Gelet op:
- artikel 18, lid 1, sub d van de Wegenverkeerswet 1994;
- de Wegenverkeerswet, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW), het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de Algemene wet bestuursrecht.
Overwegende:
dat het Gangboord een gebiedsontsluitingsweg is waar een maximum snelheid geldt van 50 km/u gelegen binnen de bebouwde kom van Dronten;
dat het Gangboord middels een rotonde aansluit op de Educalaan en De Helling;
dat de rotonde is voorzien van een voetpad en vrijliggend fietspad in éénrichting;
dat de bovengenoemde wegen in beheer is bij de gemeente Dronten;
dat de bovengenoemde wegen, wegen zijn zoals bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994;
dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Dronten bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor genoemde weg;
dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Dronten in het Gewijzigd Mandaat- en volmachtbesluit 2024 is gemandateerd is aan de teammanager van het Team Ruimtelijk Beleid;
dat binnen afzienbare tijd er bouwwerkzaamheden starten voor de bouw van flexwoningen nabij de Educalaan;
dat deze bouwwerkzaamheden bouwverkeer genereren, dat goederen zal lossen ten zuidwesten van de genoemde rotonde;
dat vanwege de verkeersveiligheid het wenselijk is om het voetpad en fietspad ten zuidwesten van de rotonde af te sluiten;
dat vanwege de doorstroming en verkeersveiligheid van de fietser op de rotonde een tweerichtingenfietspad wordt ingesteld;
dat bestuurders op de rijbaan geattendeerd worden op fietsers in tweerichtingen middels het bord J24 voorzien van onderbord OB503 en bord J16 “werk in uitvoering”;
dat de snelheid wordt verlaagd van 50 km/u naar 30 km/u om de verkeersveiligheid te waarborgen;
dat de verkeersmaatregelen eindigen op 31 december 2024 of zoveel eerder of later als mogelijk dan wel noodzakelijk;
dat met het verkeersbesluit, op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, de volgende doelstellingen worden beoogd:
- het verzekeren van de veiligheid op de weg;
- het beschermen van weggebruikers en passagiers;
- het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.
dat volgens artikel 24 van het BABW er overleg is geweest met de politie. Deze heeft positief geadviseerd op het verkeersbesluit.