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Schipholweg-Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Amerikaweg;

door middel van het plaatsen van de borden F5 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting op de Prins Bernhardlaan in te stellen ter hoogte van de kruising Jac. van Looystraat;

door middel van het plaatsen van de borden F6 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod voor bestuurders uit tegengestelde richting moeten verkeer dat van deze richting nadert voor laten gaan op de Prins Bernhardlaan in te stellen ter hoogte van de kruising Jac. van Looystraat;

door middel van het plaatsen van de borden C14 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de fietspadoversteken ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan en Zomervaart - Prins Bernhardlaan, een geslotenverklaring in te stellen voor fietsen en voor gehandicaptenvoertuigen zonder motor;

door middel van het plaatsen van de borden C2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een eenrichtingsweg in te stellen in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met het Zeggelenplein;

door middel van het plaatsen van de borden C16 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de voetpaden ter hoogte van de kruisingen Leonard Springerlaan - Prins Bernhardlaan en Zomervaart - Prins Bernhardlaan een geslotenverklaring voor voetgangers in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Prins Bernhardlaan ter hoogte van de kruising met de Dr. Schaepmanstraat op de westelijke rijbaan een inhaalverbod in te stellen;

door middel van het plaatsen van de borden F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Amerikaweg ter hoogte van de kruising met de Boerhaavelaan op de oostelijke rijbaan een inhaalverbod in te stellen;

Fase 11

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Prins Bernhardlaan in te stellen tussen het Mariëttahof en de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen beginnend ca. 220 meter voor de kruising Amsterdamsevaart-Prins Bernhardlaan, op de zuidelijke rijbaan, komend vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden A1-50 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 50 km/u op de Amsterdamsevaart in te stellen beginnend ca. 220 meter voor de kruising Amsterdamsevaart- Camera Obscuraweg, op de noordelijke rijbaan, komend vanuit het westen;

door middel van het plaatsen van de borden A1-30 van bijlage 1 van het RVV 1990 een maximumsnelheid van 30 km/u op de Camera Obscuraweg in te stellen beginnend ca. 200 meter voor de kruising Camera Obscuraweg - Robertus Nurksweg, op de noordelijke rijbaan, komend vanuit het westen en tot de kruising met de Amsterdamsevaart;

door middel van het plaatsen van de borden C1 van bijlage 1 van het RVV 1990 de Amsterdamsevaart te sluiten in westelijke richting, tussen de kruising met de Camera Obscuraweg en kruising met de Nagtzaamstraat voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee, op de kruisingen met de Camera Obscuraweg en Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord F1 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Camera Obscuraweg ter hoogte van ca. 330 meter voor de kruising met de Robertus Nurksweg op de westelijke rijbaan een inhaalverbod in te stellen;

door middel van het plaatsen van bord D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Dr. Schaepmanstraat-Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van bord D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Berlagelaan-Prins Bernhardlaan een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Prins Bernhardlaan;

door middel van het plaatsen van de borden D2-R van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Camera Obscuraweg - Robertus Nurksweg een verplichte rijrichting in te stellen om het bord rechts te passeren op de Camera Obscuraweg;

door middel van het plaatsen van bord D3 van bijlage 1 van het RVV 1990 ter hoogte van de kruising Camera Obscuraweg - Robertus Nurksweg een verplichte rijrichting in te stellen om beide zijden van het bord te passeren op de Camera Obscuraweg;

 

Aldus vastgesteld op 9 oktober 2024 te Haarlem

Namens het college van burgemeester en wethouders van Haarlem,

Melvin Werkhoven

Teammanager bereikbaarheid

 

Dit besluit treedt in werking na bekendmaking in het Gemeenteblad. Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na publicatie van dit besluit in het Gemeenteblad bezwaar maken bij burgemeester en wethouders van Haarlem, Postbus 511, 2003 PB te Haarlem. Het bezwaarschrift moet de naam en het adres vermelden van degene die bezwaar maakt, zijn ondertekend en de datum vermelden waarop het is opgesteld. Daarnaast verzoeken wij u om ook uw telefoonnummer en/of e-mailadres te vermelden. Dit maakt het makkelijker om contact met u op te nemen over uw bezwaarschrift. In het bezwaarschrift moet ook worden aangegeven tegen welk besluit bezwaar wordt gemaakt en waarom het bezwaar wordt gemaakt. Door het indienen van het bezwaarschrift wordt dit besluit niet opgeschort. Bij een spoedeisend belang kan degene die een bezwaarschrift heeft ingediend een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank, sector bestuursrecht, postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Bij het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening moeten griffierechten worden betaald.

 

Naar boven