Gemeenteblad van Eijsden-Margraten
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eijsden-Margraten | Gemeenteblad 2024, 403033 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Eijsden-Margraten | Gemeenteblad 2024, 403033 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaat- en machtigingsregeling van de gemeente Eijsden-Margraten 2024
Burgemeester en wethouders, de burgemeester alsmede de heffings- en invorderingsambtenaren van de gemeente Eijsden-Margraten (hierna: de bestuursorganen), ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
vast te stellen de mandaat- en machtigingsregeling van de gemeente Eijsden-Margraten 2024.
De volgende bevoegdheden op te dragen aan alle medewerkers, dat wil zeggen aan al degenen die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van burgemeester en wethouders van Eijsden-Margraten:
Artikel 5. Ondertekeningsmandaat.
De ondertekening van door de bestuursorganen genomen besluiten en stukken wordt opgedragen aan (onder)mandaathouders.
De (onder)mandaathouder draagt er zorg voor dat er afstemming met de bestuursorganen of de portefeuillehouder plaatsvindt, voordat een besluit wordt genomen, indien:
Artikel 8. Vervanging mandaathouder.
Het managementteam is onderling vervangbaar bij afwezigheid. De gemeentesecretaris wordt bij afwezigheid vervangen door de loco-secretaris.
Artikel 9. Volmacht en machtiging.
Voor de toepassing van deze regeling en de daarop berustende bepalingen worden met mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.
Artikel 11. Intrekking en overgangsregeling.
Met ingang van het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt de “Mandaat- en machtigingsregeling van de gemeente Eijsden-Margraten 2017” ingetrokken. Besluiten genomen op grond van een eerder vastgesteld mandaatbesluit blijven onverkort van kracht.
Aldus vastgesteld in de vergadering van de gemeente Eijsden-Margraten,
Burgemeester en wethouders van de gemeente Eijsden-Margraten,
De burgemeester,
Mr. A.P. Krijnen.
De Gemeentesecretaris
Drs. J.M.F. Kool.
De burgemeester van de gemeente Eijsden-Margrate,
Mr. A.P. Krijnen.
De heffingsambtenaar van de gemeente Eijsden-Margraten
J.H.M.M. Custers.
De invorderingsambtenaar van de gemeente Eijsden-Margraten,
J.H.M.M. Custers.
Aangelegenheden welke ingevolge artikel 2, eerste lid, van de “Mandaat- en machtigingsregeling van de Eijsden-Margraten 2024” blijven voorbehouden aan de bestuursorganen.
Bestuurlijk-Juridische aangelegenheden.
Het nemen van besluiten waarbij wordt afgeweken van het beleid, richtlijnen en/of voorschriften, uitgezonderd: binnenplanse afwijkingen als bedoeld in de artikelen 5.18 en 5.21 Omgevingswet alsmede 2.12, lid 1 onder a, sub 1 en 2 van de Wabo juncto artikel 4 Bijlage II van het Bor, lid 1 t/m 11 met dien verstande, dat gebruikmaking van (onder)mandaat bij genoemde uitzonderingen niet eerder geschiedt dan na voorafgaande afstemming met de portefeuillehouder.
enig bestuursorgaan van een waterschap, provincie of Rijk. Het besluit tot oninbaar verklaren van vorderingen, met uitzondering van het oninbaar verklaren van belastingen, met dien verstande dat de portefeuillehouder Financiën het besluit tot oninbaar verklaren van vorderingen tot maximaal € 2.500,- kan nemen.
Overige privaatrechtelijke rechtshandelingen.
Het ondertekenen van overeenkomsten met een ander bestuursorgaan, waarbij de wederpartij wordt vertegenwoordigd door een bestuurder, met dien verstande dat in dat geval de burgemeester een machtiging kan verlenen aan een wethouder.
Bevoegdheden t.a.v. individuele personeelsleden.
Aangelegenheden welke ingevolge artikel 2, tweede lid, van de “Mandaat- en machtigingsregeling van de gemeente Eijsden-Margraten 2024” blijven voorbehouden aan de gemeentesecretaris.
Bestuurlijk-juridische aangelegenheden
Het ontbinden van een overeenkomst.
Het aanwijzen van vertegenwoordigers van de gemeente en de gemeentelijke bestuursorganen in civiele procedures.
Overige privaatrechtelijke rechtshandelingen.
Het kwijtschelden en buiten invordering stellen van vorderingen met een financieel belang lager dan € 10.000,-.
Bevoegdheden t.a.v. personele aangelegenheden.
Door de invoering van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren per 1 januari 2020 vallen de dienstverbanden van de ambtenaren onder het reguliere arbeidsrecht. De gemeentesecretaris is bevoegd tot:
Aangelegenheden welke ingevolge artikel 3, eerste lid, van de "Mandaat- en machtigingsregeling van de gemeente Eijsden-Margraten 2024” worden ondergemandateerd aan de betreffende vakspecialist.
Bestuurlijk-juridische aangelegenheden.
Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet bag).
Het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid, onder a, van de Wet bag;
Het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet bag, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over de nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb).
Overige privaatrechtelijke handelingen.
Aan de bij een incident betrokken hoogste operationeel leidinggevende van de brandweer blijft voorbehouden de bevoegdheid om, tijdens diens taakuitvoering, overeenkomsten aan te gaan die naar zijn oordeel nodig zijn om een aanwezige of dreigende onveilige situatie te doen beëindigen of te voorkomen;
Aan de (piket)ambtenaar rampenbestrijding is voorbehouden om ten tijde vanaf een GRIP 0 situatie opdrachten te verlenen aan externen ten behoeve van het beperken of bestrijden van de gevolgen van een (dreigende) ramp of calamiteit boven het bedrag van € 5.000,- met een maximum na hier overleg over te hebben gevoerd met de burgemeester;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-403033.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.