Aanwijzingsbesluit Toezichthouders Basisregistratie Personen (BRP)

Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne;

 

Ingevolge de Algemene mandaatregeling Deurne 2020 van 23 mei 2023;

 

gelet op artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP)

gelet op afdeling 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluit:

 

Aan te wijzen als toezichthouder voor de gemeente Deurne in de zin van artikel 5:11 Awb en te belasten met het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet Basisregistratie Personen:

 

Medewerkers van het team Publiekszaken en Dienstverlening, die werkzaamheden verrichten ter uitvoering van de wet Basisregistratie personen in het kader van adresonderzoeken in onderstaande functies:

 

  • -

    kwaliteitsmedewerker, belast met de uitvoering van de wet BRP

  • -

    backoffice medewerker, belast met de uitvoering van adresonderzoeken

  • -

    frontoffice medewerker, belast met de uitvoering van adresonderzoeken

Het college beperkt de toezichthoudende bevoegdheden van de toezichthouder BRP op grond van artikel 5:14 Awb in die zin dat zij alleen worden aangewezen om de bevoegdheden in de artikelen 5:16, 5:16a en 5:17 van de Awb uit te oefenen.

 

Inwerkingtreding en citeerartikel

  • -

    Het aanwijsbesluit van 3 oktober 2017 wordt ingetrokken

  • -

    Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2024.

  • -

    Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit toezichthouders BRP 2024.

Deurne, 2 mei 2024.

Namens het college van burgemeester en wethouders van Deurne,

teamleider Vergunningverlening, toezicht en handhaving,

Esther Meulman

Naar boven