Gemeenteblad van Delft
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Gemeenteblad 2024, 317240 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Delft | Gemeenteblad 2024, 317240 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Subsidieregeling gemeente Delft 2024
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Delft;
Gelet op de Algemene subsidieverordening gemeente Delft 2024;
Overwegende dat het noodzakelijk is nadere regels vast te stellen voor het verstrekken van subsidies die betrekking hebben op activiteiten die bijdragen aan de gemeentelijke doelstellingen;
Besluit de Subsidieregeling gemeente Delft 2024 vast te stellen.
Artikel 1:2 Toepasselijkheid ASV
De ASV is van toepassing op deze subsidieregeling, tenzij daarvan in deze regeling nadrukkelijk wordt afgeweken.
Het bepaalde in dit hoofdstuk is van toepassing op de verstrekking van subsidies voor de in deze regeling bedoelde activiteiten.
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is dat alle jeugdigen en jongeren in de gemeente Delft kunnen opgroeien tot zelfredzame volwassenen die naar vermogen kunnen meedoen aan de samenleving. Door het geven van trainingen, bieden van ondersteuning en ontwikkelingsgerichte activiteiten gericht op preventie wordt de positie van kwetsbare jeugdigen en hun ouders of opvoeders versterkt. Hierdoor kunnen alle jeugdigen in een stimulerende en kansrijke omgeving opgroeien.
Het college kan subsidies verstrekken aan rechtspersonen die preventieve interventies bieden aan:
Artikel 2:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor de volgende activiteiten:
activiteiten die, middels het laagdrempelig aanbieden van informatie en advies in het kader van preventie aan jeugdigen, jongeren of hun gezin, bijdragen aan een sterk opvoed- en opgroeiklimaat, waarbij geldt dat informatie en advies in ieder geval het thema opgroeien en volwassen worden, het thema versterken van ouderschap of het thema gezonde leefstijl omvat;
activiteiten gericht op het voorkomen en terugdringen van psychosociale problemen dan wel versterking van mentale weerbaarheid en mentaal welbevinden van jeugdigen of hun gezin, waarbij geldt dat de activiteit gericht is op het versterken van de positieve identiteit, sociale vaardigheden, zelfregie of zelfregulatie;
activiteiten gericht op het vroegtijdig inzetten van professionele ondersteuning voor jeugdigen in kwetsbare posities of hun gezin ter voorkoming van de escalatie van opgroeiproblematiek of ontwikkelachterstanden dan wel ter versterking van het opvoedklimaat, waarbij geldt dat:
de begeleiding van de activiteit aan de ouders of opvoeders wordt geboden door personen die hiervoor bevoegd zijn. Deze bevoegdheid blijkt uit studieachtergrond, professionele of persoonlijke ervaring met de activiteit of de doelgroep of het hebben van een relevant netwerk om deze doelgroep te bereiken; en
Artikel 2:5 Kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen
Niet voor subsidie in aanmerking komen kosten die behoren tot de reguliere bedrijfsvoering van de aanvrager, waaronder in ieder geval:
Artikel 2:6 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 2:4, eerste lid, onder c en d, wordt uitsluitend verstrekt indien de activiteit wordt uitgevoerd door medewerkers, of in samenwerking met medewerkers, die beschikken over de benodigde kwalificaties om jeugdigen, ouders of opvoeders in kwetsbare posities te ondersteunen.
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 2:4, eerste lid, onder d, wordt uitsluitend verstrekt indien de hulp wordt geboden door een netwerk van deskundigen uit verschillende disciplines, dat:
speciaal ingericht is op het vroegsignaleren, diagnosticeren en ondersteunen van meervoudige complexe vragen rond de ontwikkeling van jonge kinderen met ontwikkelingsachterstanden als gevolg van een beperking, waarbij de coördinatie van deze hulp wordt gedaan door een organisatie die een onafhankelijke positie heeft ten opzichte van de partijen uit het multidisciplinaire netwerk die de hulp uitvoert; of
De subsidieontvanger informeert de organisatie die de jeugdige voor de interventie van de subsidieontvanger heeft aangemeld tijdig als de complexiteit van de problematiek te groot is voor haar interventie, als het traject tussentijds wordt beëindigd of als het traject wordt afgerond. Samen met deze organisatie zorgt subsidieontvanger voor een warme overdracht naar de juiste ondersteuning.
Artikel 2:8 Aanvullende weigeringsgronden
In aanvulling op de weigeringsgronden genoemd in artikel 12 van de ASV en artikel 1:7 van deze regeling kan het college de subsidie weigeren indien en voor zover de kosten betrekking hebben op activiteiten die al op grond van een andere regeling of hoofdstuk gesubsidieerd kunnen worden.
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het stimuleren van jongeren om ervaringen op te doen die helpen een realistisch toekomstbeeld te ontwikkelen leidend tot:
Het college kan subsidies verstrekken aan stichtingen, actief binnen het primair en voortgezet onderwijs in Delft, die aantoonbaar actief zijn in het kader van het doel genoemd in artikel 3:2.
Artikel 3:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan, met inachtneming van het doel genoemd in artikel 3:2, uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten:
Artikel 3:5 Kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen
Niet voor subsidie in aanmerking komen kosten die behoren tot de reguliere bedrijfsvoering van de aanvrager, waaronder in ieder geval:
Hoofdstuk 4. Onderhoud speeltuinen
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het onderhouden van speeltuinen in de gemeente Delft, zodat er een veilige speelplek wordt gecreëerd en geborgd.
Artikel 4:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten die bijdragen aan een veilige, schone en verzorgde speelplek indien en voor zover deze bijdragen aan:
Artikel 4:5 Kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen
Niet voor subsidie in aanmerking komen kosten die behoren tot de reguliere bedrijfsvoering van de aanvrager, waaronder in ieder geval:
In aanvulling op artikel 9, tweede lid, van de ASV wordt bij de aanvraag een actueel meerjarenonderhoudsplan dat is opgesteld door een daartoe gespecialiseerde organisatie aangeleverd.
Artikel 4:7 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 4:4 kan uitsluitend worden verstrekt indien:
Artikel 4:11 Aanvraag tot subsidievaststelling
In aanvulling op de artikelen 21, 22 en 23 van de ASV is de subsidieontvanger bij de aanvraag tot subsidievaststelling verplicht aandacht te besteden aan hoe hij zich heeft ingespannen om vrijwilligers aan zich te binden en hoe deze vrijwilligers zijn ingezet bij de activiteiten als bedoeld in artikel 4:4.
Artikel 4:12 Aanvullende weigeringsgronden
In aanvulling op de weigeringsgronden genoemd in artikel 12 van de ASV en artikel 1:7 van deze regeling kan het college de subsidie weigeren indien en voor zover de activiteiten kunnen worden uitgevoerd met gebruikmaking van de egalisatiereserve als genoemd in artikel 4:8.
In dit hoofdstuk wordt verstaan onder:
Cultuurkader: het Cultuurkader Delft 2021 – 2030, ‘Cultuur, motor van Delft in ontwikkeling’1;
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het ondersteunen van culturele activiteiten die van belang zijn voor de gemeente Delft en die bijdragen aan een kwalitatief, veelzijdig, over de stad gespreid en jaarrond cultuuraanbod, met een gevarieerd publieks- en maatschappelijk bereik. De activiteiten dragen bij aan de volgende programmalijnen genoemd in het Cultuurkader:
Artikel 5:5 Activiteiten en kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen
Niet voor subsidie in aanmerking komen in ieder geval:
Artikel 5:7 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 5:4 kan uitsluitend worden verstrekt indien en voor zover:
de activiteiten worden uitgevoerd door organisaties die aantoonbare ervaring hebben binnen de cultuursector in Delft en al onderdeel uitmaken van de Delftse culturele infrastructuur. Deze ervaring kan worden aangetoond aan de hand van de resultaten van recente eerdere programmering van minstens drie achtereenvolgende jaren en bereikte doelgroepen in Delft;
Artikel 5:9 Beoordelingscriteria
Aanvragen om subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 5:4 die tijdig zijn ingediend, volledig zijn en die voldoen aan de voorwaarden en verplichtingen genoemd in dit hoofdstuk, worden beoordeeld aan de hand van de volgende criteria:
Artistiek belang, waarbij wordt beoordeeld op (0 – 6 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = maximaal 36 punten):
eigenheid van de activiteiten. Uit het activiteitenplan komt een specifieke artistieke signatuur naar voren. Er is een duidelijke artistieke identiteit of lijn waaraan de aanvrager herkenbaar is en waarmee de aanvrager zich onderscheidt van anderen. Deze artistieke signatuur wordt ook overtuigend vertaald naar de artistieke activiteiten;
inhoudelijke kwaliteit, waarbij als kernbegrippen vakmanschap, zeggingskracht en oorspronkelijkheid worden gehanteerd. Vakmanschap betreft de vaardigheden van de cultuurmakers, zeggingskracht betreft de impact van de activiteiten op het publiek en oorspronkelijkheid betreft het herkenbare (artistieke) karakter van de organisatie die de subsidie aanvraagt.
Meerwaarde voor het culturele klimaat in Delft, waarbij wordt beoordeeld op (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = maximaal 48 punten):
de mate waarin de activiteiten zich aantoonbaar verhouden tot de lokale omgeving en het lokale aanbod. Hierbij wordt ook meegenomen hoe de activiteiten publiekelijk toegankelijk zijn door het wegnemen van mogelijke drempels. Denk hierbij aan spreiding over de stad, prijsbeleid, diversiteitsbeleid en marketing.
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het stimuleren van evenementen die bijdragen aan een welvarend, duurzaam, verbindend, bruisend en leefbaar Delft.
Artikel 6:5 Aanvraag en aanvraagperiode
In aanvulling op artikel 9 van de ASV toont de aanvrager bij de aanvraag aan dat de activiteiten binnen een tijdsbestek van vijf jaren direct voorafgaand aan de aanvraag, reeds drie keer hebben plaatsgevonden in Delft. Indien sprake is van een biënnale activiteit, moeten de activiteiten binnen bovengenoemd tijdsbestek reeds twee keer hebben plaatsgevonden in Delft.
Artikel 6:6 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 6:4 wordt uitsluitend verstrekt indien en voor zover:
Artikel 6:9 Beoordelingscriteria
Aanvragen om subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 6:4 die tijdig zijn ingediend, volledig zijn en die voldoen aan de voorwaarden en verplichtingen genoemd in dit hoofdstuk worden beoordeeld aan de hand van hoofddoelen die zijn onderverdeeld in subdoelen. Voor elk subdoel zijn punten te behalen. De beoordeling vindt plaats aan de hand van de volgende criteria met de bijbehorende weging:
Hoofddoel 1: Economische waarde (0 – 6 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 36)
Hoofddoel 2: Spreiding in tijd en locatie (0 – 5 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 20)
Hoofddoel 3: Innovatie (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 8)
Hoofddoel 4: Inclusie en diversiteit (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 1 = max. 8)
Hoofddoel 5: Duurzaamheid (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 8)
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het in de gemeente Delft stimuleren van banengroei in de gemeente Delft op alle niveaus, onderwijs dat goed aansluit op de arbeidsmarkt en zoveel mogelijk deelname aan de arbeidsmarkt.
Hoofdstuk 8. Schuldhulpverlening
In dit hoofdstuk wordt verstaan onder:
problematische schulden: een situatie waarin te voorzien is dat een natuurlijke persoon zijn schulden niet kan blijven afbetalen of daar al mee is gestopt. Hieronder valt in ieder geval de situatie waarin niet binnen 36 maanden alle openstaande vorderingen kunnen worden betaald. De schuldenlast van deze persoon is hoger dan zijn afloscapaciteit;
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het ondersteunen van organisaties die activiteiten ontwikkelen die bijdragen aan het opheffen en voorkomen van problematische schulden bij inwoners van de gemeente Delft. Hierdoor wordt bijgedragen aan financiële zelfredzaamheid en een schuldenvrije toekomst.
Artikel 8:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor het bereiken van inwoners van Delft en het bieden van hulp door de volgende activiteiten die bijdragen aan het bereiken van het doel genoemd in artikel 8:2:
Hoofdstuk 9. Armoedebestrijding
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het ondersteunen van organisaties die kansen bieden aan alle inwoners van de gemeente Delft, zodat ook inwoners die in armoede leven kunnen meedoen in de samenleving. Door de activiteiten wordt bijgedragen aan de drie beleidsambities uit de Nota Armoede2 :
Artikel 9:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten die bijdragen aan het bereiken van het doel genoemd in artikel 9:2 en die zijn gericht op:
Artikel 9:5 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 9:4 kan uitsluitend worden verstrekt indien en voor zover:
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het bieden van een inzameladres voor oud papier uit particuliere huishoudens.
Het college kan subsidie verstrekken aan in de gemeente Delft gevestigde scholen en verenigingen, instellingen en organisaties die in het algemeen of plaatselijk belang werkzaam zijn en geen winstoogmerk hebben.
Artikel 10:3 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten die bijdragen aan het bereiken van het doel genoemd in artikel 10:1 en die zijn gericht op het inzamelen van oud papier uit particuliere huishoudens in de gemeente Delft.
Artikel 10:4 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 10:3 kan uitsluitend worden verstrekt indien en voor zover:
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het stimuleren van het organiseren van een feest in een straat of buurt voor bewoners van die straat of buurt in de gemeente Delft.
Artikel 11:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor het organiseren van een straatfeest of buurtfeest.
Artikel 11:5 Kosten die niet voor subsidie in aanmerking komen
Niet voor subsidie in aanmerking komen in ieder geval de kosten voor eten of drinken.
Aanvragen om subsidie worden in afwijking van artikel 10 van de ASV ingediend uiterlijk tien dagen voorafgaand aan het straat- of buurtfeest.
Artikel 11:7 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 11:4 kan uitsluitend worden verstrekt indien en voor zover:
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het verminderen van gevoelens van eenzaamheid onder inwoners van de gemeente Delft en daarmee verbinding, zingeving en/of ontmoeting stimuleren en faciliteren.
Artikel 12:4 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten die bijdragen aan het bereiken van het doel genoemd in artikel 12:2 en zijn gericht op:
Hoofdstuk 13. Overige subsidies
Het doel dat met deze subsidie wordt beoogd is het verstrekken van subsidies die bijdragen aan de doelstellingen van de gemeente Delft op het gebied van:
Artikel 13:3 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Het college kan uitsluitend subsidie verstrekken voor activiteiten die rechtstreeks bijdragen aan het bereiken van het doel genoemd in artikel 13:1.
Artikel 13:4 Subsidievoorwaarden en verplichtingen
Subsidie voor activiteiten als bedoeld in artikel 13:3 kan uitsluitend worden verstrekt indien en voor zover:
Artikel 14:1 Hardheidsclausule
Het college kan in bijzondere gevallen van een of meer artikelen van deze subsidieregeling afwijken voor zover toepassing ervan gelet op het belang of de belangen die met deze artikelen worden gediend, leidt tot een onevenredigheid van overwegende aard.
Artikel 6:9 Beoordelingscriteria
De hoofddoelen van beoordeling zijn:
De hoofddoelen zijn onderverdeeld in specifieke subdoelen, waarvoor punten kunnen worden toegekend op basis van gestelde criteria. Uitstekende prestaties bij een subdoel resulteren in punten, terwijl bij niet voldoen minder of geen punten worden toegekend. Elk subdoel heeft een andere waardering, waarbij bepaalde essentiële subdoelen zwaarder wegen dan andere.
Het evenementenbeleid is gericht op het realiseren van een substantiële bezoekersstroom, die gemeten wordt aan hand van de aantallen te verwachten bezoekers (gerekend in bezoekdagen), daarbij wordt rekening gehouden met maximaal aantal toegestane bezoekers van de evenementenlocatie. Het doel van het trekken van een substantiële bezoekersstroom is het realiseren van economische spin-off.
Een evenementenaanbod met gevarieerde en mogelijk vernieuwende activiteiten spreekt mensen aan, niet alleen om het evenement bij te wonen, maar ook om zich mogelijk in Delft te vestigen of te investeren in de stad. Daarin gaat het om onderscheidend aanbod: in hoeverre zijn er reeds vergelijkbare evenementen in Delft. Maar ook om het zijn van een waardevolle aanvulling op het bestaande aanbod: wordt het evenement op brede schaal positief ontvangen door een aanzienlijk aantal bezoekers.
3. Aansluiting van het evenement bij het profiel van Delft
Historie, creativiteit, technologie en innovatie vormen het hart van Delft en worden krachtig belichaamd in de stadsslogan 'Delft Creating History'. Evenementen spelen een rol bij het versterken en uitdragen van dit profiel. Dit criterium zorgt ervoor dat evenementen in lijn zijn met het profiel, een positieve indruk achterlaten bij bezoekers en zo bijdragen aan het beeld van Delft.
Het doel van het evenementenbeleid is om jaarrond evenementen te stimuleren, maar het zwaartepunt ligt nu vooral in de periode april - september. Daarom wordt ingezet op spreiding in tijd en wordt gestimuleerd om ook evenementen te organiseren in het laagseizoen (oktober - maart). Evenementen die op een ander moment dan het hoogseizoen plaatsvinden krijgen meer punten voor dit criterium.
De druk van evenementen is nu vooral hoog in de binnenstad. We streven ernaar evenementen door de hele stad te laten plaatsvinden en stimuleren ook de organisatie van evenementen op locaties buiten de binnenstad.
1. De mate van vernieuwing ten opzichte van voorgaande edities van het betreffende evenement
We dagen evenementen uit om zichzelf te blijven door ontwikkelen en zo relevant te blijven. Dit omvat het gebruik van nieuwe technologieën, kunstvormen en ideeën om unieke en boeiende ervaringen te creëren voor deelnemers.
1. Samenwerking tussen bewoners, ondernemers, instellingen
We stimuleren samenwerking tussen partijen in de stad. Hoe groter de betrokkenheid en inzet van meerdere Delftse organisaties, ondernemers, bewoners en vrijwilligers, hoe groter de waardering.
2. Toegankelijkheid van het evenement
Evenementen bieden kansen voor mensen van verschillende leeftijden, achtergronden en capaciteiten om deel te nemen aan activiteiten en zich betrokken te voelen bij de samenleving. Inclusieve programmering zorgt ervoor dat een breed scala aan mensen zich vertegenwoordigd voelt en actief deelneemt. Evenementen brengen mensen samen en creëren kansen voor sociale interactie. Ze versterken de sociale banden en bevorderen een gevoel van gemeenschap en verbondenheid tussen deelnemers. Dit draagt bij aan een sterker sociaal weefsel binnen de samenleving.
Het succes van inclusie valt of staat bij het bereiken van iedereen, ongeacht leeftijd, gender, etniciteit, beperking, sociale klasse of achtergrond. Daarom wordt met dit toetsingscriterium getoetst in hoeverre het evenement er actief op inzet om het evenement toegankelijk te maken voor iedereen.
1. De bijdrage aan de duurzaamheidsdoelen van Delft
Delft heeft duidelijke ambities op het gebied van duurzaamheid. Evenementen dienen hier ook hun bijdrage aan te leveren door actief te werken aan het verminderen van afval, het bevorderen van recycling, het gebruik van groene energie en het minimaliseren van de ecologische voetafdruk. Hoe evenementenorganisatoren dit doen dient te worden uitgewerkt en is onderdeel van de beoordeling.
Aanvragen die worden ingediend zullen, mits ze voldoen aan de voorwaarden en compleet zijn, worden beoordeeld. Voorop staat dat:
Wanneer aan de voorwaarden is voldaan, wordt de aanvraag verder in behandeling genomen aan de hand van de wegingscriteria die in de vorige paragraaf nader zijn toegelicht. Niet alle criteria wegen even zwaar bij de beoordeling van een aanvraag. Om deze nuance aan te brengen, krijgen de criteria een wegingsfactor mee. De beoordeling bestaat ten eerste uit het toekennen van een aantal punten, dat vervolgens vermenigvuldigd wordt met de factor die voor dat criterium staat. In totaal zijn er 80 punten te behalen.
Aanvragen voor een subsidie worden beoordeeld aan de hand van hoofddoelen die zijn onderverdeeld in subdoelen. Voor elk subdoel zijn punten te behalen. De beoordeling vindt plaats aan de hand van de volgende criteria met de bijbehorende weging:
Hoofddoel 1: Economische waarde (0 – 6 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 36)
Hoofddoel 2: Spreiding in tijd en locatie (0 – 5 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 20)
Hoofddoel 3: Innovatie (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 8)
Hoofddoel 4: Inclusie en diversiteit (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 1 = max. 8)
Hoofddoel 5: Duurzaamheid (0 – 4 punten per criterium, vermenigvuldigd x factor 2 = max. 8)
Artikel 6:10 Aanvullende weigeringsgronden
Locatieprofiel: per evenementenlocatie in Delft is een locatieprofiel vastgesteld. Een aanvraag voor een evenement dient te voldoen aan de richtlijnen die beschreven staan in deze locatieprofielen. De locatieprofielen staan op Evenementenlocaties | Gemeente Delft.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-317240.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.