Wijziging Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat zij en de burgemeester op 1 oktober 2024 de wijziging van het Algemeen mandaatbesluit Breda 2019 hebben vastgesteld.

 

Inwerkingtreding

De wijziging van het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019 wordt van kracht met ingang van de dag na deze bekendmaking.

 

Rechtsmiddelen

Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan burgemeester en wethouders van de gemeente Breda, t.a.v. Adviescommissie bezwaarschriften, Postbus 90156, 4800 RH te Breda. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:

 

  • naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

  • de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt (nummer Gemeenteblad);

  • de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.

Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.

 

Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op https://www.breda.nl/www.breda.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.

 

Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Breda tot wijziging van het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019

 

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Breda, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelet op het bepaalde in 160 van de Gemeentewet en titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

overwegende dat:

  • -

    op 24 januari 2019 het Algemeen Mandaatbesluit 2019 in werking is getreden;

  • -

    op 27 juni 2024 de nieuwe Verordening behandeling bezwaarschriften Breda 2024 door de gemeenteraad is vastgesteld waarin onder meer de werkwijze van het ambtelijk horen is opgenomen, waardoor het nodig is om het huidige Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019 te wijzigen;

  • -

    het uit het oogpunt van effectiviteit wenselijk is de beoogde uitvoering van bevoegdheden op grond van de Algemene wet bestuursrecht en de nieuwe verordening, te beleggen bij de functionarissen die deze taken uitvoeren.

besluiten:

Artikel I  

Het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019 wordt gewijzigd als volgt:

 

A

 

De tekst die betrekking heeft op artikel 7:10, lid 1, in schema B, onderdeel Bedrijfsvoering & Dienstverlening, afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, onder het kopje ‘Algemene wet bestuursrecht’ wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

Het beslissen op een bezwaarschrift (artikel 7:10, lid 1) voor zover er sprake is van:

  • 1.

    een (kennelijk) niet-ontvankelijk bezwaar;

  • 2.

    een bezwaar dat in lijn met het advies van de Adviescommissie bezwaarschriften of van de ambtelijk hoorder, niet leidt tot herroeping van het primaire besluit.

Dit onder de voorwaarde dat het primaire besluit in mandaat is genomen.

Burgemeester/B&W

Hoofd afdeling Financiën, Inkoop & Juridische Zaken, Teamleider Juridische Zaken

 

B

 

De tekst <een en ander voor zover het betreft bezwaarschriften die worden behandeld volgens de Verordening behandeling bezwaarschriften Breda 2004 (dus niet belastingen, personeelszaken en sociale zekerheid)> in schema B, onderdeel Bedrijfsvoering & Dienstverlening, afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, onder het kopje ‘Algemene wet bestuursrecht’ wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

Een en ander voor zover het betreft bezwaarschriften die worden behandeld volgens de Verordening behandeling bezwaarschriften Breda 2024.

 

C

 

De tekst die betrekking heeft op artikel 7:2, lid 1, in schema B, onderdeel Sociaal Economisch Domein, Keten Maatschappelijke ondersteuning, team Wmo Wijkteams, onder het kopje ‘Algemene wet bestuursrecht’ wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

Het in de gelegenheid stellen van belanghebbenden te worden gehoord voordat een bestuursorgaan op het bezwaar beslist (artikel 7:2, lid 1)

Burgemeester / B&W

Beleidsadviseur,

Adviseur RTH,

Medewerker RTH,

Administratief medewerker

 

D

 

De tekst die betrekking heeft op artikel 7:2, lid 1, in schema B, onderdeel Sociaal Economisch Domein, Keten Participatie, team Juridische Zaken en Naleving, onder het kopje ‘Algemene wet bestuursrecht’ wordt gewijzigd en komt te luiden:

 

Het in de gelegenheid stellen van belanghebbenden te worden gehoord voordat een bestuursorgaan op het bezwaar beslist (artikel 7:2, lid 1)

Burgemeester / B&W

Beleidsadviseur,

Adviseur RTH,

Medewerker RTH,

Administratief medewerker

 

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Breda, 1 oktober 2024

Burgemeester en wethouders van Breda,

, burgemeester

, gemeentesecretaris

Burgemeester van Breda,

, burgemeester,

Naar boven