Overwegende,
dat zich in de wijk ’t Broek in de woonplaats Nijmegen op het adres Leuvensbroek 2004 Montessorischool Lindenholt bevindt;
dat er is vastgesteld dat zich tijdens het brengen en halen van schoolkinderen in de straten rond de school onoverzichtelijke en gevaarlijke verkeerssituaties kunnen voordoen;
dat om verbetering in deze situatie te brengen bij wijze van proef de verbinding tussen de Ackerbroekweg en Leuvensbroek ter hoogte van pand Leuvensbroek 2002 fysiek is afgesloten;
dat hiermee wordt beoogd een meer logische en beter overzichtelijk route te creëren voor voertuigen waarmee schoolkinderen worden gebracht en gehaald;
dat de afsluiting na een periode van ca. 9 maanden is geëvalueerd en hieruit een positief resultaat naar voren is gekomen;
dat een enquête van de school laat zien dat er door ouders positief op de maatregel wordt gereageerd;
dat er verder vanuit de wijk geen vragen of klachten over deze situatie zijn binnengekomen;
dat gelet op het positieve effect van de afsluiting op de verkeerssituatie bij het brengen en halen van schoolkinderen besloten is de afsluiting definitief te maken;
dat hiertoe de verbinding Ackerbroekweg-Leuvensbroek fysiek wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer door hier een plantvak aan te brengen;
dat de afsluiting wordt ondersteund met bord L8 (doodlopende straat) met onderbord uitgezonderd fietsers;
dat de parkeerplaatsen aan de oostzijde van de school bereikbaar blijven via Leuvensbroek;
dat het bestaande eenrichtingsverkeer in dit deel van de straat geen functie meer heeft en komt te vervallen;
dat met de maatregelen in dit besluit wordt bijgedragen aan een veilige verkeerssituatie in Leuvensbroek en er tijdens het brengen en halen van schoolkinderen een beter overzichtelijke verkeerssituatie ontstaat;
dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te beschermen en om de bruikbaarheid van de weg te waarborgen;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;