Gemeente Dinkelland – openbare vergadering van de raadscommissie Omgeving & Economie

 

Openbare vergaderingen

Op dinsdag1 oktober 2024 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Omgeving & Economie.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl. Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht of voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

  • 1.

    Opening

  • 2.

    Vaststelling agenda

  • 3.

    Informatie vanuit het college

  • Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

  • Portefeuillehouders: wethouder Brand, wethouder Severijn

  • 4.

    Rondvraag

  • Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

  • stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

  • Portefeuillehouders: wethouder Brand, wethouder Severijn

  • 5.

    Voorstel inzake kaders en eisen AZC-locatie

  • Op 18 juni 2024 heeft de gemeenteraad een motie aangenomen waarin de raad het college opdraagt een programma van eisen met daarin te hanteren voorwaarden, kaders en criteria voor te leggen waaraan een locatie zoveel mogelijk moet voldoen. Door vaststelling van dit programma van eisen geeft de gemeenteraad het college aan binnen welke kaders de AZC-locatie kan worden bepaald.

  • Portefeuillehouder: wethouder Severijn

  • 6.

    Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan “Appartementen Klooster Ootmarsum”

  • Het bestemmingsplan maakt de realisatie van zes appartementen op het kloosterterrein aan de Oostwal 24 in Ootmarsum mogelijk.

  • Portefeuillehouder: wethouder Brand

  • 7.

    Voorstel inzake vaststellen gemeentelijk Grondstoffenbeleidsplan Dinkelland 2025-2030

  • In 2015 heeft de gemeenteraad het Afvalbeleidsplan “Van Afval naar Grondstof, van Idee naar Aanpak, van Betalen naar Belonen” vastgesteld. Met dit plan heeft de gemeente de eerste stappen gezet naar een circulair en afvalvrij Dinkelland. Het nieuwe gemeentelijk grondstoffenbeleidsplan (GGP) bouwt voort op de resultaten van dit afvalbeleidsplan. Het GGP schetst waar het beter kan en moet, op weg naar volledige circulariteit.

  • Portefeuillehouder: wethouder Severijn

  • 8.

    Voorstel inzake vaststellen Water- en Rioleringsprogramma 2025-2030 (incl. presentatie)

  • In het Water- en Rioleringsprogramma (WRP) geeft de gemeente aan hoe ze invulling geeft aan de wettelijke gemeentelijke watertaken op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater.

  • Portefeuillehouder: wethouder Brand

  • 9.

    Sluiting

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp.

Telefoon: 0541- 854100 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven