Gemeenteblad van Zwijndrecht
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zwijndrecht | Gemeenteblad 2024, 336063 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zwijndrecht | Gemeenteblad 2024, 336063 | ander besluit van algemene strekking |
Subsidieregeling gemeente Zwijndrecht 2025
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zwijndrecht,
Het op grond van artikel 3 Algemene Subsidieverordening Zwijndrecht 2015 de subsidieregeling kan aanpassen.
Gelezen het voorstel van 18 juni 2024, zaaknummer 2024-0056703;
Besluit vast te stellen de volgende Subsidieregeling:
De gemeente Zwijndrecht is betrokken bij hun burgers, instellingen, verenigingen en bedrijven. Zwijndrecht is een sociale gemeente en maakt gebruik van het instrument subsidies om instellingen en verenigingen die met hun activiteiten een bijdrage leveren aan het verwezenlijken van gemeentelijke doelen, te ondersteunen. Op 4 maart 2014 heeft de gemeenteraad van Zwijndrecht de nieuwe Algemene subsidieverordening Zwijndrecht 2015 (ASV) vastgesteld. De nadere uitwerking van de verordening per beleidsterrein is opgenomen in deze subsidieregeling.
Het eerste hoofdstuk bevat een nadere uitwerking van een aantal aspecten die voor alle subsidies relevant (kunnen) zijn. Het zijn regels die het college hanteert ten aanzien van bevoorschotting en weigering.
Het tweede hoofdstuk geeft een schematisch overzicht van de opgaven vanuit het raadsprogramma.
Hoofdstuk drie bevat de doelenboom, waarin de doelen van de gemeente Zwijndrecht verwoordt staan. Per beleidsterrein of per werkveld van een beleidsterrein wordt ingegaan op de te realiseren maatschappelijke effecten, de relevante (beleids)doelstellingen en de activiteiten die in aanmerking komen voor subsidie. De maatschappelijke effecten en doelstellingen zijn afgeleid uit de bestaande beleidsnotities.
Samenwerking tussen organisaties in Zwijndrecht wordt bevorderd. Tot aanbeveling strekken dan ook voorstellen waarin sprake is van samenwerking tussen partners. In hoofdstuk vier staan verder beschreven de doelgroep, het subsidieplafond, de grondslag voor de verdeling van de subsidie en eventuele aanvullende voorwaarden.
Samen met de Algemene subsidieverordening Zwijndrecht geeft deze subsidieregeling vorm aan het subsidiebeleid in 2025.
De Subsidieregeling gemeente Zwijndrecht 2025 is geldig van 1 januari 2025 tot en met 31 december 2025.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
De wettelijk grondslagen en de bevoegdheid waarop dit document ‘Subsidieregeling gemeente Zwijndrecht 2025’ is gebaseerd zijn artikel 4.23 van de Algemene wet bestuursrecht en de Algemene subsidieverordening Zwijndrecht (ASV). De begripsbepalingen uit de ASV zijn van overeenkomstige toepassing. De doelenboom in deze subsidieregeling is richtinggevend voor het verstrekken van subsidie.
Artikel 1.2 Inhoudelijke verankering
Beleidsmatige (kader)nota’s geven sturing aan de doelen en activiteiten waarvoor subsidies worden verleend. Hierin wordt de gewenste situatie van doelgroepen, thema’s of sectoren in doelen, prestaties en activiteiten beschreven. Het beleid wordt op basis hiervan in deze subsidieregeling zodanig geoperationaliseerd dat product- en prestatieafspraken met maatschappelijke instellingen mogelijk zijn en doelen van subsidies worden aangegeven. Er wordt meer gestuurd op outcome.
Waar het om gaat is dat de gemeente prestaties en resultaten vaststelt in de subsidieverlening die haalbaar, beïnvloedbaar, toetsbaar en meetbaar zijn, op basis van geformuleerde doelstellingen. Nadere afspraken over producten, prijzen (in relatie tot doelen) en aanvullende voorwaarden en voorschriften kunnen worden vastgelegd in de beschikking, met als bijlage een uitvoeringsovereenkomst.
Subsidies onderscheiden zich in juridische zin slechts door het feit of het een jaarlijkse dan wel incidentele subsidie betreft. De jaarlijkse subsidie wordt nog onderverdeeld in doelsubsidies en waarderingssubsidies.
De jaarlijkse subsidie heeft betrekking op activiteiten van een rechtspersoon of een natuurlijke persoon. Hieronder vallen:
De subsidie is gericht op een prestatie, activiteit, evenement, product of resultaat, die aansluit op gemeentelijk beleid, die in tijd beperkt is en die inhoudelijk een afgerond resultaat oplevert, waarbij de hoogte van de totale subsidie die de instelling in één kalenderjaar ontvangt meer dan €15.000,– bedraagt.
Bedoeld om waardering voor of belang van bepaalde structurele activiteiten aan te geven, waarbij de hoogte van de totale subsidie die de instelling in één kalenderjaar ontvangt €15.000,– of minder bedraagt.
Incidentele subsidies zijn subsidies voor een eenmalige activiteit van een rechtspersoon die een bijdrage leveren aan gemeentelijk beleid, zoals beschreven in de doelenboom.
Artikel 1.5 Maximaal beschikbare budgetten: subsidieplafonds
Met het vaststellen van de jaarlijkse begroting door de Raad worden tevens de subsidieplafonds per beleidsterrein of werkveld vastgesteld. De subsidieplafonds en eventueel door het college vastgestelde deelplafonds maken budgetteren mogelijk. Het bereiken van een (deel)subsidieplafond is reden een aanvraag te weigeren. Elk plafond of deelplafond is gekoppeld aan een inhoudelijke opgave, waarvoor de Raad een budget ter beschikking stelt. Met het vaststellen van plafonds bepaalt de Raad de hoofdlijnen van het subsidiebeleid voor wat betreft de hoogte van subsidies, gekoppeld aan inhoud op hoofdlijnen.
Artikel 1.6 Berekening subsidie
De volgende kosten kunnen voor subsidie in aanmerking komen:
Artikel 1.7 Grondslag verdeling subsidie
Incidentele subsidies worden verstrekt op basis van volgorde van binnenkomst. De grondslag voor de verdeling van jaarlijkse subsidies is verschillend. Per activiteit is dit vastgelegd in de nadere uitwerking van de doelenboom.
Een subsidieaanvraag kan door het college worden geweigerd indien:
Bij het verstrekken van subsidie aan een groep van natuurlijke personen zijn zij als persoon verantwoordelijk voor een rechtmatige besteding van de subsidie. Bij het in gebreke blijven kunnen zij daarvoor als natuurlijke persoon hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.
Bij subsidiebedragen hoger dan €2.500,– wordt alleen subsidie verstrekt aan rechtspersonen met een volledige rechtsbevoegdheid. Dit om als gemeente meer zekerheid te hebben en om risico´s voor de subsidieaanvrager te beperken.
Verantwoording van de subsidie vindt plaats aan de hand van de subsidieverordening. In de verordening is onderscheid gemaakt tussen subsidies tot €5.000,–, subsidies tussen €5.001,– en €75.000,- en subsidies van meer dan €75.000,–.
Bij subsidies tot en met €5.000,– is sprake van een minimale verantwoordingsplicht en aanvraageisen. Deze subsidies worden ambtshalve vastgesteld. Subsidies op basis van ledenaantallen worden ook direct ambtshalve vastgesteld.
Bij subsidies tussen de €5.001,– en €75.000,– wordt de subsidie vastgesteld aan de hand van een inhoudelijk verslag waaruit blijkt in hoeverre de gesubsidieerde activiteiten zijn verricht. Tevens legt de aanvrager rekening en verantwoording af over de aan de activiteiten verbonden uitgaven en inkomsten.
Bij subsidies van meer dan €75.000,– vindt verantwoording plaats over prestaties en kosten aan de hand van een inhoudelijk verslag, een financieel verslag, een balans van het afgelopen subsidietijdvak en een door een accountant opgestelde controleverklaring.
Artikel 1.12 Langdurige subsidierelaties
Het college kan bepalen meerjarige subsidies vast te stellen (onder begrotingsvoorbehoud t.a.v. subsidieplafond). Daarbij wordt bij vierjarige subsidies minimaal om de 2 jaar een evaluatie van de prijs/kwaliteitverhouding uitgevoerd op basis waarvan het college de subsidie na afloop van de vastgestelde subsidieperiode kan beëindigen, dan wel continueren.
De hoogte van de te verlenen subsidies kan jaarlijks worden bijgesteld (geïndexeerd) op basis van een compensatiepercentage. Als compensatiepercentage voor niet loongevoelige subsidie- componenten wordt het stijgingspercentage voor overheidsconsumptie gehanteerd.
Bij organisaties (met eigen personeel) die te maken hebben met loongevoelige en niet loongevoelige componenten kan compensatie plaatsvinden op basis van het gemiddelde van het stijgingspercentage voor overheidsconsumptie en dat op basis van de VNG-uitgangspunten. De te hanteren percentages worden jaarlijks vastgelegd in de gemeentelijke begrotingsrichtlijnen.
Indien de loonstijgingen van gesubsidieerde organisaties, die het gevolg zijn van cao afspraken, hoger uitvallen dan de jaarlijks bepaalde gemeentelijke indexering, dan wordt dit achteraf niet vergoed.
Voor rechtspersonen die structureel subsidie ontvangen van tenminste €100.000,– per jaar, dient in beginsel een algemene of egalisatiereserve aanwezig te zijn van tenminste 10% van het balanstotaal. De gemeente hanteert dit uitgangspunt ten behoeve van de continuïteit van de rechtspersoon en daarmee het mogelijk maken van duurzame samenwerking met rechtspersonen die subsidie ontvangen.
Het college kan de structureel gesubsidieerde rechtspersoon toestemming verlenen voor het vormen van voorzieningen. Het college geeft hiervoor toestemming, indien de noodzaak hiertoe door de instelling is aangetoond.
Voorzieningen kunnen slechts voor instemming in aanmerking komen als zij gevormd worden ten behoeve van:
Als de structureel gesubsidieerde rechtspersoon eigenaar is van onroerend goed moet betreffende het onderhoud daarvan een voorziening groot planmatig onderhoud (buiten en binnen) worden opgesteld op basis van een meerjaren onderhoudsplan – en begroting.
De met instemming van het college gevormde voorzieningen mogen door de structureel gesubsidieerde rechtspersoon slechts worden aangewend voor het doel waarvoor ze zijn gevormd.
Artikel 1.17 Verplichtingen subsidieontvanger
Naast de in de ASV vermelde verplichtingen over tussentijdse rapportages, meldingsplicht bij afwijkingen en overige verplichtingen van de subsidieontvanger is het college bevoegd om nadere verplichtingen aan te geven. Eventuele nadere verplichtingen staan beschreven onder het kopje ‘nadere verplichtingen’ in de hoofdstukken van deze subsidieregeling.
Elke instelling is verplicht zich goed te verzekeren tegen wettelijke en bestuurlijke aansprakelijkheid.
Artikel 1.19 Aanvullende subsidievoorwaarden
Aan de subsidieverlening is de voorwaarde verbonden dat subsidieontvangers actief een maatschappelijke tegenprestatie leveren.
Eventuele aanvullende subsidievoorwaarden staan beschreven onder het kopje ‘aanvullende voorwaarden’ in de hoofdstukken van deze subsidieregeling.
Hoofdstuk 2 Programma Sociaal Domein
Onze ambitie is om samen met inwoners, maatschappelijke partners en (sociaal) ondernemers te werken aan een Zwijndrechtse samenleving waarin we samen verantwoordelijk zijn voor:
In 2017 is het Programma Sociaal Domein opgesteld en dit heeft geresulteerd in 16 verschillende thema's. Vanaf 2019 is er een vervolg op dit programma, met als uitgangspunt het raadsprogramma Krachtig Zwijndrecht. Voor de programma's Welzijn en Zorg en Armoede zijn er vier hoofdopgaven benoemd. Voor de periode 2022-2026 is dit vertaald in het raadsprogramma Krachtig Zwijndrecht 2.0 waarbij de eerder gekozen koers en strategie is vastgehouden.
De hoofddoelen zijn verder uitgewerkt in de doelenboom in hoofdstuk 3 met daaraan gekoppeld de subsidies.
Hoofdstuk 4 Uitwerking subsidieregels
Uitvoering geven aan de uitvoering van het preventieve jeugdbeleid |
|
In navolging van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, artikel 3.4., meldt de subsidieontvanger iedere calamiteit en ieder geweldsincident dat zich heeft voorgedaan bij de uitvoering van de activiteit waarvoor subsidie is verleend onverwijld aan de Dienst Gezondheid & Jeugd. Informatie hierover vindt u op deze website. |
|
Uitvoering geven aan de uitvoering van de brede welzijnsaanpak, een breed en samenhangend pakket van activiteiten die bijdragen aan een gezonde basis voor iedereen
|
|
|
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen. |
|
Het organiseren van Bouwstad in de zomervakantie voor kinderen in de basisschoolleeftijd in Zwijndrecht |
|
vrijwilligers/begeleiders dienen in het bezit te zijn van een VOG, het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het aanbieden van sport- en recreatieve activiteiten tijdens de basisschoolvakantie |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Begeleiden en ondersteunen van statushouders Begeleiding en ondersteuning zodat statushouders- en gezinsmigranten snel, volwaardig en duurzaam mee doen in de Nederlandse samenleving. Het aanbod omvat in ieder geval:
|
|
de subsidie wordt verstrekt voor de ondersteuning en begeleiding van statushouders in Zwijndrecht gedurende de eerste drie jaren van hun verblijf. |
|
De basisdienstverlening omvat in ieder geval:
De maatschappelijke begeleiding bestaat uit 2 fases:
De maatschappelijke begeleiding sluit goed aan bij de begeleiding die de SDD biedt en is op maat.
|
|
uitgangspunt voor de berekening van het subsidieplafond is dat Zwijndrecht in 2025 92 statushouders huisvest. Het uiteindelijke subsidiebedrag is afhankelijk van de taakstelling te huisvesten statushouders in 2025 en de rijksvergoeding voor maatschappelijke begeleiding en PVT. Wijzigingen in de taakstelling en de rijksvergoeding voor maatschappelijke begeleiding en PVT worden automatisch doorgerekend in het subsidieplafond. Wanneer er minder of meer statushouders worden gehuisvest dan de taakstelling, wordt de subsidie evenredig aangepast. De subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. |
|
Het samen met oudere inwoners organiseren en bezoeken van culturele activiteiten. (concert, theaterbezoek). Met een lokale groep vrijwilligers stimuleren dat oudere inwoners betrokken blijven bij activiteiten buitenshuis; verminderen van eenzaamheid. |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. De subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
De muziekvereniging is actief ten aanzien van jongeren en volwassenen (Stimuleringssubsidie) |
|
een deel van de subsidie wordt aantoonbaar gebruikt voor het creëren van een reserve, zodat de vereniging zelf zorgt voor de aanschaf c.q. vervanging van instrumenten en uniformen. |
|
de subsidie is gebaseerd op een bijdrage van €50,– per contributie betalend actief lid (met minimaal €60,– aan jaarcontributie); de hoogte van het subsidiebedrag per vereniging is afhankelijk van het totaal aantal betalende actieve leden dat staat ingeschreven (de peildatum is 1 januari 2024). Wanneer er meer subsidie wordt aangevraagd dan er beschikbaar is, wordt het budget verdeeld naar verhouding van het aantal leden. |
|
Aanvraagformulier stimuleringssubsidie muziek- en zangvereniging |
De zangvereniging is actief ten aanzien van jongeren en volwassenen (Stimuleringssubsidie) |
|
de subsidie is gebaseerd op een bijdrage van €20,– per contributie betalend actief lid (met minimaal €60,– aan jaarcontributie); de hoogte van het subsidiebedrag per vereniging is afhankelijk van het totaal aantal betalende actieve leden vanaf 18 jaar dat staat ingeschreven. Jeugdleden die in aanmerking komen voor een subsidie zijn geboren op of na 1 januari 2006 en op 1 januari 2024 staan ingeschreven. Wanneer er meer subsidie wordt aangevraagd dan er beschikbaar is, wordt het budget verdeeld naar verhouding van het aantal leden. |
|
Aanvraagformulier stimuleringssubsidie muziek- en zangvereniging |
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het organiseren van de 5 mei viering en Dodenherdenking tijdens lustrumjaren in Zwijndrecht |
|
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het beheren, samenstellen en tonen van cultuurhistorie aan inwoners en andere belangstellenden in Zwijndrecht |
|
activiteiten worden aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het verzorgen van de intocht van Sint Nicolaas in Zwijndrecht |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het organiseren van een cultureel evenement met muziek en creatieve workshops voor de inwoners, waarbij inwoners worden geïnformeerd over het lokale/regionale culturele aanbod |
|
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het organiseren van een jongerenevenement met eigentijdse muziek |
|
het evenement wordt aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl. |
|
aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; de subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
|
|
de subsidie is een tegemoetkoming in de eenmalige kosten en is aanvullend. Het uiteindelijk toegekende subsidiebedrag wordt vastgesteld aan de hand van het door de aanvrager ingediende plan en begroting. Uit de begroting bij de aanvraag dient duidelijk te zijn welke andere inkomensbronnen er zijn. We onderscheiden verschillende evenementen:
Voor grootschalige evenementen met meer dan 2000 bezoekers, die niet zijn opgenomen in de subsidieregeling, dient u eerst contact op te nemen met de evenementen-coördinator om te overleggen welke mogelijkheden er zijn. |
|
Het bevorderen van deskundigheid van het vrijwillig (sporttechnisch/organisatorisch) kader. (Jeugdkadervormingsubsidie) |
|
|
|
|
|
Het organiseren van een hardloopwedstrijd voor alle inwoners vanaf de basisschoolleeftijd |
|
de wedstrijd wordt georganiseerd voor inwoners (jong en oud) van de gemeente Zwijndrecht |
|
|
|
De sportvereniging is met name actief ten aanzien van jongeren (jeugdsubsidie) |
|
|
|
|
|
Organiseren van activiteiten en ontmoeting in wijkcentrum Het Badhuis
|
|
activiteiten worden aangemeld bij www.beleefzwijndrecht.nl |
|
de subsidie is een tegemoetkoming in de activiteitenkosten en is aanvullend. Het uiteindelijk toegekende subsidiebedrag wordt vastgesteld aan de hand van het door de aanvrager ingediende plan en begroting. Uit de begroting bij de aanvraag dient duidelijk te zijn welke andere inkomensbronnen er zijn. |
|
aanvraag wordt beoordeeld op grond van prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en),dit ter beoordeling aan de gemeente, samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen, sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. De subsidie wordt slechts aan één organisatie toegekend. |
|
Het faciliteren van de organisatie van een (naschools) activiteiten-aanbod voor de kinderen in de wijk voor het primair onderwijs |
|
subsidie wordt verstrekt ten behoeve van de coördinatie en organisatie van een sportief, gezond, educatief en kunstzinnig/cultureel aanbod tijdens en na school rondom de brede school en de wijk alsmede aan ouderkamer Noord. |
|
|
|
afhankelijk van de aard en omvang van de ingediende subsidieaanvragen, de aanvragen worden getoetst aan de afspraken uit het Uitvoeringsplan brede scholen in de kindcentra, 2023-2026 en de aansluiting met het sport- en kunstprogramma van de combinatiefunctionarissen Toppies. |
|
Het samenstellen, coördineren en uitvoeren van een sportief, gezond, educatief en kunstzinnig/cultureel aanbod oa. door middel van een sport- en een cultuurmenu in en om de scholen en in de wijken voor leerlingen van het primair en voortgezet onderwijs. |
|
alle leerlingen die in de gemeente wonen of naar school gaan. |
|
in navolging van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, artikel 3.4., meldt de subsidieontvanger iedere calamiteit en ieder geweldsincident dat zich heeft voorgedaan bij de uitvoering van de activiteit waarvoor subsidie is verleend onverwijld aan de Dienst Gezondheid & Jeugd. Informatie hierover vindt u op deze website. |
|
aanvragen worden getoetst aan de afspraken uit de Brede Regeling Combinatiefuncties (zowel de lokale invulling als de rijksregeling) en het plan van aanpak JOGG 2024-2026. |
|
Ondersteunen van verenigingen en organisaties in het realiseren van een gezamenlijkheid in de aanpak om de doelgroepen te bereiken met sport, bewegen en een gezonde levensstijl. |
|
|
|
de aanvraag wordt getoetst aan de Algemene Subsidieverordening gemeente Zwijndrecht 2015, de subsidieregeling gemeente Zwijndrecht 2025 en afspraken uit de Brede Impuls Combinatiefuncties (zowel de lokale invulling als de rijksregeling) |
|
Bevordering sportdeelname voor mensen met een beperking (Uniek Sporten) |
|
|
|
aanvragen worden getoetst aan de Brede Regeling Combinatiefuncties (buurtsportregeling). |
|
|
|
de subsidie is een tegemoetkoming in de eenmalige kosten en is aanvullend op een tekort. Het uiteindelijk toegekende subsidiebedrag wordt vastgesteld aan de hand van het ingediende plan en de begroting. Uit de begroting bij de aanvraag dient duidelijk te zijn welke andere inkomensbronnen er zijn. |
|
Ondersteuning en begeleiding van inwoners met een zorg- en ondersteuningsvraag (contacten, signalering en preventie)
|
|
Zwijndrechtse kwetsbare ouderen met cognitieve/psychische problemen (zoals dementie) of met een chronische ziekte en hun mantelzorgers. |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; aandacht voor de betrokkenheid van de mantelzorger. |
|
Logeeropvang voor inwoners met een zorg- en ondersteuningsvraag (ontmoeting, sociaal- en recreatieve activiteiten)
|
|
inwoners uit Zwijndrecht met een somatische problematiek en/of met een psychogeriatrische problematiek woonachtig in Zwijndrecht en boven de 55 jaar. |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; aandacht voor de betrokkenheid van de mantelzorger. |
|
Dagactiviteiten en groepsbegeleiding voor zelfstandige wonende (ex-) psychiatrische patiënten (inloop GGZ) |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. |
|
mantelzorgers uit Zwijndrecht met een zorg- en ondersteuningsvraag |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit; aandacht voor de betrokkenheid van de mantelzorger. |
|
Vertegenwoordigers van diverse doelgroepen leveren input (informatie, ongevraagd of gevraagd advies), op het gebied van lokale voorzieningen, om de kwaliteit van gemeentelijke besluitvorming te vergroten |
|
|
|
de aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit; beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente; samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen; sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. |
|
personen met een (bijna) niet te overbruggen afstand tot de arbeidsmarkt |
|
|
|
Inwoners uit de gemeente Zwijndrecht die een beroep doen op het SMS-kinderfonds en het Sport- en Cultuurfonds 18+. |
|
|
|
De aanvraag wordt beoordeeld op grond van: prijs/kwaliteit, beste voldoen aan de doelenboom en de gemeentelijke doelstelling(en), dit ter beoordeling aan de gemeente. Samenwerking met professionele en/of vrijwillige partijen, sociaal/maatschappelijke draagvlak van de activiteit. |
|
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-336063.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.