Besluit wijziging Mandaat- en Bevoegdhedenregister gemeente Eindhoven

 

De Directieraad van de gemeente Eindhoven, hiertoe gemachtigd door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Eindhoven

 

Overwegende dat

 

  • het college van burgemeester en wethouders, hierna college, op 23 mei 2023 een besluit heeft genomen tot aanpassing van de hoofdstructuur van de ambtelijke organisatie;

 

  • de Directieraad door het college in bovengenoemd besluit is gemachtigd om het mandaat- en bevoegdhedenregister aan te passen aan de nieuwe hoofdstructuur;

  •  

    Het Mandaat- en Bevoegdhedenregister gemeente Eindhoven wordt gewijzigd als volgt:

     

     

    I Hoofdstuk 8 Sector Facilitaire en administratieve ondersteuning (FAO), onderdeel D. Aanwijzingen, komt als volgt te luiden:

     

     

    • D.

      Aanwijzingen

    Nr.

    Bevoegdheden

    Bevoegde

    1

    Het college wijst ambtenaren aan die belast zijn met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen, heffingen en rechten, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene Wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

     

     

     

    alle belastingen, heffingen en rechten

    Sector Puco :

    Ambtenaren van de afdeling:

    • Balie &

    • Ontvangst

    • Gegevensbeheer

    • en Taxatie

    • Heffingen en

    • Invordering

    • Ontwikkeling &

    • Ondersteuning

    • Dienstverlening

    Belastingdeurwaarder

     

    begraafplaatsrechten kanaalrechten leges marktgelden parkeerbelastingen precariobelasting

    Sectoren STB, IVTH, RBO en RPP,:

    alle medewerkers

     

    Sector FAO:

    medewerker afdeling Financiële Administratie

     

    Sector VHA:

    medewerker afdeling Veiligheid

    2

    Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om het sectorhoofd of de door sectorhoofd aangewezen ambtenaren van de sector aan te wijzen als personen aan wie de dagvaardingen en alle andere exploten als bedoeld in artikel 49 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering ten name van de gemeente Eindhoven kunnen worden gelaten.

    Sectorhoofd

    Receptionist

     

    II Hoofdstuk 10 Sector Intake, Vergunningen, Toezicht en Handhaving (IVTH) , onderdeel A. Mandaten, onderdeel C. Specifiek voor de sector Intake, Vergunningen, Toezicht en Handhavingwordt als volgt gewijzigd;

     

    Na nummer 44 worden toegevoegd:

     

     

    45

    Het sluiten van planschade-, of nadeelcompensatieovereenkomsten als bedoeld in artikel 6.4a van de Wet ruimtelijke ordening of als bedoeld in artikel 13.3c van de Omgevingswet.

    Directieraad

     

    Gemeentesecretaris, Directeur

     

    Sectorhoofd IVTH

     

    Afdelingshoofd VERG

    46

    Het uitvoeren van artikel 18 van de Regeling burgerluchthavens.

    Directieraad

     

    Gemeentesecretaris, Directeur

     

    Sectorhoofd IVTH

     

    Afdelingshoofd VERG

    47

    Het voeren van overleg met het bevoegd gezag als bedoeld in artikel 35 lid 2 van de Regeling veilig gebruik luchthavens en ander terreinen, voor zover het hefschroefvliegtuig landingen betreft op het tu terrein en alle gebieden gelegen buiten de rondweg.

    Directieraad

     

    Gemeentesecretaris, Directeur

     

    Sectorhoofd IVTH

     

    Afdelingshoofd VERG

    48

    Het uitvoeren van artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering gemeente Eindhoven.

    Directieraad

     

    Gemeentesecretaris, Directeur

     

    Sectorhoofd IVTH

     

    Afdelingshoofd VERG

    49

    Het beslissen op verzoeken om ontheffing als bedoeld in artikel 3, derde lid, en artikel 4, derde lid, van de Zondagswet.

    Directieraad

     

    Gemeentesecretaris, Directeur

     

    Sectorhoofd

     

    Afdelingshoofd

    III Hoofdstuk 13 Sector Publiekscontacten ( Puco ) , onderdeel D. Aanwijzingen komt als volgt te luiden:

     

    • D.

      Aanwijzingen

    Nr.

    Bevoegdheden

    Bevoegde

    1

    Het college wijst het Afdelingshoofd Belastingen (de heffingsambtenaar) aan als de gemeenteambtenaar bedoeld in de artikelen 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet en artikel 1, tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken Woz, zie bijlage H1 en H2.

    Afdelingshoofd Belastingen

    2

    Het college wijst het Afdelingshoofd Belastingen (de invorderingsambtenaar) aan als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c, van de Gemeentewet, zie bijlage H1 en H2.

    Afdelingshoofd Belastingen

    3

    Het college wijst bezoldigde en onbezoldigde gemeenteambtenaren aan als belastingdeurwaarder als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel e van de Gemeentewet.

    Belastingdeurwaarder als aangewezen in individueel aanwijzingsbesluit

    4

    Het college wijst de directeur van CURE en de door hem aan te wijzen medewerkers aan als onbezoldigd gemeenteambtenaar, voor zover het betreft de heffing van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten.

    Directeur CURE

    5

    Het college wijst aan als gemeenteambtenaren, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken.

    Medewerker Gegevensbeheer en Taxatie Coördinator Gegevensbeheer

    Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

    Gegevensbeheerder BAG-WOZ

    Gegevensbeheerder Belastingen

    Coördinator Taxaties

    Senior WOZ taxateur

    WOZ taxateur

    6

    Het college wijst de volgende (onbezoldigd) ambtenaren aan die belast zijn met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, aanhef en onder d, Gemeentewet, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene Wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

    alle belastingen, heffingen en rechten

    Sector Publiekscontacten:

    alle medewerkers

    Sector IVTH :

    alle medewerkers van de afdeling Vergunningen

    Sector STB:

    alle medewerkers van de afdeling Stadsbeheer

    Sector VHA:

    alle medewerkers van de afdelingen Veiligheid en Handhaving

    Sector FAO:

    alle medewerkers van de afdeling Financiële Administratie

    Sector I&B:

    alle medewerkers van de afdeling Diensten, Functioneel Beheer 2

    Sector CTRL:

    alle medewerkers van de afdeling Concern Control en Advies, team Business Intelligence

    7

    Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen als bedoeld in de Wet basisregistratie adressen en gebouwen.

    Afdelingshoofd Belastingen

    8

    Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, hebben besloten om grond van artikel 1 van de Regeling beheer en toezicht Wet basisregistratie personen gemeente Eindhoven (gemeenteblad 2015.011) aan te wijzen als:

     

    Informatiebeheerder

    Sectorhoofd

    Publiekscontacten, als plaatsvervanger:

    Afdelingshoofd Balie en Ontvangst

    of Afdelingshoofd Burgerzaken

     

    Beveiligingsbeheerder

    Materiedeskundige Burgerzaken, als plaatsvervanger:

    Senior medewerker dienstverlening A of

    Senior specialist Burgerzaken

     

    Privacybeheerder

    Materiedeskundige Burgerzaken, als plaatsvervanger:

    Senior medewerker dienstverlening A of

    Senior specialist Burgerzaken

     

    Systeembeheerder

    Centric SMC Eindhoven

     

    Toezichthouder van de sector Publiekscontacten

    (Senior) Medewerker dienstverlening A

    (Senior) specialist Burgerzaken

    Medewerker Gegevensonderzoek

     

    Beveiligingscontroller BRP

    Medewerker kwaliteit en veiligheid, PC.OOD, als plaatsvervanger:

    Privacy Officer PC.OOD

     

    Op grond van artikel 2 van de Regeling beheer en toezicht Wet basisregistratie personen gemeente Eindhoven (gemeenteblad 2015.011) wijst de hierboven genoemde informatiebeheerder functionarissen aan die worden belast met:

     

    Gegevensbeheerder

    Materiedeskundige burgerzaken Ontwikkeling &

    Ondersteuning Dienstverlening, als plaatsvervanger:

    Afdelingshoofd Balie en Ontvangst

    of Afdelingshoofd Burgerzaken

     

    Applicatiebeheerder

    Sector I&B, afdeling Diensten:

    Functioneel Beheer 2

    1e applicatiebeheerder BRP, als plaatsvervanger:

    2e applicatiebeheerder BRP

     

    Gegevensverwerking

    (Senior) medewerker dienstverlening A, B en C Balie en Ontvangst

    (Senior) specialist Burgerzaken

    Medewerker Burgerzaken

    Medewerker Gegevensonderzoek

     

    het namens het college van burgemeester en wethouders, afnemen van de, in artikel 2.8, lid 2, onder sub e van de Wet basisregistratie personen bedoelde verklaring.

    (Senior) medewerker dienstverlening A Balie en Ontvangst

    (Senior) specialist Burgerzaken

    9

    Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om ambtenaren aan te wijzen die bevoegd zijn tot: het opmaken van een document zoals bedoeld in artikel 10, aanhef en onder b. van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen en/of een verklaring zoals bedoeld in artikel 7, aanhef en onder m, Besluit basisregistratie adressen en gebouwen, alsmede een ambtelijk beheerder.

    sector Puco :

    Afdelingshoofd Belastingen

    (ambtelijk beheerder)

    Coördinator Gegevensbeheer

    (Senior) Gegevensbeheerder BAG-WOZ

    Medewerker Gegevensonderzoek

    afdeling Balie Ontvangst (in verband met adresonderzoek)

    Coördinator Taxaties

    Senior WOZ taxateur

     

     

    10

    Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om het hoofd van de sector Publiekscontacten aan te wijzen als gemachtigde tot het aanvragen om inlichtingen ingevolge:

    • de artikelen 9 en 13 van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, en

    • artikel 16 onder b van het Besluit Justitiële gegevens.

    Sectorhoofd

    11

    De burgemeester heeft de medewerker Kwaliteit en Veiligheid aangewezen als beveiligingsfunctionaris als bedoeld in artikel 93, achtste lid, van de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001

    Medewerker Kwaliteit en Veiligheid PC.OOD

    12

    Het college wijst aan als gemeenteambtenaren die zijn belast met de vaststelling van geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten als bedoeld in artikel 8, eerste lid, Wet basisregistratie adressen en gebouwen

    Afdelingshoofd Belastingen

     

    Coördinator Gegevensbeheer

     

    Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

     

    Gegevensbeheerder BAG-WOZ

     

    IV Hoofdstuk 13 Sector Publiekscontacten ( Puco ) , onderdeel Bijlage Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2023 komt als volgt te luiden:

     

    Bijlage Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2024

     

    De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Eindhoven,

     

    gelet op het aanwijzingsbesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven van 6 september 2022 waarin het Afdelingshoofd Belastingen is aangewezen als heffingsambtenaar zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet en tevens is belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ) als bedoeld in artikel 1, tweede lid van de Wet WOZ en is aangewezen als invorderingsambtenaar zoals bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c van de Gemeentewet,

     

    mede gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht,

     

    besluit vast te stellen het volgende

     

 

Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

 

Algemene bepalingen

De in dit mandaatbesluit omschreven bevoegdheden moeten worden uitgeoefend met inachtneming van deze algemene bepalingen.

Artikel 1 Begripsbepalingen

  • Aanwijzing: toekenning van een bepaald ambt aan een functionaris waardoor deze bij wet bevoegdheden toebedeeld krijgt (attributie);

  • Attributie: bij wettelijk voorschrift in het leven roepen en toedelen van een publiekrechtelijke bevoegdheid tot het nemen van een besluit of tot feitelijk handelen;

  • Bevoegde: aanduiding in het mandaatregister (rechterkolom) van de functionaris of persoon die bevoegd is tot uitoefening van bevoegdheden als bedoeld in het betreffende (onder)mandaat, de betreffende vertegenwoordigingsbevoegdheid dan wel de betreffende aanwijzing;

  • Bevoegdheid: mandaat, volmacht, machtiging, en aanwijzing;

  • Machtiging: bevoegdheid bestuursorgaan te vertegenwoordigen bij feitelijke handelingen;

  • Mandaat: bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen (artikel 10:1 Awb);

  • Mandaatgever: het bestuursorgaan dat aan een functionaris de bevoegdheid geeft om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen;

  • Mandaatregister: overzicht van door mandaatgever of (onder)mandaatgever aan bevoegde opgedragen bevoegdheid;

  • Vertegenwoordiging: mandaat, volmacht of machtiging;

  • Volmacht: bevoegdheid bestuursorgaan te vertegenwoordigen bij privaatrechtelijke rechtshandelingen.

Artikel 2 Commissies 83 en 84 Gemeentewet

De bevoegdheden worden verleend voor zover deze bevoegdheden niet zijn toegekend aan een commissie, bedoeld in de artikelen 83 en 84 van de gemeentewet

Artikel 3 Uitoefening bevoegdheden

  • 1.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt met inachtneming van het ter zake geldende recht alsmede de voor de gemeente geldende beleids- en uitvoeringsregels.

  • 2.

    De algemene bepalingen in dit besluit zijn eveneens van toepassing ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden op grond van ondermandaat, respectievelijk doorverlening van volmacht en machtiging.

  • 3.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt binnen de taken en verantwoordelijkheden (het werkterrein) van de directieraad, respectievelijk de desbetreffende sector, de programmaleider of de gebiedsmanager.

  • 4.

    De uitoefening van bevoegdheden op grond van mandaten, volmachten en machtigingen gebeurt met inachtneming van de inhoudelijke kaders en bedrijfsvoeringskaders en richtlijnen, waaronder in elk geval worden verstaan de kaders die zijn vastgelegd ten aanzien van financiën (o.a. regeling budgethouders), personeel en inkoop- en aanbestedingsbeleid.

  •  

Artikel 4 Ondermandaat

  • 1.

    De bevoegde mag ondermandaat of verdere volmacht verlenen, tenzij in de mandaatregeling is aangegeven dat dit niet is toegestaan. Daarbij kan de bevoegde aangeven of verder ondermandaat en volmacht kan worden verleend.

  • 2.

    Ondermandaat en verdere volmacht kan alleen aan rechtstreeks onder de bevoegde werkzame personen worden verleend en gebeurt schriftelijk.

Artikel 5 Instructies

Aan de uitoefening van verleende mandaten, volmachten en machtigingen kunnen algemene en bijzondere instructies worden verbonden

 

Artikel 6 Plaatsvervanging

Bij afwezigheid of verhindering van de bevoegde worden de verleende bevoegdheden uitgeoefend door een plaatsvervanger of waarnemer, tenzij bij de verlening van de bevoegdheid expliciet anders is bepaald.

Artikel 7 Wijze van ondertekening

De in deze mandaatregeling genoemde bevoegdheden worden namens en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan (heffingsambtenaar of invorderingsambtenaar) worden als volgt ondertekend:

 

Namens de heffingsambtenaar van Eindhoven,

functienaam van de bevoegde,

(….handtekening….),

naam van de bevoegde

 

Namens de invorderingsambtenaar van Eindhoven,

functienaam van de bevoegde,

(….handtekening….),

naam van de bevoegde

 

Artikel 8 Omvang mandaat

De bevoegdheid omvat, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald:

  • a.

    het nemen van besluiten in positieve of negatieve zin;

  • b.

    de wijziging en intrekking van besluiten;

  • c.

    de opzegging of de ontbinding van overeenkomsten;

  • d.

    alle werkzaamheden ter voorbereiding van het besluit, zoals:

  • het in de gelegenheid stellen van belanghebbenden hun zienswijze naar voren te brengen, als bedoeld in de artikelen 4:7 en 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • het uitreiken van bewijs van ontvangst aanvragen e.d.;

  • het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen e.d., behoudens formulieren op basis van de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven;

  • verdagen en/of uitstellen;

  • verzoeken om aanvullende informatie;

  • het voeren van correspondentie, die direct te maken heeft met de opgedragen taken;

  • het stellen van voorschriften en nadere voorwaarden;

  • het toekennen van bedragen in termijnen;

  • het toekennen van voorschotten;

  • het uitvoeren van selectie en gunning (aanbesteding);

  • het afleggen van verantwoording aan het Rijk en andere (semi)overheidsinstanties;

  • het bekendmaken van besluiten/beschikkingen, overeenkomstig het bepaalde in de toepasselijke wetgeving;

  • het toezenden van besluiten/beschikkingen aan instanties, daar waar de verplichting daartoe in de wetgeving is opgenomen;

  • alle besluiten en werkzaamheden direct voortvloeiend uit het genomen besluit, zoals het inschrijven van besluiten of beschikkingen.

 

Hoofdstuk 2 De navolgende mandaten en vertegenwoordigingsbevoegdheid te verlenen aan de functionarissen genoemd in de kolom “Bevoegde”

 

 

Nr.

Bevoegdheden heffingsambtenaar inclusief uitvoering Wet WOZ

Bevoegde

 

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

Het behandelen en het beschikken op verzoeken om ontheffing inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Gegevensbeheer

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Het voeren van (schriftelijk) verweer in (hoger) beroep en cassatie, waaronder mede valt de fiscale procesvertegenwoordiging, inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

 

Het (op verzoek) ambtshalve verminderen van de geheven belasting inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Invordering

 

Het ambtshalve vernietigen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting.

Afdelingshoofd(en) Handhaving

 

Teamleider Handhaving

 

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak op bezwaar inzake de Wet WOZ inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Het (op verzoek) ambtshalve wijzigen van de WOZ-waarde of vernietigen van de WOZ-beschikking.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

De fiscale procesvertegenwoordiging in (hoger) beroep en cassatie inzake de Wet WOZ (WOZ-waarde).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Het verstrekken van gegevens aan de Waarderingskamer.

Procesmanager Belastingen

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Het vragen van inlichtingen bij afnemers voor de juiste uitvoering van de Wet WOZ.

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Procesmanager Belastingen

 

Het zorgdragen voor het verzamelen, opslaan en verstrekken van gegevens betreffende de in de gemeente gelegen onroerende zaken en betreffende waarde ervan, een en ander voor zover dit voor de uitvoering van de Wet WOZ noodzakelijk is.

Coördinator Gegevensbeheer

 

Senior Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder BAG-WOZ

 

Gegevensbeheerder Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Senior WOZ taxateur

 

WOZ taxateur

 

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belasting

 

Het uitvoeren van de artikelen 12 tot en met 21, 34 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

 

Het uitvoeren van hoofdstuk 4 (openbaarmaking op verzoek) van de Wet open overheid, alsmede het geven van een zienswijze als (een bestuursorgaan van) de gemeente hiertoe op grond van de Wet open overheid wordt uitgenodigd

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

 

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

 

Het vaststellen van beleidsregels waaronder de Regeling met betrekking tot de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen en de Leidraad invordering voor zover de Leidraad wordt gewijzigd conform de voorstellen van de VNG of het wijzigingen betreft die louter van redactionele of technische aard zijn.

(-)

 

Het toepassen van de hardheidsclausule als bedoeld in artikel 63 Algemene wet rijksbelastingen in verband met artikel 231, lid 2, onder a., van de Gemeentewet.

(-)

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van leges, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel (gedagtekende) schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR).

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- PC. Burgerzaken

- IVTH. Vergunningen

- RBO. Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

- RBO. Gezonde Fysieke Leefomgeving

- RBO. Energietransitie- RBO. Klimaatadaptatie

- VHA. Expertise

- STB. Stadsbeheer

- STB. GEO-informatie, Data en Kwaliteit

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van precariobelasting, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- VHA. Expertise

- VHA. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van marktgeld, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van begraafplaatsrechten, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van kanaalrechten, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken van de kennisgeving door uitreiking of toezending.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van parkeerbelastingen, waaronder het opleggen van de naheffingsaanslag (art. 11, 16 en 20 AWR) en het aangaande bekend maken van het aanslagbiljet door verzending, uitreiking of aanbrenging van het aanslagbiljet op of aan het voertuig en voorts het uitvoering geven aan alle handelingen die verbonden kunnen zijn aan het aanbrengen en verwijderen van een wielklem, de overbrenging, in bewaringneming en teruggave van een voertuig als bedoeld in artikel 235 Gemeentewet.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- VHA Handhaving

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van afvalstoffenheffing, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken, mondeling dan wel door uitreiking of toezending van de kennisgeving.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC Belastingen

- FAO Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

Nr.

Bevoegdheden invorderingsambtenaar

Gemandateerden

 

Het vaststellen van beleidsregels waaronder de Regeling met betrekking tot de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen en de Leidraad invordering voor zover de Leidraad wordt gewijzigd conform de voorstellen van de VNG of het wijzigingen betreft die louter van redactionele of technische aard zijn.

(-)

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de heffing van afvalstoffenheffing, waaronder het vaststellen van de belastingschuld middels een mondelinge dan wel gedagtekende schriftelijke of elektronische kennisgeving (art. 11, 16 en 20 AWR) en het bekend maken, mondeling dan wel door uitreiking of toezending van de kennisgeving.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC Belastingen

- FAO Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

 

Het geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van belastingschulden.

(-)

 

Het behandelen van bezwaarschriften en het doen van uitspraak inzake de kosten van een aanmaning of dwangbevel of betreffende het verzoek om uitstel van betaling of kwijtschelding, inclusief het besluiten op een verzoek om proceskostenvergoeding.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Het behandelen en het beschikken op verzoeken tot kwijtschelding, verminderingen, uitstel van betaling en betalingsregelingen inzake alle gemeentelijke belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Administratief medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

 

De fiscale procesvertegenwoordiging in (hoger) beroep en cassatie inzake alle procedures betreffende de fiscale (dwang)invordering.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Invordering

 

Belastingdeurwaarder

 

De dwanginvordering waaronder het aanmanen van de belastingschuldige, het uitvaardigen van een dwangbevel, een hernieuwd bevel tot betaling, het opdracht geven om tot executie over te gaan (bijvoorbeeld beslaglegging) en het verhaal onder derden.

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

 

Het middels een rentebeschikking in rekening brengen of vergoeden van invorderingsrente voor belastingen en heffingen.

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Coördinator Invordering

 

Allround medewerker Invordering

 

Belastingdeurwaarder

 

Het uitvoeren van de artikelen 12 tot en met 21, 34 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

 

Het uitvoeren van hoofdstuk 4 (openbaarmaking op verzoek) van de Wet open overheid, alsmede het geven van een zienswijze als (een bestuursorgaan van) de gemeente hiertoe op grond van de Wet open overheid wordt uitgenodigd

Coördinator Bezwaar & Beroep

 

Medewerker Bezwaar & Beroep

 

Fiscaal jurist gemeentelijke Belastingen

 

Coördinator Taxaties

 

Coördinator Gegevensbeheer

 

Coördinator Invordering

 

Sector VHA:

Uitsluitend ten aanzien van de parkeerbelastingen:

medewerkers van de afdeling Handhaving met de functie:

(Senior) medewerker parkeerbezwaren

 

(Senior) medewerker heffingen

 

(Junior/medior/senior) jurist (handhaving)

 

Juridisch adviseur

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van leges.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- PC. Burgerzaken

- IVTH .Vergunningen

- RBO. Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

- RBO. Gezonde Fysieke Leefomgeving

- RBO. Energietransitie- RBO. Klimaatadaptatie

- VHA. Expertise

- STB. Stadsbeheer

- STB. GEO-informatie, Data en Kwaliteit

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van precariobelasting.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- VHA. Expertise

- VHA. Handhaving

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van marktgeld.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de Invorderingsambtenaar invordering van begraafplaatsrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- IVTH. Vergunningen

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van kanaalrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC. Belastingen

- STB. Stadsbeheer

- FAO. Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van parkeerbelastingen, waaronder de invordering van de naheffingsaanslag en alle kosten die verbonden kunnen zijn aan het aanbrengen en verwijderen van een wielklem, de overbrenging en in bewaringneming van een voertuig als bedoeld in artikel 235 Gemeentewet.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC Belastingen

- PC Burgerzaken

- IVTH Vergunningen

- RBO Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

- RBO Gezonde Fysieke Leefomgeving

- RBO Energietransitie- RBO Klimaatadaptatie

- VHA Handhaving

- FAO Financiële Administratie

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van afvalstoffenheffing.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC Belastingen

- FAO Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

 

Het uitvoering geven aan de wettelijke bepalingen inzake de invordering van reinigingsrechten.

Medewerkers van de afdelingen:

- PC Belastingen

- FAO Financiële Administratie

 

Directeur CURE en door hem aan te wijzen medewerkers

 

Hoofdstuk 3 Aanwijzingen

 

Nr.

De heffingsambtenaar stelt de volgende aanwijzingen vast

Aangewezen functies/medewerkers/personen

 

Aanwijzing tot deskundige als bedoeld in artikel 50, eerste lid van de Algemene wet inzake rijksbelastingen

Van de Afdeling Belastingen: alle medewerkers

 

Van de Afdeling Ontwikkeling & Ondersteuning Dienstverlening: de medewerker met de functie:

Product owner Belastingen

 

 

Hoofdstuk 4 Slotbepalingen

Artikel 9  

  • 1.

    Het Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2023 wordt ingetrokken

  • met ingang van de dag van inwerkingtreding zoals bedoeld in het tweede lid, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op gevallen die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking

  • ervan.

  • 3.

    Dit besluit wordt opgenomen in het Mandaat-en bevoegdhedenregister Eindhoven.

 

Aldus op 10 juni 2024 vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar van Eindhoven,

mr. F.H.P.M Laurense

Afdelingshoofd Belastingen

 

VI Hoofdstuk 14 Sector Ruimtelijk Beleid en Ontwikkeling (RBO), onderdeel A. Mandaten, C. Specifiek voor de sector Ruimtelijk Beleid en Ontwikkeling komt als volgt te luiden:

 

 

C Specifiek voor de sector Ruimtelijk Beleid en Ontwikkeling

1

Het sluiten van anterieure overeenkomsten, met uitzondering van intentieovereenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten, op grond van artikel 6.24 van de Wet ruimtelijke ordening en 13.13 Omgevingswet; een besluit op grond van dit mandaat wordt slechts genomen na instemming van de portefeuillehouder.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

2

Het sluiten van overeenkomsten voor het aankopen, verkopen, huren, verhuren en gebruiken van gronden met bijbehorende opstallen/opstallen met bijbehorende gronden.

 

Voor aankoop van aankoop van gronden met bijbehorende opstallen/opstallen met bijbehorende gronden: tot een bedrag van € 500.000,-- en bij hogere bedragen tot €1.500.000,-- slechts nadat hiervoor de instemming van de portefeuillehouder is verkregen e.e.a. voor zover de aankoopsom de getaxeerde waarde niet overschrijdt.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

3

Het beheren van de vastgoedportefeuille, waar onder begrepen:

  • het beëindigen van huur-, verhuur- en gebruiksovereenkomsten;

  • het aangaan van procedures om panden, objecten of standplaatsen huur- en gebruikersvrij te krijgen;

  • het aangaan van procedures wegens huurschulden;

  • het verlenen, verkrijgen, vestigen en beëindigen van zakelijke rechten, niet zijnde het erfpachtrecht.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

4

Het verhuren van gronden voor motorbrandstofverkooppunten.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

5

Het beëindigen en opzeggen van overeenkomsten van verhuur of ingebruikgeving om niet van gronden met bijbehorende opstallen.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

6

Het verlenen, verkrijgen, vestigen en beëindigen van zakelijke rechten, niet zijnde het erfpachtrecht, voor zover de realisering van een door de raad aan de locatie toegekende functie (vastgestelde bestemming) niet wordt geschaad.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

7

Het ruilen van onroerende zaken mits de te verwerven en de te vervreemden zaak ieder afzonderlijk voldoen aan de voorwaarden met betrekking tot koop en verkoop, zoals die in dit besluit zijn opgenomen.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

8

Het verkopen van gronden met bijbehorende opstallen op voorwaarde, dat:

 

  • a.

    de verkoop geschiedt ter realisering van een vastgesteld bestemmingsplan, dan wel het omgevingsplan, dan wel op grond van een verleende ontheffing daarvan of een omgevingsvergunning;

  • b.

    als verkoopprijs de geldende marktprijs wordt gehanteerd dan wel de prijs welke gebaseerd is op het vastgestelde grondprijsbeleid;

  • c.

    bij verkoop ter afronding van een eigendomssituatie voldaan wordt aan de kaders zoals vastgesteld in het “Beleid overdraagbaarheid”.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

9

Het sluiten van reserveringsovereenkomsten betreffende het verkopen van gronden met bijbehorende opstallen mits wordt voldaan aan de voorwaarden met betrekking tot verkoop zoals vermeld onder 8.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

10

Het in erfpacht uitgeven van gronden met bijbehorende opstallen voor zover:

  • a.

    wordt voldaan aan de eisen zoals die hiervoor onder 8 aan het verkopen van gronden worden gesteld;

  • b.

    de erfpachtcanon gebaseerd is op het vastgestelde Grondprijsbeleid.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

11

Het al dan niet tijdelijk verhuren van gronden met bijbehorende opstallen voor zover:

 

  • a.

    het beoogde gebruik in overeenstemming is met de daaraan gegeven bestemming of aan de locatie toegekende functie;

  • b.

    de huurprijs niet minder is dan 90% van de getaxeerde huurwaarde dan wel de vastgestelde huurprijzen worden gehanteerd;

  • c.

    de realisering van de definitieve bestemming of de aan de locatie toegekende functie niet in de weg staat.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

12

In afwachting van de realisering van de definitieve bestemming of de aan de locatie toegekende functie in gebruik geven van gronden met bijbehorende opstallen om niet voor zover:

  • a.

    het niet zakelijke functies betreft;

  • b.

    er geen sprake is van indirecte subsidiëring aan instellingen/ organisaties;

  • c.

    de oppervlakte niet groter is dan 1.000 m2;

  • d.

    verkoop/verhuur niet in de rede ligt;

  • e.

    de uitgifte om niet in het belang is van een effectief beheer.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

13

Het bij toerekenbare tekortkoming in gebreke stellen in het kader van reservering, aankoop, verkoop, uitgifte in erfpacht, ingebruikgeving en (ver)huur van gronden met bijbehorende opstallen.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

14

Het beslissen op verzoeken om erkenning van een beroep op verjaring betreffende onroerende zaken door derden en het doen van een beroep op verjaring jegens derden.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

15

Het verlenen van toestemming tot doorverkoop als bedoeld in artikel 12 van de Algemene verkoopvoorwaarden 2002.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

16

Het opleggen en inschrijven van kwalitatieve verplichtingen alsmede het beëindigen ervan.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

17

het uitvoeren van de artikelen 12, 13 en 26 van de Wet voorkeursrecht gemeenten en het uitvoeren van de artikelen 9.13, 9.16 en 9.22 van de Omgevingswet.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

18

Het voeren van rechtsgedingen in het kader van aankopen en van het huur- en pachtvrij maken van gronden en opstallen met uitzondering van gerechtelijke onteigeningsprocedures.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

19

Het sluiten van overeenkomsten met betrekking tot het beheer van gemeente-eigendom.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

20

Het ter uitvoering van door het college gesloten overeenkomsten aangaande de ontwikkeling en verkoop van gronden, besluiten tot wijziging van de overeenkomst, voor zover passend binnen de kaders en doelstellingen van de overeenkomst en voor zover passend binnen het reeds verleende algemene mandaat.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd

21

Nemen van besluiten op grond van artikel 4, tweede lid van het Reglement Bomencompensatie.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Klimaatadaptatie

 

 

22

Het uitvoeren van de artikelen 119, 133, en 181 van de Wet op het primair onderwijs, de artikelen 116, 127 en 167 van de Wet op de expertisecentra en artikel 96c1 van de Wet op het voortgezet onderwijs.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

23

Het uitvoeren van het Besluit oude eigendomsscholen en huurscholen WBO.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en voorzieningen

 

 

24

Het vaststellen en het innen van de te ontvangen vergoedingen bij medegebruik en bruikleensituaties.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

25

Het besluiten over en afgeven van beschikkingen in het kader van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Eindhoven.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

26

Het beslissen op verzoeken voor groepsvervoer naar gymnastieklokalen, dependances, gebouwen voor tijdelijke huisvesting en dergelijke en de vergoeding van kosten daarvoor op basis van de geldende Verordening leerlingenvervoer.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

27

Het nemen van onttrekkingsbesluiten die voortkomen uit de voorziening behorende bij de Regeling Groencompensatiefonds.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Klimaatadaptatie

 

 

28

Het (jaarlijks) opstellen en (doen) uitvoeren van een plan voor het onderhoud van de gemeentelijke schoolgebouwen.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

29

Het in het kader van de uitvoering van projecten, bedoeld in de artikelen 103, 104 en 105 van de Wet op het primair onderwijs en de artikelen 101, 102 en 103 van de Wet op de expertisecentra beslissen over:

 

  • de keuze van de architecten;

  • de goedkeuring van schetsplannen en definitieve bouwplannen;

  • de goedkeuring van begrotingen van kosten voor de bouw en de eerste inrichting; de keuze van de aannemers en de installateurs;

  • de aanbesteding en de gunning van de bouw of onderdelen daarvan; de goedkeuring van meer of minderwerk;

  • de besteding van de in de goedgekeurde kostenbegrotingen opgenomen stelposten;

  • ten aanzien van de onderwijswetgeving: het beschikbaar stellen van gelden.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

30

Het aangaan van overeenkomsten voor het in eigendom overdragen en grond en/of gebouwen op grond van:

 

  • artikel 103, lid 1 Wet op het primair onderwijs,

  • artikel 101, lid 1 Wet op de expertisecentra;

  • artikel 76n, lid 1 Wet op het voortgezet onderwijs.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

31

Het aangaan van overeenkomsten tot eigendomsoverdracht bij einde van het onderwijsgebruik op grond van:

  • artikel 110, lid 4 Wet op het primair onderwijs,

  • artikel 108 lid 4 Wet op de expertisecentra;

  • artikel 76u lid 4 Wet op het voortgezet onderwijs.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

32

Het beslissen op verzoeken voor groepsvervoer naar gymnastieklokalen, dependances, gebouwen voor tijdelijke huisvesting en dergelijke, onder de voorwaarde dat deze bevoegdheid wordt uitgeoefend met inachtneming van de gedragslijn, dat groepsvervoer is toegestaan voor zover het vervoer, gelet op de te overbruggen afstand redelijk moet worden geacht, waarbij in beginsel wordt uitgegaan van een afstand van plus minus 500 meter, zulks afhankelijk van de verkeerssituatie ter plaatse.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

33

Het beslissen op verzoeken van schoolbesturen om vergoeding van de kosten, voortvloeiende uit het bedoelde groepsvervoer, onder de voorwaarde, dat deze bevoegdheden worden uitgeoefend met inachtneming van de gedragslijn, dat vergoeding van buskosten uitsluitend plaatsvindt in geval kan worden geconcludeerd, dat dit vervoer op de minst kostbare wijze wordt/zal worden uitgevoerd.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen

 

 

34

Het uitvoeren van de verordening lening opstartkosten CPO-projecten.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

 

35

Het uitvoeren van de Subsidieregeling huurgewenning.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen?

36

Het nemen van verkeersbesluiten, als bedoeld in artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

37

Het sluiten van afkoopovereenkomsten in het kader van het realiseren van een alternatieve parkeeroplossing.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

38

Het uitvoeren van de artikelen 2, 3, lid 1, voor zover het een afwijzende beslissing op een aanvraag om aanwijzing betreft, 4, 6, 7, 10, 14, lid 1, 15, en 21, behoudens het eerste lid, en artikel 21, lid 2, voor zover de wijziging van ondergeschikte betekenis is, 22, 24 en 26, lid 3 en lid 4, alsmede 29 van de Erfgoedverordening gemeente Eindhoven.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Integraal Ontwerp

39

Het vaststellen van hogere waarden als bedoeld in artikel 110a, eerste tot en met zesde lid, het doen van verzoeken als bedoeld in artikel 110a, zevende lid, en het voeren van overleg als bedoeld in artikel 110b, eerste lid van de Wet geluidhinder.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

40

Het uitvoeren van de artikelen 72, 88 tot en met 90 en 111 t/m 114 van de Wet geluidhinder.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

41

Het inschrijven van de hogere grenswaarde Wet geluidhinder op basis van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, het aanwijzingsbesluit Wkpb, de Regeling kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken of in verband met (verplichte) inschrijvingen in openbare registers.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

42

Het sluiten van overeenkomsten inzake ongerioleerde panden.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

43

Het sluiten van overeenkomsten tot het gedogen van afvoersystemen in particuliere grond.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

44

Het aanbieden van verantwoording ingevolge het Subsidiebesluit openbare lichamen milieubeheer.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

45

Het verlenen van ontheffingen, zoals bedoeld in artikel 3.7, vierde lid, van de Wet ruimtelijke ordening.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

46

Het doen van de kennisgeving zoals bedoeld in artikel 13.1 van het Besluit ruimtelijke ordening en artikel 16.29 Omgevingswet.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

47

Het ter inzage leggen van voorontwerp-, ontwerp-, vastgestelde en goedgekeurde bestemmingsplannen, projectbesluiten, alsmede omgevingsplan, wijzigingen inbegrepen, en het verzorgen van de bekendmakingen ervan

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

48

Het uitvoeren van de Subsidieverordening stadsvernieuwing 1995.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Wonen en Voorzieningen?

49

Het goedkeuren van declaraties in het kader van rijkssubsidieregelingen voor restauratie van rijksmonumenten.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Integraal Ontwerp

50

Het uitvoeren van de Procedureverordening voor advisering inzake tegemoetkoming planschadegemeente Eindhoven 2011.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

 

51

Het beslissen op aanvragen om een tegemoetkoming in planschade of nadeelcompensatie, als bedoeld in artikel 6.1 van de Wet op de ruimtelijke ordening of afdeling 15.1 van de Omgevingswet onder de beperking dat:

* de hoogte van de toe te kennen tegemoetkoming in planschade niet meer bedraagt dan 25.000 euro;

*niet wordt afgeweken van het advies van de adviseur of adviescommissie zoals bedoeld in de ten tijde van ontvangst van de aanvraag van toepassing zijnde Procedureverordening voor advisering inzake tegemoetkoming in planschade 2011.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

52

Het beslissen op verzoeken op basis van de regeling nadeelcompensatie voor werkzaamheden aan de weg, onder de beperking dat:

  • de hoogte van de toe te kennen vergoeding niet meer dan 25.000 euro bedraagt;

  • niet wordt afgeweken van het advies van de adviescommissie zoals bedoeld in de regeling.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

53

Het verkopen van woningen en andere gebouwen conform vastgoedbeleid.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

54

Het beslissen op verzoeken om erkenning van een beroep op verjaring betreffende onroerende zaken door derden en het doen van een beroep op verjaring jegens derden.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

55

Het beëindigen van erfpacht.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

56

Het aangaan, wijzigen en beëindigen van pachtovereenkomsten zoals bedoeld in artikel 311 boek 7 Burgerlijk Wetboek.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

 

--

 

 

--

 

 

--

 

60

Het sluiten van overeenkomsten tot het verhuren van ligplaatsen in het Beatrixkanaal, het Eindhovensch Kanaal en het Afwateringskanaal.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

61

Het sluiten van huurovereenkomsten als bedoeld in de Wet natuurbescherming tot verhuur van het genot van de jacht.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

62

Het goedkeuren van het mobiliteitsplan in het kader van het toepassen van een mobiliteitscorrectie voor parkeren.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Mobiliteitstransitie en Bereikbaarheid

63

Het uitvoeren, nemen en intrekken van besluiten op grond van het bepaalde bij of krachtens de Omgevingswet, waaronder begrepen het uitvoeren, nemen en intrekken van besluiten op grond van het bepaalde bij of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht op grond overgangsrecht.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

64

Het uitvoeren van de artikelen 14 en 16 van het Besluit risico’s zware ongevallen 1999.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

65

Het uitvoeren van artikel 3.30 tot en met 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening en de artikelen 5.45 en 16.7 Omgevingswet.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Omgevingsrecht

66

Het uitvoeren van het bepaalde bij of krachtens de Wet milieubeheer.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

67

Het uitvoeren van het bepaalde bij of krachtens de Wet bodembescherming.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

 

--

 

 

--

 

 

--

 

71

Het beslissen op aanvragen om een vergunning op grond van artikel 10 Wet explosieven voor civiel gebruik.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Gezonde Fysieke Leefomgeving

72

Het aangaan van overeenkomsten met de individuele deelnemers in het kader van het regionaal zonnepanelenproject Zuidoost Brabant.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

Afdelingshoofd Energietransitie

73

Het beslissen om af te wijken van de Voorwaarden in overeenkomsten voor nieuwbouwwoningen in het middensegment.

Directieraad

 

Gemeentesecretaris, Directeur

 

Sectorhoofd

 

 

 

VII Hoofdstuk 14 Sector Ruimtelijk Beleid en Ontwikkeling (RBO), onderdeel C. Vertegenwoordigingsbevoegdheid komt als volgt te luiden:

 

  • C.

    Vertegenwoordigingsbevoegdheid

Nr.

Bevoegdheden

Bevoegde

1

Het college en de burgemeester, ieder voor zover hun bevoegdheid betreft, verlenen machtiging aan de Gemeentesecretaris, Directeur, directeur Sociaal Domein, alle sectorhoofden, directeur Van Abbemuseum, programmaleiders en gebiedsmanagers en door hen aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector om hen te vertegenwoordigen bij het, gelet op artikel 7:13, vijfde lid van de Awb, voeren van verweer namens het verwerend orgaan bij de commissie bezwaarschriften als bedoeld in de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Eindhoven 2006.

Directieraad

Gemeentesecretaris,

Directeur

Sectorhoofd

 

2

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP, en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om het college en de burgemeester te vertegenwoordigen bij:

 

  •  

  • rechtsgedingen betreffende het ontruimen van gronden, woningen en overige gebouwen;

  • rechtsgedingen betreffende het invorderen van huursommen ter zake van gronden, woningen en overige gebouwen;

  • rechtsgedingen betreffende het ontbinden van overeenkomsten van huur en verhuur van woningen en overige gebouwen;

  • procedures, als bedoeld in afdeling 5, onderafdeling 2 van titel 4 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en in de Uitvoeringswet Huurprijzen woonruimte.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd A,

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

Specialist A, Specialist Privaatrecht

Specialist A, Jurist Vastgoed

Specialist A, Jurist Privaatrecht

Senior beleidsontwikkelaar/adviseur, Verwerver

Specialist A, Specialist

Verwerving en Onteigening

Specialist B, medewerker Kavelverkoop

Specialist C, medewerker beheer en uitgifte contracten

3

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om het college en de burgemeester te vertegenwoordigen bij het ondertekenen van verklaringen ter afwikkeling van voortgezet gebruik na aankoop.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd A,

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

Senior beleidsontwikkelaar/adviseur, Verwerver

Specialist A, Specialist

Verwerving en Onteigening

4

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om het college en de burgemeester te vertegenwoordigen bij:

het verlijden van notariële akten inzake eigendomsoverdracht,

splitsing in appartementsrechten, vestiging en opheffing van zakelijke rechten en inschrijving en opheffing van kwalitatieve verplichtingen,

alsmede bij eigendomsoverdracht van schoolgebouwen ingevolge de Wet op het primair onderwijs, Wet op de

Expertisecentra en Wet op het voortgezet onderwijs en

om namens de gemeente Eindhoven inkomsten en ontvangsten te innen en daarvoor kwijting te geven en om betalingen te doen.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd A,

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

Specialist A, Specialist Privaatrecht

Specialist A, Jurist Vastgoed

Specialist A, Jurist Privaatrecht

Specialist B, medewerker Kavelverkoop

Specialist C, medewerker beheer en uitgifte contracten

Specialist A, Specialist

Verwerving en Onteigening

5

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om de gemeente Eindhoven te vertegenwoordigen in de Vereniging van Eigenaren, waarin de gemeente vanwege haar eigendomspositie van rechtswege zitting heeft.

Sectorhoofd

6

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om de gemeente Eindhoven te vertegenwoordigen bij het kopen op openbare veilingen van onroerende zaken, voor zover niet aan andere personen is opgedragen.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd A, Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

Senior beleidsontwikkelaar/adviseur, Verwerver

Specialist A, Specialist Verwerving en Onteigening

7

De burgemeester verleent machtiging aan de hoofden van de sectoren IVTH, RBO, RPP en STB, of door hem aan te wijzen ambtenaren werkzaam bij die sector, om de gemeente Eindhoven te vertegenwoordigen bij het verkopen van onroerende zaken op openbare veilingen, alsmede bij de gunning.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd A,

Afdelingshoofd Ontwikkelbedrijf

Specialist A, Specialist Privaatrecht

Senior beleidsontwikkelaar/adviseur, Verwerver

Specialist A, Specialist

Verwerving en Onteigening

8

Het college en de burgemeester ieder voor zover het betreft zijn bevoegdheid, verlenen machtiging om hen te vertegenwoordigen bij het, gelet op artikel 7:13, vijfde lid van de Awb, voeren van verweer namens het verwerend orgaan bij de commissie bezwaarschriften als bedoeld in de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Eindhoven 2006.

Afdelingshoofd A, afdelingshoofd Omgevingsrecht

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, verwerver

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, beleidsadviseur verwerving en onteigening

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, senior juridisch adviseur Omgevingsrecht

Specialist A, senior specialist Ruimtelijke Ordening

Specialist A, senior specialist

Specialist A, Jurist Omgevingsrecht

Specialist A, specialist planschade en nadeelcompensatie

Specialist A, specialist privaatrecht

Specialist A, jurist privaatrecht

Specialist A, verkeersjurist

Specialist A, planeconoom

Specialist A, specialist complexe RO-procedures

Specialist B, juridisch adviseur

Specialist B, medior jurist

Specialist B, coordinator ruimtelijke ontwikkelingen

Specialist B, junior specialist verwerver en onteigening

Specialist C, Specialist beheer en uitgifte contracten

9

Het college en de burgemeester ieder voor zover het betreft zijn bevoegdheid, verlenen machtiging om hen te vertegenwoordigen bij de behandeling van administratiefrechtelijke/bestuursrechtelijke procedures bij Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State en hun voorzitter.

Afdelingshoofd A, afdelingshoofd Omgevingsrecht

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, verwerver

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, beleidsadviseur

verwerving en onteigening

Senior beleidsontwikkelaar/-adviseur, senior juridisch adviseur Omgevingsrecht

Specialist A, senior specialist Ruimtelijke Ordening

Specialist A, senior specialist

Specialist A, Jurist Omgevingsrecht

Specialist A, specialist planschade en nadeelcompensatie

Specialist A, specialist privaatrecht

Specialist A, jurist privaatrecht

Specialist A, verkeersjurist

Specialist A, planeconoom

Specialist A, specialist complexe RO-procedures

Specialist B, juridisch adviseur

Specialist B, medior jurist

Specialist B, coordinator ruimtelijke ontwikkelingen

Specialist B, junior specialist verwerver en onteigening

Specialist C, Specialist beheer en uitgifte contracten

 

 

 

VIII Hoofdstuk 15 Sector Ruimtelijke Expertise (RE) vervalt.

 

 

IX De hoofdstukken 16 tot en met 24 worden vernummerd tot hoofdstukken 15 tot en met 23.

 

XI Hoofdstuk 16 Sector Ruimtelijke Projecten (RP) komt als volgt te luiden: “Sector Ruimtelijke Programma's en Projecten (RPP)”.

 

 

 

XII Hoofdstuk 16 Sector Ruimtelijke Programma's en Projecten (RPP), onderdeel A. Mandaten, C. Specifiek voor de sector Ruimtelijke Programma's en Projecten, komt als volgt te luiden:

 

 

 

C Specifiek voor sector Ruimtelijke Programma’s en Projecten

Het uitvoeren van de verordening lening opstartkosten CPO-projecten.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Projectmanager

Het uitvoeren van de Subsidieregeling gebiedsgericht werken in niet actie gebieden en de Verordening subsidiëring gebiedsgericht werken in bestuurlijk aangewezen gebieden, met uitzondering van artikel 7 en artikel 13.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Projectmanager

 

XIII Hoofdstuk 16 Sector Ruimtelijke Programma's en Projecten (RPP), onderdeel B. Bevoegdheid tekenen van stukken komt als volgt te luiden:

 

  • B.

    Bevoegdheid tekenen van stukken

Er zijn geen specifieke bevoegdheden voor de sector Ruimtelijke Programma’s en Projecten.

XIV Hoofdstuk 16 Sector Ruimtelijke Programma's en Projecten (RPP), onderdeel D. Aanwijzingen komt als volgt te luiden:

 

  • D.

    Aanwijzingen

Er zijn geen specifieke aanwijzingen voor de sector Ruimtelijke Programma’s en Projecten

XV Hoofdstuk 20 Sector Stadsbedrijf (STB), onderdeel A. Mandaten, algemeen voor iedere sector, komt als volgt te luiden:

 

 

  • A.

    Mandaten

Nr.

Bevoegdheden

Bevoegde

  • Algemeen voor iedere sector

1

Het aanschaffen van roerende zaken, met uitzondering van:

  • a.

    het aanschaffen van kunstwerken ten laste van het Fonds aankoop kunstwerken;

  • b.

    de aanschaf met inbegrip van vervanging, betaald en onbetaald van alle hardware (inclusief voorzieningen voor repro, tele- en datacommunicatie)-, software en softwarediensten (cloudtoepassingen);

  • c.

    het sluiten van overeenkomsten inzake inhuur van kennis en/of capaciteit op het gebied van beleid, ontwikkeling, realisatie, projecten en beheer met betrekking tot de vakgebieden: procesherinrichting, informatievoorziening en informatietechnologie;

  • d.

    het sluiten van overeenkomsten inzake het in service beheren van applicaties en systemen (ASP).

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

 

2

Het sluiten van overeenkomsten met betrekking tot het verlenen van diensten, zowel aan als door derden, waaronder begrepen in voorkomende gevallen de verwerkersovereenkomst als bedoeld in artikel 28, derde lid, van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en met uitzondering van onderhoud op het gebied van hardware, software, repro, tele- en datacommunicatie alsmede voor dienstverleningsovereenkomsten met betrekking tot vastgoed voor alle sectoren.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

3

Het voeren van correspondentie ten geleide van stukken welke aan het college ter uitreiking zijn toegezonden en betreffende het doorzenden aan de bevoegde instantie van ingekomen stukken, waarvan de afdoening niet behoort tot de bevoegdheid van het college.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

4

Het aanvragen van vergunningen, ontheffingen, vrijstellingen of toestemmingen.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

5

Het uitvoeren van de artikelen 12 tot en met 21, 34 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

6

Het uitvoeren van hoofdstuk 4 (openbaarmaking op verzoek) van de Wet open overheid, alsmede het geven van een zienswijze als (een bestuursorgaan van) de gemeente hiertoe op grond van de Wet open overheid wordt uitgenodigd.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

7

Het opleggen van een last onder bestuursdwang, en het opleggen van een last onder dwangsom en het opleggen van een bestuurlijke boete als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet, titel 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht of specifieke regelgeving in die gevallen waarin het college of de burgemeester mandaat heeft verleend voor de uitvoering van wetten, verordeningen of andere regelingen van rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen tenzij bij de verlening van het desbetreffende mandaat expliciet anders is bepaald.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Aangewezen ambtenaren in het kader van processen

8

Het inwinnen van rechtskundige adviezen en het geven van opdrachten aan advocaten en procureurs ter zake van het voeren van gerechtelijke procedures voor de gemeente Eindhoven.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

9

Het, met uitzondering van artikel 3, lid 4 en artikel 5, uitvoeren van de Verordening inwonersparticipatie Eindhoven, alsmede het uitvoeren van de Verordening Samenspraak en Inspraak gemeente Eindhoven 2008.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

10

Het verstrekken van legitimatiebewijzen aan medewerkers van de sector die zijn aangewezen als toezichthouder en in die hoedanigheid een legitimatiebewijs nodig hebben.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

11

Het uitvoeren van:

  • a.

    de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven;

  • b.

    de op de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven gebaseerde subsidieregelingen;

  • c.

    de Beleidsregels sanctionering termijnoverschrijding subsidie ontvangers, met uitzondering van:

    • het sluiten van uitvoeringsovereenkomsten als bedoeld in artikel 4:36 van de Algemene wet bestuursrecht;

    • het verlenen van een subsidie voor meerdere jaren;

    • het verlenen van een incidentele subsidie zonder wettelijke grondslag als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onderdeel d van de Algemene wet bestuursrecht;

    • het vaststellen van subsidieplafonds;

    • verlenen van subsidies met gebruikmaking van de hardheidsclausule als bedoeld in artikel 20 van de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven;

  • d.

    het verlenen en vaststellen van begrotingssubsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onderdeel c van de Algemene wet bestuursrecht, tenzij:

    • deze subsidie voor de eerste maal wordt verleend;

    • deze subsidie niet in lijn met de eerdere vastgestelde verplichtingen en voorwaarden wordt verleend.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

12

Het aanvragen van rijksbijdragen en andere (Europese) subsidies waarop de gemeente aanspraak kan maken die bijdragen aan de realisatie van gemeentelijke (raads)programma’s en activiteiten en hetgeen verder nodig is om deze bijdragen te verkrijgen.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

13

Het uitvoeren van Hoofdstuk 4, afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht in die gevallen waarin dit samenhangt met besluiten waarvoor aan de betrokken functionaris mandaat is verleend.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

 

 

 

XVI Hoofdstuk 20 Sector Stadsbedrijf (STB), onderdeel A. Mandaten, onder deel C Specifiek voor de sector Stadsbedrijf (STB), komt als volgt te luiden:

 

  • C.

    Specifiek voor de sector Stadsbedrijf

Nr.

Bevoegdheden

Bevoegde

1

Het behandelen van melding

en over het beheer en onderhoud van en werken in de openbare ruimte

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

Medewerkers afd Stadsbeheer

Medewerkers afd VPR

Medewerkers afd Vastgoed

Medewerkers afd Eindhoven Sport

2

Het sluiten van overeenkomsten tot het uitvoeren van werken, leveringen en diensten voor technische projecten en beheer en onderhoud openbare ruimte, inclusief meer- en minderwerk, zowel aan als door derden.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

3

Het sluiten van overeenkomsten voor leveringen zowel aan als door derden en het verkopen, vernietigen of schenken van gevonden voorwerpen in het kader van BW art. 5 t/m 12.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

4

Het sluiten van overeenkomsten voor het aankopen, verkopen, huren, verhuren en gebruiken van opstallen met bijbehorende gronden.

Voor aankoop van opstallen met bijbehorende grond en verkoop: tot een bedrag van € 500.000,-- en bij hogere bedragen tot €1.500.000,-- slechts nadat hiervoor de instemming van de portefeuillehouder is verkregen e.e.a. voor zover de aankoopsom de getaxeerde waarde niet overschrijdt.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd Vastgoed

4a

Het verkopen van woningen en andere gebouwen conform vastgoedbeleid

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

5

Het beheren van de vastgoedportefeuille, waar onder begrepen:

  • het beëindigen van huur-, verhuur- en gebruiksovereenkomsten

  • het aangaan van procedures om panden huur- en gebruikersvrij te krijgen;

  • het aangaan van procedures wegens huurschulden;

  • het verlenen, verkrijgen, vestigen en beëindigen van zakelijke rechten, niet zijnde het erfpachtrecht.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

6

Het opleggen en inschrijven van kwalitatieve verplichtingen alsmede het beëindigen ervan.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

15

Het sluiten van overeenkomsten tot het verrichten van diensten, leveringen dan wel tot aanneming van werk betreffende de exploitatie van de in eigendom aan de gemeente Eindhoven toebehorende sportaccommodaties.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

 

16

Het verhuren of op enige andere wijze in gebruik geven van de sportaccommodatie binnen de normatieve uren en het normaal gebruik ten behoeve van sportieve recreatie en evenementen.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Eindhoven Sport

Accountmanager Sport

16a

Het vaststellen van tarieven voor het in gebruik geven van sportaccommodaties die niet zijn opgenomen in het tarievendossier.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Eindhoven Sport

Accountmanager Sport

17

Het voldoen aan de verplichtingen van het bevoegd gezag voortvloeiend uit de Regeling Keurmerk Veilig & Schoon.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Eindhoven Sport

18

Het uitvoeren van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (Wkpb), het aanwijzingsbesluit Wkpb, de Regeling kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken en (verplichte) inschrijvingen in openbare registers.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

19

Het aansprakelijk stellen van derden in geval van veroorzaken van schade aan gemeente-eigendommen ten gevolge van graafwerkzaamheden.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Stadsbeheer

Teamleider VPR

Teamleider Vastgoed

Coördinator kabels en leidingen Stadsbeheer

20

Het verzoeken tot verlegging van telecommunicatiekabels op grond van artikel 5.8 van de Telecommunicatiewet.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Stadsbeheer

Teamleider VPR

Teamleider Vastgoed

21

Het sluiten van overeenkomsten tot het gedogen van afvoersystemen in particuliere grond.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

22

Het stellen van regels, niet zijnde nadere regels, ingevolge de Afvalstoffenverordening Eindhoven 2021, alsmede het aanwijzen van bestanddelen van bedrijfsafvalstoffen als bedoeld in artikel 11 van de Afvalstoffenverordening Eindhoven 2021.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

23

Het uitvoeren van de Beleidsregel nadeelcompensatie ondergrondse infrastructuren gemeente Eindhoven 2023.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

24

Het uitvoeren van de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren gemeente Eindhoven 2022 gemeente Eindhoven alsmede het verlenen van instemmingsbesluiten ten behoeve van nuts- en telecomvoorzieningen.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Stadsbeheer

Teamleider VPR

28

Het opleggen van een last onder bestuursdwang, een last onder dwangsom of het opleggen van een bestuurlijke boete voor zover dit betrekking heeft op een overtreding van de voorschriften gegeven bij of krachtens de volgende wet- en regelgeving:

  • Omgevingswet

  • Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren gemeente Eindhoven 2022

  • Verordening Bomen 2021

  • Marktverordening Eindhoven 2012

  • Marktreglement Eindhoven 2017

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

29

Het overeenkomstig de Verordening subsidiering vrijetijdsaccommodaties en speeltuinen verlenen van subsidie voor een kleine verbouwing, uitbreiding verbetering of aanpassing van een bestaande vrijetijdsaccommodatie of speeltuin.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

30

Het uitvoeren van de Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie (Wet BGT) en de geometrie van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) alsmede de wettelijke Basisregistratie Ondergrond (BRO).

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

31

Het beheren van het register als benodigd voor de uitvoering van de Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken (Wibon) en het verschaffen van informatie hieruit.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

32

Het opdragen van meer- en minderwerk voor cultuur- en civieltechnische projecten en beheer en onderhoud openbare ruimte.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider Stadsbeheer

Teamleider VPR

Projectleiders VPR tot een omvang 5% van de hoofdaanneemsom aan extra werk, binnen budget

33

Het sluiten van overeenkomsten met betrekking tot het beheer van gemeente-eigendom.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

34

Het doen van aangifte bij politie van diefstal, beschadiging c.a. van gemeente-eigendommen.

Directieraad

Gemeentesecretaris, Directeur

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

Medewerkers Stadsbedrijf

36

Het toepassen van spoedeisende bestuursdwang ter handhaving van de bij of krachtens de bij Aanwijzingen genoemde wet- en regelgeving.

toezichthouders, al dan niet tijdelijk werkzaam bij de sector STB met de functienaam:

 

Marktmeester

 

Medewerker Stadsbeheer

 

Coördinator Kabels en Leidingen

 

Inspecteur

 

 

 

XVII Hoofdstuk 20 Sector Stadsbedrijf (STB), onderdeel B Bevoegdheid tekenen van stukken, komt als volgt te luiden:

 

 

  • B.

    Bevoegdheid tekenen van stukken

Nr.

Bevoegdheden

Bevoegde

Er zijn geen specifieke bevoegdheden voor de sector Stadsbedrijf.

 

XVIII Hoofdstuk 20 Sector Stadsbedrijf (STB), onderdeel C Vertegenwoordigingsbevoegdheid, komt als volgt te luiden:

 

 

  • D.

    Aanwijzingen

Nr.

Bevoegdheden

Bevoegde

1

Het college wijst ambtenaren aan die belast zijn met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen, heffingen en rechten, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene Wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

 

 

alle belastingen, heffingen en rechten

  • begraafplaatsrechten

  • kanaalrechten

  • leges

  • marktgelden

  • parkeerbelastingen

  • precariobelasting

Alle medewerkers

2

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om aan te wijzen als toezichthouder belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de volgende wet- en regelgeving:

  • Omgevingswet

  • Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren gemeente Eindhoven 2022

  • Verordening Bomen 2021

  • Marktverordening Eindhoven 2012

  • Marktreglement Eindhoven 2017

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Inspecteurs kabels en leidingen

 

Jurist Stadsbeheer

 

Coördinator kabels en leidingen Stadsbeheer

 

Marktmeester

 

Inspecteur

3

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om aan te wijzen als personen als bedoeld in artikel 5:27 van de Algemene wet bestuursrecht, die toegang hebben tot elke plaats voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van hun taak in het kader van het uitvoeren van bestuursdwang nodig is.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd

Teamleider

 

Inspecteurs kabels en leidingen

 

Coördinator kabels en leidingen

 

Inspecteurs afdeling GDK

 

Marktmeester

 

Inspecteur

4

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om - gelet op artikel 5, tweede lid van Boek 5 van het Burgerlijk Wetboek – aan te wijzen als ambtenaar waar overeenkomstig artikel 5, eerste lid, onder a, van het Burgerlijk Wetboek binnen de gemeente aangifte gedaan kan worden met betrekking tot gevonden fietsen en bromfietsen en overige gevonden voorwerpen.

Sectorhoofd

Afdelingshoofd Stadsbeheer

Teamleiders Stadsbeheer

Medewerkers Stadsbeheer

5

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om aan te wijzen als ambtenaren belast met vaststelling van definitieve geometrie als bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

Afdelingshoofd GDK

 

Medewerkers GDK

6

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester hebben, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, besloten om aan te wijzen als ambtenaren bevoegd tot:

  • het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b. van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

  • het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument.

Landmeetkundig medewerker

 

Gis-specialist

 

 

XXI Dit besluit treedt in werking een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad van de gemeente Eindhoven.

 

 

Eindhoven, 10 juni 2024

De Directieraad van de gemeente Eindhoven,

 

 

Mw. A.A. Zwierstra, secretaris

 

  •  

 

 

Naar boven