Gemeenteblad van Noardeast-Fryslân
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Noardeast-Fryslân | Gemeenteblad 2024, 221312 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Noardeast-Fryslân | Gemeenteblad 2024, 221312 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Subsidieregeling onderhoud dorpshuizen
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE NOARDEAST-FRYSLAN;
In aanvulling op de Algemene Subsidieverordening gemeente Noardeast-Fryslân (ASV);
Gelet op artikel 3 van de ASV;
Gelet op artikel 156 van de Gemeentewet;
vast te stellen de navolgende regeling: Subsidieregeling onderhoud dorpshuizen Noardeast-Fryslân 2024
Artikel 1.2 Algemene Subsidieverordening
De Algemene Subsidieverordening Noardeast-Fryslân is van toepassing op deze regeling.
Artikel 1.3 Doel van deze regeling
Door middel van het verstrekken van subsidies willen burgemeester en wethouders een bijdrage leveren aan het in een goede staat van onderhoud houden van de dorpshuizen en daarmee bijdragen aan het behalen van de doelen genoemd in de notitie Harmonisatie beleid onderhoud dorpshuizen en programma Mienskip.
Burgemeester en wethouders kunnen de subsidieontvanger verplichten er voor te zorgen dat de accommodatie of locatie bereikbaar, toegankelijk en bruikbaar is voor mensen met een lichamelijke beperking.
Burgemeester en wethouders kunnen in bijzondere gevallen artikelen van deze regeling buiten toepassing laten of daarvan afwijken.
2. Jaarlijkse onderhoudsbijdrage
Artikel 2.1. Subsidiabele activiteiten
Burgemeester en wethouders kunnen subsidie verstrekken voor de jaarlijkse onderhoudskosten van de in de artikel 2.2. genoemde dorpshuizen.
Artikel 2.2. Dorpshuizen De in onderstaande tabel opgenomen gebouwen worden aangemerkt als dorpshuis:
Artikel 2.3. Subsidieplafond, hoogte van de subsidie en wijze van verdeling
1. Het subsidieplafond is per kalenderjaar vastgesteld op € 115.000.
2. Indien het subsidieplafond wordt overschreden, wordt het beschikbare budget naar rato verdeeld over de toegekende aanvragen.
3. Voor een subsidieaanvraag wordt gebruik gemaakt van een daartoe bestemd aanvraagformulier.
4. De subsidie per dorpshuis wordt vastgesteld op basis van A plus B:
A. Een vaste jaarlijkse bijdrage van € 1.000.
B. Een vast bedrag per m2 van het gebouw op basis van onderstaande staffel. Ruimtes die uitsluitend voor commerciële doeleinden worden gebruikt worden niet meegerekend.
De volgende verdeling wordt gehanteerd:
Artikel 3.1. Subsidiabele activiteiten
Burgemeester en wethouders kunnen subsidie verstrekken voor een investering die gericht is op toekomstbestendigheid, verduurzaming en/of verbetering van de toegankelijkheid van de in artikel 2.2 genoemde dorpshuizen.
Artikel 3.2 . Subsidieplafond, hoogte van de subsidie en wijze van verdeling
1. Het subsidieplafond is vastgesteld op € 400.000.
2. Subsidieaanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, waarbij als datum van binnenkomst wordt aangemerkt het moment waarop de volledige aanvraag ontvangen is.
3. Verlening vindt plaats totdat het subsidieplafond is bereikt.
4. De investering bedraagt minimaal € 20.000.
5. De hoogte van de subsidie bedraagt, per aanvraag, maximaal 50% van de daadwerkelijke kosten tot een maximum van € 75.000.
6. Een aanvrager mag 1 maal in de 2 jaar een aanvraag indienen.
7. Voor het bepalen van de subsidiabele kosten worden vrijwilligersuren gewaardeerd op het geldende bruto minimumloon voor 21 jaar en ouder per uur, per vrijwilliger op basis van een volledige werkweek van 36 uur.
1. Voor een subsidieaanvraag wordt gebruik gemaakt van een daartoe bestemd aanvraagformulier.
2. Tevens dient er bij de aanvraag een projectplan aangeleverd te worden. Het projectplan bevat:
3. Bij toekenning wordt er een voorschot van 75% naar aanvrager overgemaakt.
Artikel 3.5. Subsidieverantwoording/vaststelling
1. De subsidie wordt definitief vastgesteld aan de hand van een financieel verslag en een activiteitenverslag.
2. De bovengenoemde verslagen worden uiterlijk 1 jaar na toekenning van de subsidie ingediend.
3. Het financieel verslag gaat vergezeld van facturen.
4. Artikel 15 lid 2 van de Algemene Subsidieverordening is op deze regeling niet van toepassing.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-221312.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.