Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Openbare vergaderingen

Op dinsdag 11 juni 2024 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur.

De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl.

U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

 

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag elke fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Voorstel inzake wijziging gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Twente

De gemeente Dinkelland neemt deel aan de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Twente. Door een wijziging in de Wet gemeenschappelijke regelingen moet de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Twente voor 1 juli 2024 worden gewijzigd.

Portefeuillehouder: wethouder Brand

6. Voorstel inzake ontwerp gewijzigde gemeenschappelijke regeling Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Op 1 juli 2022 is de Wet gemeenschappelijke regelingen gewijzigd. De bestaande gemeenschappelijke regelingen moeten als gevolg daarvan uiterlijk na een overgangstermijn van 2 jaar aangepast worden aan de wet.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake begrotingen 2025 verbonden partijen

In de Wet Gemeenschappelijke Regelingen is geregeld dat een gemeenschappelijke regeling voor 15 september de begroting van het daarop volgende jaar moet vaststellen. Dit kan alleen nadat de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten de gelegenheid is geboden om hun wensen en bedenkingen, middels een zienswijze, te uiten.

Portefeuillehouder: wethouder De Way

8. Voorstel inzake begroting 2025 Noaberkracht

Elk jaar wordt in het eerste kwartaal van het jaar een begroting opgesteld voor Noaberkracht. Door vaststelling van deze begroting door het bestuur van Noaberkracht kunnen acties uitgevoerd worden met de bijbehorende benodigde middelen.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

9. Sluiting

Naar boven