Intrekken verkeersbesluit instellen éénrichtingsverkeer Landvoogdstraat.

 

VERKEERSBESLUIT

 

Burgemeester en wethouders van Heerlen;

 

Gelet op

De bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, de Algemene wet Bestuursrecht en het meest recente mandaatbesluit.

 

Overwegende

Dat bij besluit van 20 februari 2024 (gepubliceerd op 5 maart 2024 in Gemeenteblad 2024, 99679) een verkeersbesluit is genomen inhoudende het instellen van éénrichtingsverkeer in de Landvoogdstaat. Tijdens de daarvoor geldende bezwaartermijn diverse bezwaarschriften van omwonenden zijn ontvangen. Naar aanleiding van deze bezwaren heeft een heroverweging heeft plaatsgevonden. Deze heroverweging ertoe heeft geleid dat het verkeersbesluit van 20 februari 2024 (gepubliceerd op 5 maart 2024, in Gemeenteblad 2024, 99679) wordt ingetrokken.

 

Motivering

Er zijn diverse bezwaren ontvangen tegen het genoemde verkeersbesluit. De op basis van deze bezwaren uitgevoerde heroverweging heeft – verkort weergegeven - tot de conclusie geleid dat het genomen verkeersbesluit niet c.q. onvoldoende bijdraagt aan het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers alsook het beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast. Vandaar dat wij hebben besloten het genoemde verkeersbesluit in te trekken. Mocht de situatie daartoe aanleiding geven, dan zullen wij ons in de toekomst, na raadpleging van de direct omwonenden, beraden over het nemen van andere verkeersmaatregelen.

 

Besluit:

Het verkeersbesluit van 20 februari 2024 (gepubliceerd op 5 maart 2024 in Gemeenteblad 2024, 99679) inzake het instellen van éénrichtingsverkeer in de Landvoogdstaat intrekken.

 

Ter inzage legging en bezwaar:

Het verkeersbesluit ligt met ingang van de dag na de publicatie gedurende zes weken voor een ieder kosteloos ter inzage in de Publiekshal van de gemeente Heerlen (Geleenstraat 25). Inzage is alleen mogelijk op afspraak. U kunt uw afspraak maken via het telefoonnummer +31 (0) 45 560 50 40 of 14045. De stukken worden dan voor u klaargelegd.

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u een bezwaarschrift bij ons indienen. Dit kunt u op twee manieren doen: digitaal of schriftelijk.

Een bezwaarschrift moet u indienen binnen 6 weken na de bekendmaking van het besluit. Let op: doe dit op tijd, anders wordt uw bezwaar niet inhoudelijk afgehandeld. Dit geldt ook als u nog in overleg bent met de behandelend ambtenaar. Stuur desnoods een voorlopig bezwaarschrift. Hierin kunt u aangeven dat u uw bezwaar op een later moment nog verder zal toelichten.

Digitaal indienen

U kunt niet via e-mail een bezwaarschrift bij ons indienen. U kunt met het formulier voor bezwaarschriften tegen een besluit van de gemeente Heerlen uw bezwaar digitaal indienen. Door het digitale formulier te gebruiken, doorloopt u op eenvoudige wijze de verschillende stappen bij het indienen van een bezwaarschrift. In het formulier vragen wij u of u er mee kunt instemmen dat de verdere correspondentie met u via e-mail plaatsvindt. De gemeente Heerlen kan u dan eenvoudig en efficiënt op de hoogte houden van het verloop van de verdere procedure. U ontvangt dan geen papieren post meer.

Schriftelijk indienen

Wilt u of kunt u geen gebruik maken van het digitale formulier? Dan kunt u uw bezwaarschrift ook per post of fax sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heerlen,

Postbus 1, 6400 AA, Heerlen, fax: (045) 560 3953.

Zet in uw bezwaarschrift ten minste:

- tegen welk besluit u bezwaar maakt;

- de datum en het kenmerk van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur bij voorkeur een kopie mee);

- uw naam, adres en woonplaats;

- waarom u bezwaar maakt;

- uw handtekening

- als u voor iemand anders bezwaar maakt, bijvoorbeeld namens een bedrijf, stuur dan een machtiging mee.

Het bezwaar heeft geen schorsende werking.

Indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, kan -nadat bezwaar is gemaakt bij het College van Burgemeester en Wethouders- aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, bestuursrechtelijke zaken, postbus 950, 6040 AZ Roermond, worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden.

Bijlage:

n.v.t.

 

 

 

Heerlen, 14-05-2024

Burgemeester en wethouders van Heerlen,

namens dezen,

Specialist Verkeer,

R.M.H. Schmeitz,

Naar boven