De burgemeester van de gemeente Nuenen, Gerwen en Nederwetten;
Gelet op:
- -
Artikel 93, lid 8 van de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland (PUN) 2001;
- -
Artikel 128, lid 6 van het Reglement Rijbewijzen;
b e s l u i t:
Vast te stellen het aanwijzigingsbesluit beveiligingsfunctionaris waardedocumenten
Artikel 1 Beveiligingsfunctionaris waardedocumenten
De volgende personen worden aangewezen als beveiligingsfunctionaris waardedocumenten (samenvoeging van reisdocumenten en rijbewijzen):
- 1.
S.E.A. Snepvangers, Specialist A Publiekszaken
- 2.
J.C.P.M. van Zutven-van Boxmeer, Beleidsmedewerker
Artikel 2 Taken en verantwoordelijkheden
De taken en verantwoordelijkheden van de functionaris waardedocumenten zoals vastgelegd in de Paspoortuitvoeringsregeling (PUN) 2001 en het Reglement Rijbewijzen en het informatiebeveiligingsplan BRP en waardedocumenten van de gemeente Nuenen, Gerwen en Nederwetten zijn:
Organisatie van de beveiliging:
- •
Het (laten) ontwikkelen, onderhouden en aanpassen van bestaande en nieuwe beveiligingsprocedures;
- •
Het (laten) bekendmaken en toelichten van nieuwe/gewijzigde procedures bij medewerkers;
- •
Het (laten) verzorgen van de beveiligingsonderwerpen tijdens het werkoverleg;
Onderzoek naar de status van de beveiliging:
- •
Het (laten) controleren (steekproefsgewijs) op de naleving van de beveiligingsprocessen en beveiligingsprocedures en instructies betreffende reisdocumenten en rijbewijzen aan de hand van de normeringen zoals beschikbaar gesteld in de Kwaliteitsmonitor;
- •
Het (laten) controleren op een juiste afhandeling van de zelfevaluatie zoals deze beschikbaar is gesteld in de Kwaliteitsmonitor;
- •
Het (laten) actualiseren van het beveiligingsplan BRP en waardedocumenten op basis van deze controles en het overkoepelende beveiligingsbeleid;
- •
Het bewaken van de uit te voeren acties voorkomend uit onderzoek, incidenten of uit de jaarlijkse actualisering van het beveiligingsplan;
- •
Het (laten) verrichten van onderzoek bij incidenten met het doel dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.
Rapportages en verantwoording
- •
Geconstateerde tekortkomingen in de beveiligingsvoorzieningen en beveiligingsincidenten signaleren en bespreken en/of melden bij de burgemeester;
- •
Het rapporteren van de uitkomsten van controles en onderzoeken aan de burgemeester.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.
Artikel 4 Citeertitel
De aanwijzingsbesluit wordt aangehaald als “Aanwijzingsbesluit beveiligingsfunctionaris waardedocumenten 2024”.