Wijzigingsbesluit Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Meppel

Burgemeester en wethouders van Meppel,

Gezien het voorstel van 17 mei 2024

 

De Regeling gegevensverstrekkingbasisregistratie personen gemeente Meppel wordt als volgt gewijzigd:

 

Bijlage 1 wordt in zijn geheel vervangen door de volgende tekst:

Bijlage 1  

VERSTREKKINGEN AAN ORGANEN VAN DE GEMEENTE MEPPEL

 

Slechts aan medewerkers voor wie uit hoofde van hun functie dagelijks gebruik van Key2Burgerzaken noodzakelijk en onontkoombaar is voor de uitvoering van hun publiekrechtelijke taken wordt autorisatie toegekend. Ter beoordeling van de beheerder

 

RECHTSTREEKSE TOEGANG TOT DE BASISREGISTRATIE PERSONEN

BRP.ORGANISATIEONDERDEEL

TEN BEHOEVE VAN

GEGEVENSSET

Team Dienstverlening, frontoffice

Burgerzaken:

 

De uitvoering van de Wet Basisregistratie personen, Kieswet, Burgerlijk Wetboek, Wet op de Lijkbezorging, Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Vreemdelingenwet, Paspoortwet, Reglement rijbewijzen, Rijkswet op het Nederlanderschap

Alle gegevens op de persoonslijst, aangehaakte gegevens en verwijsgegevens

Team Dienstverlening, frontoffice

Receptie:

 

Uitvoering van de regeling gehandicaptenparkeerkaart

01 persoonsgegevens (groep 02/03/04)

 

07 inschrijving (groep 66)

 

08. verblijfplaats (groep 09/10/11/12)

Team Kwaliteit en Ondersteuning

Toezicht

 

Uitvoering van toezicht op grond van de Wmo2015, Participatiewet en Jeugdwet

01 persoonsgegevens (groep 01/02/03/04/61)

 

02-03 oudergegevens (groep 01/02/03/04/62/83)

 

04 nationaliteit (groep 05)

 

05 huwelijksgegevens (groep01/02/03/04/06/07/15/83)

 

06 overlijden (groep 08/83)

 

07 inschrijving (groep 66/67/70)

 

08 verblijfplaats (groep09/10/11/12/13/14/72/75/83)

 

09 kindgegevens (groep 01/02/03)

 

10 verblijfstitel (groep 39/83)

 

11 gezag (groep 32/33/83)en verwijsgegevens

Team Financiën en Belastingen

Beheer Basisregistraties personen

 

De uitvoering van de Wet Basisregistratie personen, Kieswet, Burgerlijk Wetboek, Wet op de Lijkbezorging, Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, Vreemdelingenwet, Paspoortwet, Reglement rijbewijzen, Rijkswet op het Nederlanderschap

Alle gegevens op de persoonslijst, aangehaakte gegevens en verwijsgegevens

Team Financiën en Belastingen

Beheer Basisregistraties WOZ

 

De uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken

01 persoonsgegevens(groep 01/02/03/04/61/83)

 

02-03 oudergegevens(groep 01/02/03/04/83)

 

04 nationaliteit (groep 83)05 huwelijksgegevens

 

(groep01/02/03/04/06/07/15/83)06 overlijden (groep 08/83)

 

07 inschrijving (groep 66/67/70)

 

08 verblijfplaats (groep 09/10/11/12/13/14/72/75/83)

 

09 kindgegevens (groep 01/02/03/83)

 

58 historische gegevens verblijfplaats en verwijsgegevens

Team Financiën en Belastingen

Financiën

 

voeren van debiteurenadministratie, (vervolging wanbetalers)

01 persoonsgegevens (groep 02/03/04)

 

07 inschrijving (groep 66)

 

08 verblijfplaats (groep09/10/11/12)

Team Financiën en Belastingen

Heffen en invorderen

 

Uitvoering van belastingverordeningen, Verordening op de heffing van lijkbezorgingsrechten, Invorderingswet, gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid

01 persoonsgegevens (groep 01/02/03/04/61/83)

 

02-03 oudergegevens (groep 01/02/03/04/83)

 

04 nationaliteit (groep 83)

 

05 huwelijksgegevens (groep01/02/03/04/06/07/15/83)

 

06 overlijden (groep 08/83)

 

07 inschrijving (groep 66/67/70)

 

08 verblijfplaats (groep09/10/11/12/13/14/72/75/83)

 

09 kindgegevens (groep 01/02/03/83)

 

58 historische gegevens verblijfplaats en verwijsgegevens

Team Interne Dienstverlening

Systeembeheer en applicatiebeheer

 

Het waarborgen van een juiste werking van de computer, het bedrijfsnetwerk en de applicaties

Alle gegevens op de persoonslijst, aangehaakte gegevens en verwijsgegevens

 

Voor deze gemeentelijke organen geldt dat de verstrekte gegevens alleen gebruikt mogen voor de uitvoering van de in deze bijlage vermelde taak.

 

De gemeentelijke organen moeten de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer op volgen.

 

Voor iedere medewerker geldt dat persoonlijk autorisatie moet wordt verleend door de beheerder. Het verzoek tot autorisatie kan schriftelijk door middel van het autorisatieformulier worden aangevraagd.

 

Na goedkeuring door de beheerder wordt door de medewerker een geheimhoudings-verklaring ondertekend.

 

GEEN RECHTSTREEKSE TOEGANG TOT DE BASISREGISTRATIE PERSONEN

ORGANISATIEONDERDEEL

TEN BEHOEVE VAN

GEGEVENSSET

Team Bestuur en organisatie

Bestuurssecretariaat

 

Jubilarissen, felicitaties door de burgemeester: 50, 55, 60, 65 en 70 jarige huwelijken

Naam, adres, postcode, woonplaats, geboortedatum, geboorteplaats, huwelijksdatum

Team Bestuur en organisatie

Bestuurssecretariaat

 

Jubilarissen, felicitaties door deBurgemeester:

 

100+ jarigen

Naam, adres, postcode, woonplaats, geboortedatum, geboorteplaats, huwelijksdatum

Alle organisatieonderdelen

Verzending poststukken aan bewoners of adressen in bepaalde wijken of delen daarvan (incidentele verstrekking in verband met enquêtes e.d.)

Naam, adres, postcode, woonplaats

Team Advies

Juridisch advies

 

Ten behoeve van onderzoek afgeven verklaring van overgangsrecht in verband met bewoning op grond van het bestemmingsplan / omgevingsplan op een bepaald adres

Alle gegevens op de persoonslijst

 

Voor deze gemeentelijke organen geldt dat de verstrekte gegevens alleen gebruikt mogen voor de uitvoering van de in deze bijlage vermelde taak.

 

De gemeentelijke organen moeten de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer op volgen.

 

VERBANDEN MET ANDERE GEMEENTELIJKE REGISTRATIES

 

WIE

WAARVOOR

WELKE GEGEVENS

Data Distributie Voorziening

Diverse gemeentelijke taken zodat een koppeling gelegd kan worden tussen de zaak en de juiste persoon en zodat een besluit kan worden genomen op grond van de wettelijke grondslag waarbij geldt dat alleen die gegevens verwerkt worden in de gekoppelde applicatie die nodig zijn voor de uitvoering van een wettelijke taak of het registreren van een contact met een inwoner.

Persoonsgegevens, gegevens, gerelateerden, burgerlijke staat gegevens, nationaliteit-gegevens, huwelijksgegevens, overlijdens-gegevens, indicatie geheimhouding gegevens, adresgegevens, verblijftitelgegevens en verwijsgegevens

 

De gemeentelijke organen moeten de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer op volgen.

De secretaris,

A.J. Kastelein

de burgemeester,

R.T.A. Korteland

Naar boven