Gemeenteblad van 's-Hertogenbosch
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
's-Hertogenbosch | Gemeenteblad 2024, 262596 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
's-Hertogenbosch | Gemeenteblad 2024, 262596 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Herziening Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente ‘s-Hertogenbosch 2024
Het college van de gemeente ’s-Hertogenbosch;
In zijn vergadering van 11 juni 2024,
Gezien het voorstel met reg.nr. 16446099,
gelet op de bepalingen van de Afvalstoffenverordening Gemeente ’s-Hertogenbosch 2024;
overwegende dat; in het belang van een doelmatige verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen wenselijk is nadere regels te stellen omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden aan de bij dit besluit aan te wijzen inzameldienst en andere inzamelaars, als bedoeld in de Afvalstoffenverordening Gemeente ’s-Hertogenbosch 2024;
gelet op de Wet Milieubeheer, de bepalingen zoals opgenomen in de Afvalstoffenverordening Gemeente ’s-Hertogenbosch 2024 en de vigerende Verordening reinigingsheffingen;
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
In deze herziening uitvoeringsbesluiten wordt verstaan dan wel mede verstaan onder:
Verordening: Afvalstoffenverordening Gemeente ’s-Hertogenbosch 2024.
Inzamelmiddel: voor de inzameling van afvalstoffen bestemd hulp- of bewaarmiddel, ten behoeve van een huishouden.
Inzamelvoorziening: voor de inzameling van afvalstoffen bestemd(e) bewaarmiddel of -plaats ten behoeve van meerdere huishoudens.
Afvalkalender: het jaarlijks op te stellen schema van inzameldagen beschikbaar op de website van de Afvalstoffendienst, via de te downloaden App Afvalstoffendienst of analoog op te vragen.
Artikel 2. Aanwijzing inzamelende instanties
Als inzameldienst wordt op grond van artikel 3, eerste lid, van de verordening aangewezen de Afvalstoffendienst ’s-Hertogenbosch gevestigd te ‘s-Hertogenbosch.
Artikel 3. Afzonderlijke inzameling
De volgende omschrijvingen van categorieën huishoudelijke afvalstoffen worden op grond van artikel 7, tweede en derde lid, van de verordening vastgesteld:
bioafval: groente-, fruit- en tuinafval (GFT-afval): dat deel van de huishoudelijke afvalstoffen dat van organische oorsprong is;
klein chemisch afval (KCA): KCA bestaat uit afvalstoffen welke als gevaarlijk worden aangemerkt en die in kleine hoeveelheden bij huishoudens vrijkomen. De afvalstoffen welke tot het KCA behoren, staan vermeld op de KCA-lijst van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat;
glas: (eventueel op kleur gescheiden eenmalige) glasverpakkingen zoals flessen, potten en andere glazen verpakkingen, met uitzondering van vlakglas, (glas)keramiek, gloei- en spaarlampen, TL-lampen, nagellakflesjes, stenen kruiken, porselein, kristal, spiegels, doppen van flessen, kunststofflessen en kurken;
papier en karton: huishoudelijk oud papier en karton dat droog, schoon en niet vervuild is met andere afvalfracties, met uitzondering van drankenkartons voor zuivel en frisdranken, ordners en ringbanden met metaal en/of plastic onderdelen, geplastificeerd papier, sanitair papier, behang, vinyl en doorslagpapier;
kunststof verpakkingen: verpakkingen van kunststof zoals bedoeld in het kader van de Raamovereenkomst verpakkingen;
luiers en incontinentiemateriaal: luiers en incontinentiemateriaal kunnen verpakt worden in luierzakken en apart ingeleverd worden bij speciale luiercontainers.
textiel: kleding, lakens, dekens, handdoeken en dergelijke, schoeisels, grote lappen stof en gordijnen die schoon zijn, niet vervuild met andere afvalfracties en niet eerder gebruikt als bijvoorbeeld poets- of verflappen;
elektrische en elektronische apparatuur: de producten zoals genoemd in de Regeling beheer elektrische en elektronische apparatuur;
grof tuinafval: plantaardige of organische afvalstoffen door aard, samenstelling of omvang niet vallend onder “tuinafval” en vrijkomend bij de aanleg, het (groot) onderhoud of verwijdering van particulier groen, zoals grof loofafval, snoeihout etc., met uitzondering van bielzen, tuinhekken, tuinschuttingen en dergelijke;
huishoudelijk restafval: afval afkomstig uit particuliere huishoudens, dat overblijft na scheiding in andere deelstromen genoemd in artikel 7 van de verordening;
metalen verpakkingen: blikken verpakkingsmateriaal;
Artikel 4. Frequentie gescheiden inzameling
Op grond van artikel 7, eerste lid van de verordening worden de afzonderlijke bestanddelen van huishoudelijke afvalstoffen op basis van onderstaande frequentie door de inzameldienst ingezameld bij of nabij elk perceel. Het betreft:
Op Tweede Paasdag, Tweede Pinksterdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Eerste en Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag zijn de beide milieustations gesloten. Daarnaast kunnen door of namens het college andere dagen worden aangewezen waarop een van de of beide milieustations eveneens geheel gesloten zijn of andere openingstijden hebben.
Onderscheid wordt gemaakt tussen betaalde afvalstromen waarvoor op basis van een tarief per eenheid kosten in rekening wordt gebracht en gratis afvalstromen waarvoor geen kosten in rekening wordt gebracht. Door het uitladen en storten van afvalstoffen accepteert de aanbieder de daaraan verbonden voorwaarden en kosten.
De in het vierde lid genoemde afvalstoffen mogen uitsluitend gescheiden worden aangeboden en gedeponeerd in de daarvoor bestemde containers of andere ter plaatse beschikbare voorzieningen een en ander volgens de schriftelijke instructies ter plaatse en/of de aanwijzingen van het personeel van het milieustation.
Op grond van wet- en regelgeving ten aanzien van milieu en arbeidsomstandigheden gelden bij aanbieding van de volgende huishoudelijke en bedrijfsafvalstoffen de daarbij genoemde voorwaarden en restricties:
Asbest, asbesthoudende en voor het oog asbestgelijkende materialen moeten luchtdicht in (bij voorkeur doorzichtig) dubbel plastic verpakt worden aangeboden. In het bijzijn van personeel van het milieustation deponeert de aanbieder vervolgens zelf het pakket in de daarvoor bestemde en aangewezen container.
Indien voor het achterlaten van een afvalstof een tarief per eenheid van toepassing is, dan dient het op basis van dit tarief verschuldigde bedrag bij het verlaten van het milieustation volledig te worden voldaan. De betreffende medewerker van het milieustation zal de aanbieder daartoe een kwitantie dan wel een weegbon verstrekken met daarop onder andere het te betalen bedrag. Het verschuldigde bedrag dient bij voorkeur per pinbetaling te worden voldaan. Gehele of gedeeltelijke restitutie van een eerder gedane betaling is, in principe, niet mogelijk.
Artikel 6. Aanwijzing inzamelmiddelen- en voorzieningen
Op grond van artikel 10, eerste lid, van de verordening worden de volgende inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen aangewezen:
Voor huishoudelijk restafval, GFT-afval, oud papier en karton afkomstig van individuele huishoudens gelegen in sommige laagbouw, appartementencomplex of andere hoogbouw: de van gemeentewege of met instemming van de gemeente geplaatste bovengrondse verzamelcontainers of ondergrondse containers bestemd voor gezamenlijk gebruik ten behoeve van huishoudelijk restafval, GFT-afval en papier en karton.
Artikel 7. Ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen
Ter uitvoering van artikel 10 van de verordening stelt het college de volgende regels voor het gebruik van de gemeente verstrekte inzamelmiddelen;
De inzameldienst is bevoegd om het inzamelmiddel te voorzien van een sticker of chip waarop staat vermeld: een barcode, de afvalstroom waarvoor het inzamelmiddel is bestemd, het volume van het inzamelmiddel, een postcode, een plaatsnaam, een straatnaam, een huisnummer of de wijze van aanbieding van het inzamelmiddel aan de openbare weg.
Artikel 8. Op afroep inzamelen grof huishoudelijk afval, snoeiafval en elektrische en elektronische apparatuur
Voor het aanbieden van grof huishoudelijk afval is op grond van de Verordening reinigingsheffingen een voorrijdtarief en een tarief per eenheid van toepassing. De aanbieder moet grof huishoudelijk afval persoonlijk, of in zijn of haar opdracht door een ander, ter plaatse van de overdracht aan de inzameldienst overdragen aan de medewerkers van de inzameldienst. De plaats van overdracht moet zo dicht mogelijk bij de openbare weg zijn gelegen, goed bereikbaar zijn voor het voertuig en de medewerkers van de inzameldienst en mag geen hinder veroorzaken aan derden.
Snoeiafval kan door de aanbieder worden aangeboden op een goed voor de inzameldienst bereikbare en voor anderen niet hinderlijke plaats in het openbaar gebied zo dicht mogelijk bij de openbare weg. Deze afvalstoffen hoeven niet persoonlijk te worden overgedragen aangezien aan de overdracht hiervan geen kosten zijn verbonden. De aanbieder is en blijft echter wel verantwoordelijk voor aard, samenstelling en omvang van de aangeboden afvalstoffen.
Afgedankte huishoudelijke elektrische en elektronische apparaten (groter dan 0,5 m3) kunnen door de aanbieder worden aangeboden op een goed voor de inzameldienst bereikbare en voor anderen niet hinderlijke plaats in het openbaar gebied zo dicht mogelijk bij de openbare weg. Deze afvalstoffen hoeven niet persoonlijk te worden overgedragen aangezien aan de overdracht hiervan geen kosten zijn verbonden. De aanbieder is en blijft echter wel verantwoordelijk voor aard, samenstelling en omvang van de aangeboden afvalstoffen. Dit artikel is niet van toepassing op elektrische en elektronische apparaten die kleiner zijn dan 50 cm x 50 cm x 50 cm (0,5 m3). Deze apparaten mogen gratis bij de milieustations worden ingeleverd.
Indien voor het op afroep ophalen van de in lid 1 genoemde afvalstoffen een tarief per eenheid in combinatie met een voorrijdtarief van toepassing is, dan dient het totaal verschuldigde bedrag direct na afgifte voldaan te worden. De chauffeur van de inzameldienst zal de aanbieder altijd een kwitantie of een weegbon verstrekken met daarop onder andere aangegeven het aantal aangeboden eenheden en het te betalen bedrag. Gehele of gedeeltelijke restitutie van een geïnd tarief is achteraf om welke reden of redenen dan ook niet mogelijk.
Artikel 9. Dagen en tijden voor het ter inzameling aanbieden
Het college stelt de volgende regels vast op grond van artikel 9 van de verordening:
In gebieden waar de onder a. van dit artikel genoemde huishoudelijke afvalstoffen door de inzameldienst worden ingezameld, mogen deze afvalstoffen in de daarvoor aangewezen inzamelmiddelen vanaf 21.00 uur de dag voor de ophaaldag en tot 19.00 uur op de ophaaldag aan de openbare weg nabij het perceel staan.
Bewoners die gebruik maken van een gemeenschappelijke bovengrondse verzamelcontainer of ondergrondse container, staat het vrij om daarvan op elk door hen gewenst tijdstip gebruik te maken, mits als gevolg daarvan geen geluids- en/of andere overlast naar omwonenden wordt veroorzaakt. Voor de voorwaarden ten aanzien van het gebruik van deze voorzieningen wordt verwezen naar de bijlagen bij dit uitvoeringsbesluit.
Artikel 10. Het in bijzondere gevallen ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen
Als het voor de inzameldienst door werkzaamheden niet mogelijk is om de opgestelde inzamelmiddelen te bereiken, kunnen op grond van artikel 10 van de verordening, door de gemeente voor de duur van de werkzaamheden tijdelijke inzamelplaatsen worden aangewezen welke bekend worden gemaakt in het huis-aan huisblad en/of de gemeentelijke website, Afvalstoffendienst App of kennisgeving aan alle betrokken percelen.
Artikel 12. Consequenties onjuist gebruik
Ter inzameling aangeboden huishoudelijke afvalstoffen die naast of in de nabijheid van een inzamelmiddel of inzamelvoorziening worden aangetroffen, worden direct door de gemeente verwijderd. De kosten hiervan worden verhaald op de gebruiker van het perceel tot wie deze afvalstoffen kunnen worden herleid.
Bijlage 1 Algemene voorwaarden voor gebruik van minicontainer voor huishoudelijk afval
De grijze container met grijs deksel is voor het huishoudelijk restafval. Dit is het afval wat na zorgvuldige scheiding van bijvoorbeeld glas, textiel, kleine elektrische apparaten, Klein Chemisch Afval en papier overblijft. Gooi uw afval, het liefst verpakt in een vuilniszak, in de container. Dit om stank en/of andere overlast te voorkomen.
De grijze container met groen deksel of groene container is voor het huishoudelijke GFT-afval. Dit is afval dat vrijkomt uit uw tuin, zoals gras en blad. Maar ook snijbloemen en (kamer)planten mogen in deze groene container. U gooit dit afval los in de container. Groente- en fruitafval mag ook in deze container. Om overlast in de zomermaanden te voorkomen, kunt u voor etensresten (o.a. vleesresten) gebruik maken van bijvoorbeeld biologisch afbreekbaar zakjes.
Uw minicontainer mag maximaal 60 kg wegen. Zorg ervoor dat de container op de ledigingsdag wordt aangeboden met een gesloten deksel.
Hebben we u specifieke instructies gegeven voor wat betreft de wijze of plaats van aanbieden van uw container, dan dient u deze op te volgen. Doet u dat niet, dan kan dit betekenen dat wij uw container niet leeg (kunnen) maken.
ALGEMENE VOORWAARDEN MINICONTAINER
Komt u nieuw in een woning en treft u twee grijze en/of meerdere groene containers aan? Dan heeft de vorige eigenaar een contract met ons afgesloten voor een of meerdere extra containers. Dit contract loopt tot en met 31 december van dit jaar. De kosten voor deze extra container(s) zijn betaald door de vorige bewoner. De vorige bewoner kan dit opzeggen voor 31 december van het lopende jaar. Gebeurt dit niet, dan kunt u tot en met 31 december eventueel gebruik maken van deze container(s). U kunt ook contact met ons opnemen om de containers op te halen. Eind van het jaar ontvangt u een aanbod van ons om deze container op te halen of deze te laten staan en het jaarlijkse bedrag aan ons te voldoen voor het komende jaar. Mocht de vorige bewoner toch nog besluiten het contract op te zeggen, dan nemen wij contact met u op en halen wij de container(s) bij u weg. Tenzij u de containers wilt behouden en de kosten overneemt.
Vindt u dat uw huishouden recht moet hebben op een extra container, zonder daar extra kosten voor te betalen, bijvoorbeeld vanwege een medische aandoening waardoor u extra afval heeft, dan kunt u een verzoek indienen bij de Afvalstoffendienst voor de tegemoetkoming in de kosten van één extra container.
Wanneer de vuilniswagen bij u langskomt, vindt u in de Afvalstoffendienst app of op www.afvalstoffendienst.nl. Wij sturen u op uw verzoek een papieren kalender toe.
Container gestolen / vermist / beplakken
Wanneer een van de bij uw adres behorende containers wordt vermist, neem dan contact op met de Afvalstoffendienst. Via www.afvalstoffendienst.nl en de Afvalstoffendienst app kunt u deze vermissing doorgeven. Natuurlijk kunt u ons ook bellen op 073-615 65 00.
Is uw container zo beschadigd dat deze niet meer te gebruiken is? Dan kunt u ook een nieuwe container aanvragen. Het kan hierbij gaan om schade aangebracht door uzelf of door anderen, bewust of onbewust. U ontvangt gratis een nieuwe container van ons. De oude containers halen wij eventueel bij u op. Meldt u echter voor de derde keer beschadiging aan een van uw containers, dan betaalt u leges. De hoogte van de leges vindt u op www.afvalstoffendienst.nl.
ALGEMENE VOORWAARDEN EXTRA MINICONTAINER
Hebt u er voor gekozen een extra grijze of groene minicontainer aan te vragen, dan gelden hiervoor aanvullende voorwaarden:
De kosten voor de extra container hebben betrekking op de periode van 1 januari tot en met 31 december. Deze periode loopt altijd van 1 januari tot en met 31 december. Wilt u lopende het jaar gebruik gaan maken van deze extra container, dan betaalt u het resterende bedrag tot en met 31 december met ingang van de eerste van de volgende maand.
EXTRA CONTAINER BEHOUDEN, INLEVEREN OF VERHUIZEN
Gaat u verhuizen naar een ander adres binnen de gemeente ’s-Hertogenbosch dan zegt u uw extra container(s) op. U ontvangt restitutie van de volle maanden tot en met 31 december van dat jaar. Zegt u uw contract niet op, dan loopt dit door tot 31 december van dat jaar. U mag uw container niet meenemen naar uw nieuw adres. Als u op uw nieuw adres gebruik wilt maken van extra container(s), dan vraagt u deze opnieuw aan.
Als u gaat verhuizen naar een adres buiten de gemeente ’s-Hertogenbosch dan kunt u de extra container opzeggen. Dit kan per eerste dag van de eerstvolgende maand. Wij maken dan een afspraak met u om de container(s) bij u op te halen. U ontvangt restitutie over de volle maanden tot en met 31 december van dat jaar. Zegt u uw contract niet op, dan loopt dit door tot 31 december.
Gaat u verhuizen binnen de gemeente en maakt u in uw nieuw adres gebruik van een ondergrondse container met toegangspasje of een inpandige containerruimte zeg dan u uw extra container op per eerste dag van de eerstvolgende maand. U ontvangt restitutie van de volle maanden tot en met 31 december van dat jaar. Zegt u uw contract niet op, dan loopt dit door tot 31 december van dat jaar. U mag uw container niet meenemen naar uw nieuw adres.
Bijlage 2 Algemene voorwaarden voor gebruik van toegangspas ondergrondse containers
In ’s-Hertogenbosch hebben we meerdere soorten ondergrondse containers staan. De toegangspas is nodig om de ondergrondse container voor restafval te openen. En eventueel die voor oud papier. Ondergrondse containers voor textiel, kunststof verpakkingsmateriaal en glas kunt u zonder toegangspas gebruiken.
Ondergrondse container voor restafval
Deze grijze container met een zilverkleurige klep is voor het huishoudelijk restafval. Dit is het afval wat na zorgvuldige scheiding van bijvoorbeeld glas, textiel, kleine elektrische apparaten, Klein Chemisch Afval, plastic verpakkingsmateriaal en papier overblijft. Gooi uw afval verpakt in een (vuilnis)zak van maximaal 50 liter in de container. U mag het afval niet los in de container gooien. Met de toegangspas kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week een aantal ondergrondse containers in uw buurt openen om uw afval daarin te storten. Wij verzoeken u daarbij rekening te houden met omwonenden. Let wel: afhankelijk van uw persoonlijke situatie (meer- of eenpersoonshuishouden) is het aantal stortingen per week beperkt (zie hierna).
Ondergrondse container voor papier
Misschien staat in uw woonomgeving ook een blauwe ondergrondse container voor oud papier/karton. Met uw toegangspas kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week uw oud papier en karton hierin kwijt. Gooi het papier los in deze container. Dozen en dergelijke maakt u eerst klein. De Afvalstoffendienst bepaalt welke adressen toegang krijgen tot deze papiercontainers. Hebt u wel een toegangspasje maar werkt dat nog niet op een papiercontainer, neem dan contact met ons op.
GEBRUIKSAANWIJZING ONDERGRONDSE CONTAINER VOOR RESTAFVAL
Boven op de ondergrondse container zit een schermpje. Leg hier uw pasje op. U hoort een klik, het slot ontgrendelt. Nu kunt u de zilverkleurige klep naar boven schuiven. In de daaronder gelegen trommel legt u uw afval. Het kan ook zijn dat er een knop onder het schermpje zit. Nadat u deze knop heeft ingedrukt, ontgrendelt het slot.
Deze trommel heeft een beperkte inhoud. Nadat u het afval in de trommel hebt gelegd, schuift u de klep weer naar beneden. Het afval valt nu in het daaronder aanwezige reservoir. Valt het afval niet naar beneden, dan kan het klem zitten in de trommel. Probeer het afval dan los te maken. Wilt u meer afval kwijt, dan herhaalt u bovenstaande stappen.
Ook bij het gebruik van de papiercontainer legt u het pasje op het schermpje en maakt de klep open.
ALGEMENE VOORWAARDEN TOEGANGSPAS
Aantal stortingen ondergrondse container voor restafval
Per jaar kunt u maximaal 30 stortingen “bijkopen” op een speciale prepaidpas. De gemeenteraad stelt het aantal stortingen en de kosten hiervoor jaarlijks vast in de Verordening Reinigingsheffingen. Deze bijgekochte stortingen vervallen niet. Voor algemene voorwaarden van de prepaidpas, zie verderop.
Gebruik ondergrondse containers
Gaat de container niet meer open of is er een andere storing, geef dit dan zo snel mogelijk door aan de Afvalstoffendienst. U bereikt ons op telefoonnummer 073 - 615 65 00, iedere maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Geef ons wel het nummer van de container door. U kunt ook mailen naar afvalstoffendienst@s-hertogenbosch.nl.
Let op dat u het juiste afval in de juiste container gooit. Dus het restafval in de ondergrondse container voor restafval, papier in de papiercontainer en gooi ook textiel, plastic en glas in de juiste container. Gooi nooit puin, klein chemisch afval, grof vuil, snoeihout, glas, autobanden, textiel etc. in de ondergrondse containers. Zie www.afvalstoffendienst.nl voor meer informatie.
Toegangspas gestolen, kapot of vermist
ALGEMENE VOORWAARDEN PREPAIDPASJE
Hebt u er voor gekozen een prepaidpas aan te vragen, dan gelden hiervoor de volgende aanvullende voorwaarden:
Werkt u prepaidpas niet meer door beschadiging of is uw prepaidpas kwijt/vermist? Dan bent u helaas uw gekochte stortingen kwijt. U kunt geen restitutie of nieuwe prepaidpas aanvragen. Is uw prepaidpas onzichtbaar beschadigd maar werkt hij toch niet meer? Neem dan contact op met de Afvalstoffendienst.
Informatie over pasjes en de ondergrondse containers, over alle afvalsoorten of om een melding, vermissing te doen, kijk op www.afvalstoffendienst.nl of download de Afvalstoffendienst app. Deze is verkrijgbaar in iedere store. Onze klantenservice is maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 073-615 65 00.
Bijlage 3 Reglement milieustations ‘s-Hertogenbosch
Voor het toezicht op de wijze van aanbieden van afval op de milieustations door bezoekers zijn per milieustation een of meer beheerders aangesteld. Bezoekers dienen de aanwijzingen van de beheerder altijd op te volgen. De beheerder is bevoegd gratis of betaalde huishoudelijke afvalstoffen te weigeren als hij gegronde redenen heeft om aan te nemen dat het om afvalstoffen afkomstig van of uit bedrijven, kantoren, winkels, diensten en andere organisaties en instellingen gaat. In geval van twijfel kan de beheerder de afvalstoffen accepteren maar van de aanbieder verlangen een identiteitsbewijs te overleggen. Voorts kan de beheerder de aldus verkregen gegevens en de gegevens over de aangeboden afvalstoffen noteren voor nader onderzoek.
Indien op grond van de geldende Verordening reinigingsheffingen voor het aanbieden van een huishoudelijke afvalstof een tarief van toepassing is, dan worden op basis van het gemeten gewicht en dat tarief de kosten vastgesteld. De beheerder zal een weegbon verstrekken met daarop het door de aanbieder te betalen bedrag. Restitutie van een eenmaal geïnd of in rekening gebracht bedrag is niet mogelijk.
Het betreden van de milieustations, het rijden op de milieustations en het lossen van de afvalstoffen geschiedt geheel voor eigen risico. De gemeente aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of schade ten gevolge handelingen van de bezoekers. De bezoeker is aansprakelijk voor alle schade toegebracht aan derden, zowel door hemzelf als door de door hem aangevoerde afvalstoffen.
Asbest, asbesthoudende en voor het oog asbestgelijkende materialen moeten luchtdicht in dubbelplastic verpakt en in hanteerbare hoeveelheden worden aangeboden en in het bijzijn van personeel van het milieustation door de aanbieder zelf in de asbestcontainer te worden gelegd. Per aanbieding mag maximaal 35 m2 worden gebracht.
ALGEMENE VOORWAARDEN TOEGANGSPAS MILIEUSTATIONS
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-262596.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.