Aanstelling onbezoldigd ambtenaren en aanwijzing toezichthouders ACT!

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nederweert, onderscheidenlijk de burgemeester van de gemeente Nederweert, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

Overwegende dat het in het kader van grootschaligere controles in ACT!-verband noodzakelijk is dat partners assisteren bij het uitvoeren van controles;

 

Overwegende dat het noodzakelijk is de voor de partners werkzame personen aan te stellen en aan te wijzen als onbezoldigd ambtenaar respectievelijk toezichthouder, zodat zij kunnen participeren in de controles;

 

Gelet op artikel 1, tweede lid, van de Ambtenarenwet 2017;

 

Gelet op artikel 2, onder d, van het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017;

 

Gelet op het bepaalde in titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluiten:

Artikel 1. Aanstelling als onbezoldigd ambtenaar

  • 1.

    Als onbezoldigd ambtenaar in de zin van artikel 1, tweede lid, van de Ambtenarenwet 2017 worden aangesteld:

    • Teamleider ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Ondersteuner ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Toezichthouder ondermijning ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Senior Handhaver Openbare Orde van Team Toezicht en Handhaving, in dienst van Gemeente Weert;

    • Beleidsadviseur Integrale Veiligheid van Team Veiligheid en Leefbaarheid, in dienst van Gemeente Weert;

    • Beleidsmedewerker integrale veiligheid van Team Veiligheid en Leefbaarheid, in dienst van Gemeente Weert;

    • Inspecteur APV/BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Toezichthouder/BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Adviesmedewerker handhaving openbare ruimte en BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Adviseur veiligheid & ondermijning, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Ambtenaar openbare orde en veiligheid, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Buitengewoon opsporingsambtenaar/milieu/domein II, in dienst van Gemeente Leudal;

    • (Beleids)adviseur openbare orde en veiligheid, in dienst van Gemeente Leudal;

    • Toezichthouder bouwen/RO, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER;

    • Toezichthouder integraal/buitengewoon opsporingsambtenaar, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER ;

    • Toezichthouder Integraal RUD- A, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER;

    • Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Maasgouw;

    • Medewerker Openbare Orde en Veiligheid/Medewerker Juridische zaken, in dienst van Gemeente Maasgouw;

    • Clusterleider Veiligheid en Juridische Zaken, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Medewerker OOV/Bibob, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker OOV, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker OOV/ bijzondere wetten, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Roerdalen;

    • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Roermond;

    • Toezichthouder BOA, in dienst van Gemeente Roermond.

  • 2.

    De in artikel 1, eerste lid, van dit besluit als onbezoldigd ambtenaar aangestelde persoon wordt uitsluitend als zodanig aangesteld ten behoeve van het uitvoeren van toezichthoudende taken als bedoeld in artikel 2 van dit besluit.

Artikel 2. Aanwijzing als toezichthouder

  • 1.

    Als toezichthouder in de zin van artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht worden aangewezen:

    • Teamleider ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Ondersteuner ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Toezichthouder ondermijning ACT! Interventieteam Midden-Limburg, in dienst van Gemeente Weert;

    • Senior Handhaver Openbare Orde van Team Toezicht en Handhaving, in dienst van Gemeente Weert;

    • Beleidsadviseur Integrale Veiligheid van Team Veiligheid en Leefbaarheid, in dienst van Gemeente Weert;

    • Beleidsmedewerker integrale veiligheid van Team Veiligheid en Leefbaarheid, in dienst van Gemeente Weert;

    • Inspecteur APV/BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Toezichthouder/BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Adviesmedewerker handhaving openbare ruimte en BOA, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Adviseur veiligheid & ondermijning, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Ambtenaar openbare orde en veiligheid, in dienst van Gemeente Nederweert;

    • Buitengewoon opsporingsambtenaar/milieu/domein II, in dienst van Gemeente Leudal;

    • (Beleids)adviseur openbare orde en veiligheid, in dienst van Gemeente Leudal;

    • Toezichthouder bouwen/RO, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER;

    • Toezichthouder integraal/buitengewoon opsporingsambtenaar, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER ;

    • Toezichthouder Integraal RUD- A, in dienst van Omgevingsdienst SC-MER;

    • Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Maasgouw;

    • Medewerker Openbare Orde en Veiligheid/Medewerker Juridische zaken, in dienst van Gemeente Maasgouw;

    • Clusterleider Veiligheid en Juridische Zaken, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Medewerker OOV/Bibob, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker OOV, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker OOV/ bijzondere wetten, in dienst van Gemeente Echt-Susteren;

    • Beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Roerdalen;

    • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid, in dienst van Gemeente Roermond;

    • Toezichthouder BOA, in dienst van Gemeente Roermond.

  • 2.

    De aanwijzing als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van dit besluit heeft betrekking op het toezicht op de naleving van het gestelde bij of krachtens de navolgende wet- en regelgeving:

    • Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Nederweert;

    • Alcoholwet – artikel 41, eerste lid, sub b;

    • Erfgoedwet – artikel 9.1;

    • Huisvestingswet 2014 – artikel 33;

    • Leegstandswet – artikel 17;

    • Omgevingswet – artikel 18.6;

    • Participatiewet – artikel 76a;

    • Wet basisregistratie personen – artikel 4.2;

    • Wet goed verhuurderschap – artikel 18;

    • Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers – artikel 53;

    • Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 – artikel 6.1, eerste lid;

    • Wet op de kansspelen – artikel 34;

    • Wet milieubeheer – artikel 18.1a, eerst lid;

    • Wet veiligheidsregio’s – artikel 61, derde lid; en

    • Woningwet – artikel 93,

    evenals de voor voornoemde wet- en regelgeving in de plaats tredende wet- en regelgeving, voor zover de aard en strekking niet wezenlijk verandert.

  • 3.

    De aanwijzing als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van dit besluit geldt voor het gehele grondgebied van de gemeente Nederweert.

  • 4.

    Deze aanwijzing geldt met betrekking tot het toezicht op de naleving van de Omgevingswet eveneens voor het betreden van woningen zonder toestemming van de bewoner als bedoeld in artikel 18.7, eerste lid, van de Omgevingswet.

Artikel 3. Duur van de aanstelling/aanwijzing

Dit besluit treedt in werking daags na de bekendmaking van dit besluit. Het besluit geldt tot het moment waarop het wordt ingetrokken onderscheidenlijk tot het moment waarop de aangestelde en aangewezen persoon zijn dienstbetrekking met de huidige werkgever beëindigd, dan wel bij die werkgever een andere functie gaat bekleden.

Artikel 4. Bekendmaking

Het besluit wordt bekendgemaakt door uitreiking aan de aangestelde en aangewezen persoon, een en ander conform artikel 3:41, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht. Tevens wordt dit besluit gepubliceerd in het Gemeenteblad.

Nederweert, 13 augustus 2024

De burgemeester van Nederweert,

B.M.T.J. Op de Laak

Burgemeester en wethouders van Nederweert,

De secretaris,

drs. J.C.T. Bakens,

De burgemeester,

B.M.T.J. Op de Laak

Naar boven