Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Putten

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten,

 

gelet op het bepaalde in de Wet basisregistratie personen en de Algemene Verordening Gegevensverstrekking;

 

besluit:

 

vast te stellen de 1e wijziging van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Putten (2014, BBV 363345)

 

ARTIKEL I Het gegevensbeheer

Artikel 12 wordt gewijzigd in:

De gegevensbeheerder is bevoegd:

  • 1.

    vanuit de in artikel 10 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen.

  • 2.

    de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende mogelijke fraude- en/ of twijfelgevallen in de opgegeven informatie rondom opname en bijhouding van gegevens in de Basisregistratie personen.

 

ARTIKEL II Het systeembeheer

Artikel 15 wordt gewijzigd in:

 

  • 1.

    De Systeembeheerder is verantwoordelijk voor de uitvoer van het technisch onderhoud van de gemeentelijke voorziening voor de Basisregistratie personen (hierna toepassingssysteem genoemd).

  • 2.

    De gemeente Putten heeft dit systeembeheer uitbesteed aan PinkRoccade Local Government B.V (SaaS). De genoemde taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden met betrekking tot het systeembeheer zijn opgenomen in een Service Level Agreement (SLA).

 

ARTIKEL III Het privacybeheer

Artikel 25 wordt gewijzigd in:

 

De privacybeheerder is verantwoordelijk voor:

  • 1.

    de advisering over de inhoudelijke afhandeling van de verzoeken als bedoeld in artikel 7, onder b, c en d van deze regeling;

  • 2.

    het dagelijkse toezicht op de naleving van de privacyvoorschriften in relatie tot het gebruik van gegevens uit de BRP die voortvloeien uit de Wet BRP en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

 

ARTIKEL IV Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag nadat het is bekendgemaakt.

 

Bijlage 2: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door burgemeester en wethouders

 

Op grond van artikel 1 van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:

 

Informatiebeheer

Als informatiebeheerder is aangewezen:

  • *

    Afdelingsmanager Dienstverlening

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Afdelingsmanager Samenleving

 

Beveiligingsbeheer

Als beveiligingsbeheerder is aangewezen:

  • *

    Beleidsmedewerker burgerzaken

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Backofficemedewerker burgerzaken

 

Privacybeheer

Als privacybeheerder is aangewezen:

  • *

    Beleidsmedewerker burgerzaken

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Kwaliteitsmedewerker burgerzaken

 

Systeembeheer

Als systeembeheerder is aangewezen :

  • *

    Systeembeheerder

Als plaatsvervanger wordt aangewezen :

  • *

    Systeembeheerder

 

Toezicht

Als toezichthouder is aangewezen:

  • *

    Toezichthouder OR & BW

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Toezichthouder WABO & APV

 

Control informatiebeveiliging

Als controller informatiebeveiliging is aangewezen:

  • *

    Medewerker Financiële administratie

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Financieel Controller

 

  • *

    De namen in deze bijlage worden niet bekendgemaakt in verband met de privacy van de aan te wijzen beheerfunctionarissen

 

Bijlage 3: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door Informatiebeheerder

 

Op grond van artikel 2 van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:

 

Applicatiebeheer

Als applicatiebeheerder BRP is aangewezen:

  • *

    Beleidsmedewerker burgerzaken

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Backofficemedewerker burgerzaken

 

Gegevensbeheer

Als gegevensbeheerder BRP is aangewezen:

  • *

    Kwaliteitsmedewerker burgerzaken

Als plaatsvervanger is aangewezen:

  • *

    Beleidsmedewerker burgerzaken

 

Naast de gegevensbeheerder is tevens belast met het berichtenverkeer:

  • *

    Allround medewerker burgerzaken

  • *

    Backofficemedewerker burgerzaken

 

Gegevensverwerking

Als gegevensverwerkers worden alle medewerkers van cluster Burgerzaken aangewezen.

 

Afnemen verklaringen artikel 2.8, lid 2 van de Wet BRP.

De bevoegdheid tot het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet bedoelde verklaring wordt toegekend aan:

 

  • *

    Kwaliteitsmedewerker burgerzaken

  • *

    Beleidsmedewerker burgerzaken

  • *

    Allround medewerker burgerzaken

 

  • *

    De namen in deze bijlage worden niet bekendgemaakt in verband met de privacy van de aan te wijzen beheerfunctionarissen

 

Putten, 9 januari 2024.

 

Burgemeester en wethouders van Putten,

de secretaris,

mr. F.E. Contant

de burgemeester,

H.A. Lambooij

Naar boven