Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Omgeving & Economie/Sociaal Domein en Bestuur

 

 

Op dinsdag 9 januari 2024 om 20.00 uur vergadert de raadscommissie Omgeving & Economie/Sociaal Domein en bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op

gemeenteraad.dinkelland.nl.

Indien u gebruik wilt maken van spreekrecht of voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

 

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Brand, wethouder Severijn, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Brand, wethouder Severijn, wethouder De Way

5. Voorstel inzake faciliteren gebouwgebonden bekostigingsinstrument Gemeentelijke Verduurzamingsregeling (GVR) (incl. presentatie)

De gemeenteraad heeft eerder ingestemd met het voorstel “Duurzaamheidsfonds Dinkelland 2022”gericht op bedrijven en maatschappelijk vastgoed waarin als beslispunt is opgenomen de mogelijkheden voor een revolverend fonds of een subsidieregeling voor particulieren nader te onderzoeken. Met dit voorstel wordt hier uitvoering aan gegeven.

Portefeuille: wethouder Severijn

6. Voorstel inzake vaststellen Gladheidsbestrijdingsplan Dinkelland Tubbergen 2024

In het kader van de gemeentelijke zorgplicht dient de gemeente te beschikken over een gladheidsbestrijdingsplan. De zorgplicht van de gemeente houdt in dat moet zorgen voor het in goede orde en veilige staat verkeren van wegen. Ook tijdens winterse omstandigheden. Het gladheidsbestrijdingsplan geeft hier invulling aan.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

7. Voorstel inzake ontwerp Meerjarenbeleidsplan Politie 2024-2027

Op grond van de Politiewet hoort de burgemeester de gemeenteraad over het ontwerp meerjarenbeleidsplan van de politie en stelt de raad in de gelegenheid wensen of bedenkingen kenbaar te maken.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

8. Voorstel inzake technische wijziging APV na inwerkingtreding Omgevingswet

Vanwege de wetswijzigingen in het kader van de Omgevingswet zijn de wettelijke grondslagen en formele verwijzingen in de APV geactualiseerd. Inhoudelijke wijzigingen ten aanzien van de Omgevingswet zullen later gefaseerd volgen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

9. Voorstel inzake wijziging gemeenschappelijke regeling Samen Twente

De gemeenschappelijke regeling Samen Twente dient in lijn te worden gebracht met de eisen die worden gesteld aan de per 1 januari 2022 gewijzigde wet gemeenschappelijke regelingen. Doelstelling van de wijzigingen is dat de raad meer instrumenten in handen heeft om kaders te stellen en te controleren.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

10. Sluiting

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp.

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven