Aanwijzingsbesluit boa’s Staatsbosbeheer voor de gemeente Diemen

Gelet op artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb) en ingevolge artikel 18.6 van de Omgevingswet, en artikel 6:2 van de Algemene Plaatselijke Verordening Diemen 2015 (hierna APV), zijn wij bevoegd buitengewoon opsporingsambtenaren (hierna boa’s) van Staatsbosbeheer categoraal aan te wijzen en te belasten met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens onderstaande wet(ten).

 

Bij dit besluit belast met toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens:

  • (X) De Algemene Plaatselijke Verordening Diemen 2015.

Gelet op het voorgaande besluiten wij tot de categorale aanwijzing van de boa’s van Staatsbosbeheer als toezichthouders dan wel als toezichthoudende ambtenaren APV voor de natuur- en recreatiegebieden binnen het grondgebied van de gemeente Diemen. Zij zijn bevoegd tot opsporing van strafbare feiten, strafbaar gesteld bij of krachtens de APV. Wij belasten de boa’s met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens bovengenoemd(e) regelgevingen(en).

 

De aanwijzing geldt tevens voor wetten en verordeningen, die in de plaats treden van de in dit besluit vermelde wetten en verordeningen, voor zover de aard en strekking daarvan niet wezenlijk verandert. Verder bepalen wij dat voor boa’s van Staatsbosbeheer de aanwijzing van kracht blijft voor de duur dat er een contractuele relatie, dan wel een ambtelijke relatie bestaat op grond waarvan werkzaamheden voor ons worden verricht.

 

Dit aanwijzingsbesluit wordt aangehaald als ’’Aanwijzingsbesluit boa’s Staatsbosbeheer voor de gemeente Diemen’’.

 

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad. Met de inwerkingtreding van dit besluit komen eerdere aanwijzingsbesluiten met betrekking tot deze onderwerpen te vervallen.

Diemen, 26 september 2024

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover bevoegd,

Namens deze,

Mevrouw A. (Annemarie) Hillert

Teamleider Handhaving

Binnen zes weken na de dag volgend op die waarop het besluit is bekendgemaakt kunnen belanghebbenden hiertegen bezwaar maken bij het college van Burgemeester en Wethouders, dan wel de burgemeester, ieder voor zover bevoegd. Wanneer het besluit tot één of meer belanghebbenden is gericht, dan gaat de zes-wekentermijn in op de dag na bekendmaking (= verzending) van het besluit aan die belanghebbende(n). Het bezwaar kan naar keuze schriftelijk of elektronisch worden ingediend. Wanneer schriftelijk bezwaar wordt gemaakt, dan dient het bezwaarschrift gestuurd te worden naar postadres: Postbus 191, 1110 AD Diemen. Verder dient het te zijn ondertekend en tenminste te bevatten:

  • -

    de dagtekening,

  • -

    naam en adres van de indiener,

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, en

  • -

    de gronden van het bezwaar.

Zo mogelijk wordt een afschrift van het bestreden besluit meegezonden.

Bij elektronische indiening van het bezwaar is gebruikmaking van het via de gemeentelijke website (www.diemen.nl) beschikbaar gestelde elektronische formulier verplicht, evenals identificatie van de indiener met DigiD.

De belanghebbende die bezwaar maakt en meent een spoedeisend belang te hebben, kan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam verzoeken de werking van het besluit te schorsen door het treffen van een voorlopige voorziening. Een verzoek om voorlopige voorziening dient gericht te worden aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam, Sector Bestuursrecht, postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven.

Naar boven