Gemeenteblad van Overbetuwe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overbetuwe | Gemeenteblad 2024, 383942 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overbetuwe | Gemeenteblad 2024, 383942 | verkeersbesluit of -mededeling |
Verkeersbesluit aanwijzen van twee gereserveerde parkeerplaatsen voor het laden van elektrische voertuigen op diverse locaties in de gemeente Overbetuwe.
Burgemeester en wethouders van gemeente Overbetuwe,
- artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW),
- artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW),
- artikel 24 onder a van het BABW dat in overeenstemming met dit artikel overleg is gevoerd met de verkeersadviseur van politie-eenheid Oost Nederland, district Gelderland-Zuid en dat op 5 september 2023 positief is geadviseerd;
- het feit dat diverse straten in gemeente Overbetuwe in eigendom, beheer en onderhoud is bij de gemeente Overbetuwe.
• de gemeente Overbetuwe het elektrisch rijden wil stimuleren door de realisatie van een dekkend netwerk van openbare oplaadpalen;
• de strategie mede gebaseerd is op de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) (NAL) en de Gelders- Overijsselse Regionale Agenda Laadinfrastructuur (GO-RAL);
• de gemeente Overbetuwe met deze strategie het elektrisch rijden wil faciliteren, met als doel te voorkomen dat een gebrek aan laadinfra als drempel gezien wordt voor de overgang naar elektrisch rijden;
• er een plankaart gemaakt is, met mogelijke locaties voor een openbare oplaadpaal;
• de plankaart inzicht geeft in de behoefte aan het aantal oplaadpalen, dit gebaseerd op prognoses;
• de mogelijke locaties staan aangegeven op de plankaart, waarbij geen onderscheid gemaakt is tussen de oplaadpalen die op verzoek geplaatst worden en de te plaatsen proactieve oplaadpalen;
• een oplaadpaal op de plankaart pas geplaatst wordt als er een formele aanvraag voor gedaan is;
• in de beleidsstrategie eisen zijn opgenomen waarop een locatie wordt getoetst, zoals:
• een goede dekking van oplaadinfrastructuur, niet alleen belangrijk is voor de bewoners, maar zeker ook voor de bezoekers;
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst.
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren.
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee.
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken.
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig.
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk.
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal ligt tussen de eerste en tweede parkeerplaats van een parkeerstrook;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren.
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken.
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig.
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk.
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal op de hoek van de straat wordt geplaatst;
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
Zandstraat 60, Oosterhout (Overzijde van de straat)
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
Regenboog 153, Elst (om de hoek op Noorderlicht)
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal tussen de eerste en tweede parkeerplaats van een parkeerstrook;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal niet voor een raam of direct langs een gevel van een woning;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal op de hoek van de straat wordt geplaatst;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
Prins Bernhardstraat 32, Randwijk (Zijkant)
• De oplaadpaal voor bewoner en bezoekers op een zichtbare locatie wordt geplaatst;
• De oplaadpaal op de hoek van de straat wordt geplaatst;
• De locatie ligt binnen een gebied met een loopafstand van 250 m, waar relatief veel woningen staan die geen gelegenheid hebben om op eigen terrein een oplaadvoorziening te realiseren;
• De locatie van de oplaadpaal gaat ten koste van 2 parkeerplaatsen. Dit brengt een zekere mate van verschuiving in het gebruik van de beschikbare parkeerplaatsen met zich mee;
• Dit zal tot gevolg kunnen hebben dat een bewoner niet meer op ‘zijn gebruikelijke parkeerplaats’ kan parkeren, maar elders een parkeerplaats moet zoeken;
• In de praktijk zal dit naar verwachting van geringe invloed zijn. In plaats van een niet elektrisch voertuig, parkeert er nu een elektrisch voertuig;
• Bij de gemeente Overbetuwe zijn geen meldingen bekend dat er op de locatie van de oplaadpaal sprake is van een parkeerdruk;
• De locatie is zo gekozen dat er maximaal aan de eisen uit de beleidsstrategie elektrisch rijden maximaal voldaan wordt.
De op de diverse situatieschetsen aangegeven twee openbare parkeerplaatsen aan te wijzen voor het opladen van elektrische voertuigen door middel van het plaatsen van het verkeersbord E8c (Parkeergelegenheid alleen bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen) van bijlage 1 van het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990), met onderbord OB504 (twee parkeervakken) van bijlage 1 van het RVV 1990.
Binnen zes weken na de dag dat dit besluit is bekendgemaakt kan een belanghebbende tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij ons college. De termijn van zes weken begint te lopen op de dag na de publicatie van dit besluit.
Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten:
- naam en adres van de indiener,
- datum van het bezwaarschrift,
- omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht,
Heeft u er veel belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet u richten aan de Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.
Indien u zo’n verzoek indient, moet u bij ons ook een bezwaarschrift indienen. Een kopie van dit bezwaarschrift moet u bij het verzoek om een voorlopige voorziening overleggen.
Voor de behandeling van een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.
Een afschrift van dit verkeersbesluit wordt verzonden aan:
• Politie-eenheid Oost-Nederland, team verkeer, Postbus 618, 7300 AP, Apeldoorn.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-383942.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.