Gemeenteblad van Amsterdam
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Amsterdam | Gemeenteblad 2024, 413624 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Amsterdam | Gemeenteblad 2024, 413624 | delegatie- of mandaatbesluit |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam tot wijziging van bijlagen 1, 2 en 4 van het Algemeen mandaatbesluit Amsterdam in verband met de herpositionering van de afdeling Basis- en kernregistraties en enkele aanpassingen van ondergeschikte aard
Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, de burgemeester, de gemeentesecretaris en de stedelijk directeuren van Amsterdam, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft,
gelet op de artikelen 10:3, eerste lid, 10:9, eerste lid, 10:11, eerste lid en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 171, tweede lid Gemeentewet,
Het Algemeen mandaatbesluit Amsterdam als volgt te wijzigen:
Bijlage 1 wordt als volgt gewijzigd:
De titel en aanhef van Bijlage 1: Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris, Hoofdstuk 1 Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris en worden ondergemandateerd tenzij expliciet voorbehouden aan het college, komt te luiden:
Hoofdstuk 1 Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris en worden ondergemandateerd tenzij expliciet voorbehouden aan het college of de burgemeester
Het college en de burgemeester, elk voor zover het de eigen bevoegdheden betreft, mandateert aan de gemeentesecretaris de volgende bevoegdheden:
In Bijlage 1: Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris, Hoofdstuk 1 Bevoegdheden die worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris en worden ondergemandateerd tenzij expliciet voorbehouden aan het college, onderdeel 3, subonderdeel c komt ‘de ‘Notitie 10 Wegen naar een innovatiever aanbestedingsbeleid en een professioneler opdrachtgeverschap’,’ te vervallen.
Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 0 Algemene bevoegdheden, Paragraaf 1 wordt als volgt gewijzigd:
Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren,
Hoofdstuk 0 Algemene bevoegdheden, Paragraaf 3 Subsidieverstrekking wordt als volgt gewijzigd:
In Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 1 Cluster Digitalisering, Informatie en Innovatie wordt als volgt gewijzigd:
Aan Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 2 Cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer, wordt een nieuwe paragraaf toegevoegd, die luidt:
Alle bevoegdheden van het college bij of krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen met uitzondering van artikelen 8 en 32, het indelen van het grondgebied van de gemeente in een of meer woonplaatsen, het vaststellen van openbare ruimten, en toekennen van namen daaraan, het vaststellen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, en het aanwijzingen geven voor het aanbrengen van naamborden en (huis)nummerborden als bedoeld in artikel 7, eerste lid, artikel 8 en 9 van de Verordening basisinformatie 2018.
In Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 3 Cluster Bedrijfsvoering, Paragraaf 2 Financiën en Inkoop, onderdeel 3 wordt ‘de directeur van de directie Middelen en Control’ vervangen door ‘de directeur van de directie Financiën en Inkoop’.
Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 4 Cluster Ruimte en Economie wordt als volgt gewijzigd:
In Bijlage 2: Ondermandaatverlening van de gemeentesecretaris aan de stedelijk directeuren, Hoofdstuk 5 Cluster Sociaal, Paragraaf 8 Subsidies, Inkoop en Juridisch Bureau Sociaal wordt aan onderdeel 12 een subonderdeel toegevoegd, luidende:
In Bijlage 4: Ondermandaatverlening van de stedelijke directeuren aan directeuren van het eigen cluster, Hoofdstuk 2 Cluster Gebiedsgericht werken en Stadsbeheer, wordt onderdeel 5 vernummerd tot 6, en wordt een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:
Aldus vastgesteld in de vergadering van 24 september 2024.
De burgemeester
Femke Halsema
De gemeentesecretaris
Peter Teesink
Aldus vastgesteld door de burgemeester op ………. 2024.
De burgemeester
Femke Halsema
Aldus vastgesteld door de gemeentesecretaris op ………. 2024.
De gemeentesecretaris
Peter Teesink
Aldus vastgesteld door de stedelijk directeur van het cluster Bedrijfsvoering op ……...
Waarnemend stedelijk directeur cluster Bedrijfsvoering
Peter Teesink
Aldus vastgesteld door de stedelijk directeur van het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie op ……...
Waarnemend stedelijk directeur cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie
Peter Teesink
Aldus vastgesteld door de stedelijk directeur van het cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer op …..
Stedelijk directeur cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer
Sjoukje Alta
Aldus vastgesteld door de stedelijk directeur van het cluster Ruimte en Economie op ……...
Stedelijk directeur cluster Ruimte en Economie
Thea de Vries
Aldus vastgesteld door de stedelijk directeur van het cluster Sociaal op ……...
Stedelijk directeur cluster Sociaal
Duco Stuurman
Dit besluit bevat enkele ondergeschikte aanpassingen in bijlage 2 en 4 bij het Algemeen mandaatbesluit Amsterdam. Het gaat bijvoorbeeld om verduidelijkingen, aanpassingen aan nieuwe regelgeving en een enkele maal om de verplaatsing van bevoegdheden naar een andere directeur in verband met het onderbrengen van de bijbehorende taken bij die directie. De wijzigingen worden hieronder verder toegelicht.
A (titel en aanhef Hoofdstuk 1)
Het Algemeen mandaatbesluit Amsterdam bevat gemandateerde bevoegdheden van zowel het college als de burgemeester. Zo is de bevoegdheid genoemd onder Bijlage 1, Hoofdstuk 1, randnummer 4 een burgemeestersbevoegdheid. Om dit onderscheid duidelijk tot uitdrukking te brengen, is de burgemeester toegevoegd in de titel en de aanhef van het hoofdstuk.
B onderdeel 2, E onderdeel 3 en H
Deze bevoegdheid stond tot nu toe alleen opgenomen bij de directie Financiën en Inkoop (Bijlage 2, hoofdstuk 3, paragraaf 2, onderdeel 4, subonderdeel e) maar gold ook voor alle lead buyers. Daarom is de bevoegdheid nu expliciet bij elke lead buyer toegevoegd.
De bevoegdheid incidentele subsidies te verstrekken en subsidies namens de gemeente aan te vragen zijn toegevoegd bij de algemene bevoegdheden van elke directeur. Hiermee wordt een onduidelijkheid die in de praktijk leefde, weggenomen.
D onderdeel 1, E, G onderdeel 1 en I (Stadsdeel Centrum en V&OR)
De bijhouding van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen en de Basisregistratie Grootschalige Topografie en aanverwante taken werden tot 1 juli 2024 uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de directeur Data (Cluster Digitalisering, Informatie en Innovatie). Vanaf 1 juli 2024 wordt de bijhouding van de Basisregistratie Adressen en aanverwante taken uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de directeur van Stadsdeel Centrum (Cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer). De bijhouding van de Basisregistratie Grootschalige Topografie en aanverwante taken worden uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de directeur Verkeer en Openbare Ruimte (Cluster Ruimte en Economie). Met dit wijzigingsbesluit wordt het Algemeen mandaatbesluit Amsterdam dienovereenkomstig aangepast.
Nieuwe huisvestings- en algemene subsidieverordening
De verwijzingen naar de oude huisvestingsverordening en de oude algemene subsidieverordening worden vervangen door verwijzingen naar de nieuwe huisvestingsverordening en nieuwe algemene subsidieverordening.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-413624.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.