|
Omschrijving
|
Wettelijke grondslag(en)
|
Mandaat/machtiging/ volmacht verleend aan
|
Bijzonderheden/opmerkingen
|
Team Financiën
|
3.1a
|
Het uitzetten/opnemen van deposito’s/ vaste geldleningen
|
|
Afdelingshoofd
|
- •
- •
Bij afwezigheid van het Afdelingshoofd zijn de Teamleider Financiën en de Beleidsmedewerker Financiën bevoegd
|
3.1b
|
Het opnemen van dag- en kasgeldleningen
|
|
Teamleider en beleidsmedewerker Financiën
|
|
3.2
|
Het inschakelen van een deurwaarder bij vorderingen
|
|
Teamleider
|
Bij afwezigheid van de Teamleider is tevens aan de Medewerker Invordering de bevoegdheid verleend om deze bevoegdheid uit te oefenen
|
3.3
|
Het oninbaar verklaren van vorderingen
|
|
Teamleider
|
Bij afwezigheid van de Teamleider is tevens de Adviseur Planning en control bevoegd
|
3.4
|
Het afboeken van oninbare vorderingen/belasting
|
|
Teamleider
|
Bij afwezigheid van de Teamleider is tevens aan de Medewerker Invordering de bevoegdheid verleend om deze bevoegdheid uit te oefenen
|
3.5
|
Het uitvoeren van de informatieverplichting op basis van de Wet Waardering Onroerende Zaken (Wet WOZ)
|
|
Teamleider, Beleidsmedewerker Financiën, Medewerker WOZ/Belastingen
|
|
3.6
|
Het doen van aangifte btw, bcf en VPB
|
|
Teamleider
|
Bij afwezigheid van de Teamleider is tevens de Beleidsmedewerker Financiën bevoegd
|
3.7
|
Het doen van mutaties in verzekeringspolissen
|
|
Teamleider
|
Bij afwezigheid van de Teamleider is tevens de Adviseur Planning en control bevoegd
|
3.8
|
Verzekeringsovereenkomst
- A.
Het nemen van een besluit tot het al dan niet aangaan, wijzigen, verlengen, oversluiten of (tussentijds) beëindigen van een verzekeringsovereenkomst
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen, oversluiten of (tussentijds) beëindigen van een verzekeringsovereenkomst (ondertekenen)
|
|
Afdelingshoofd
|
|
Team Informatie
|
3.9
|
Het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving
|
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb)
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.10
|
Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.11
|
Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.12
|
Het plaatsen van aantekeningen op het brondocument
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.13
|
Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.14
|
Het verstrekken van een bewijs van inschrijving
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.15
|
Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.16
|
Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.17
|
Het verstrekken van verklaringen dat op het aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.18
|
Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties in het register en registratie
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.19
|
Het (doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening
|
Wkpb
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.20
|
Het opstellen van ambtelijke verklaringen op grond van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG)
|
Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.21
|
Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers
|
Artikel 4 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.22
|
Het vaststellen van definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten als bedoeld in artikel 8 Wet BAG
|
Artikel 8 van de Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.23
|
Het opmaken van document constatering als bedoeld in artikel 10 lid 1 onder b van de Wet BAG
|
Artikel 10 lid 1 onder b van de Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.24
|
Het inschrijven van de in of op grond van artikel 10 lid 1 Wet BAG aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel gebouwenregister
|
Artikel 10 lid 1 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.25
|
Het ingevolge artikel 11 Wet BAG toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving
|
Artikel 11 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.26
|
Het toekennen, intrekken of wijzigen van huisnummers op grond van artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
Artikel 3 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.27
|
Het toekennen, intrekken en vernummeren van nummeraanduidingen
|
Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.28
|
Zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie
|
Artikel 14 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.29
|
Het op basis van brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14a en 15 Wet BAG
|
Artikelen 14a en 15 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.30
|
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 38 Wet BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 Wet BAG
|
Artikelen 31, 38 t/m 41 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.31
|
Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen als bedoeld in artikel 31 Wet BAG
|
Artikel 31 Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.32
|
Het op verzoek verlenen van inzage in het adressenregister en het verstrekken van de in de adressenregistratie/gebouwenregistratie opgenomen gegevens als bedoeld in artikel 32 lid 1a Wet BAG
|
Artikel 32 lid 1a Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.33
|
Het opstellen van een ambtelijke verklaring strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet BAG aangewezen bronnen zijn opgenomen
|
Wet BAG
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.34
|
Het maken van nadere afspraken over de aansluiting op de registers van de Kamer van Koophandel, inclusief de inzage van niet openbare gegevens
|
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.35
|
Het bijhouden van de geografische gegevens in de basisregistratie grootschalige topografie door levering van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, tweede en derde lid, en 8 Wet basisregistratie grootschalige topografie (Wet bgt) aan het Kadaster
|
Artikel 11 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.36
|
Het afstemmen met een andere bronhouder over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen
|
Artikel 12 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.37
|
Het voldoen van het geografische gegeven aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus
|
Artikel 13 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.38
|
Het een in de basisregistratie grootschalige topografie weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus worden gesteld
|
Artikel 14 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.39
|
Het leveren van een geografisch gegeven langs elektronische weg naar de Landelijke Voorziening
|
Artikel 15 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.40
|
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, eerste lid, Wet bgt beslissen over de wijziging dan wel opneming van het betreffende authentiek gegeven
|
Artikel 25 en 27 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.41
|
Het in onderzoek zetten van een geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft
|
Artikel 27 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
3.42
|
Het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en na opneming van het authentiek gegeven melding maken dat het gegeven niet meer in onderzoek staat. Tevens wordt het authentiek gegeven onverwijld bekend gemaakt aan het bestuursorgaan dat de melding, zoals bedoeld in artikel 25, eerste lid, Wet bgt heeft gedaan
|
Artikelen 25, 27 en 28 Wet bgt
|
Gegevensbeheerder/
GEO Coördinator
|
|
Team Staf
|
3.43
|
Het doorsturen van een beroepschrift naar betreffende instantie
|
|
Juridisch adviseur
|
|
3.44
|
Het verstrekken van een opdracht in verband met externe advisering
|
|
Juridisch adviseur, Teamleider, Afdelingshoofd
|
Juridisch adviseur- maximumbedrag van € 10.000,- per opdracht
Teamleider:
Maximumopdracht van € 50.000,- per opdracht
Afdelingshoofd
Maximumopdracht van € 75.000,-per opdracht
|
3.45
|
- A.
Besluiten tot het aansprakelijk stellen van derden voor aan de gemeente toegebrachte schade tot een maximumbedrag van € 25.000,- per schadegeval
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aansprakelijk stellen van derden voor aan de gemeente toegebrachte schade tot een maximumbedrag van € 25.000,- per schadegeval
|
|
Juridisch adviseur
|
|
3.46
|
- A.
Besluiten tot het aanvaarden of afwijzen van een aansprakelijkstelling van derden tot een bedrag van € 2.500,- per schadegeval
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aanvaarden of afwijzen van een aansprakelijkstelling van derden tot een bedrag van € 2.500,- per schadegeval
|
|
Juridisch adviseur
|
Hieronder ook begrepen de eigen bijdrage tot € 2.500,- per schadegeval op basis van de verzekeringsovereenkomst
|
3.47
|
Het bevestigen van ontvangst en van intrekking van een bezwaarschrift
|
Artikel 6:14 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
|
3.48
|
Het verdagen van de beslistermijn van een beslissing op het bezwaarschrift
|
Artikel 7:10 lid 3 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
|
3.49
|
Het doen van een verzoek tot instemming met verder uitstel als bedoeld in artikel 7:10 lid 4 BW
|
Artikel 7:10 lid 4 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
|
3.50
|
Het doen van een schriftelijke mededeling als bedoeld in artikel 7:10 lid 5 Awb
|
Artikel 7:10 lid 5 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
|
3.51
|
Het nemen van beslissingen op bezwaarschriften na/in geval:
- •
- •
- •
als het advies van de bezwaarschriftencommissie wordt gevolgd en de bezwaarschriftencommissie adviseert om het bezwaar [1] ontvankelijk en ongegrond of [2] niet-ontvankelijk te verklaren
|
Awb
|
Alle Afdelingshoofden, alle Teamleiders
|
• Deze bepaling is op alle afdelingen van toepassing. De beslissing op bezwaar wordt genomen door het Afdelingshoofd of de Teamleider dat/die verantwoordelijk is voor de uitvoering van het besluit
• Met inachtneming van de regels van afdeling 10.1.1 Awb (mandaat), waaronder:
- •
Bevoegdheid bestaat alleen als het primaire besluit ook in mandaat is genomen
- •
Het besluit mag in bezwaar niet door dezelfde persoon worden genomen als het primaire besluit
|
3.52
|
Het ingevolge artikel 6:6 Awb stellen van een termijn waarbinnen verzuim ex artikel 6:5 Awb kan worden hersteld
|
Artikelen 6:5 en 6:6 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.53
|
Het verzenden van stukken in het kader van de behandeling van het bezwaarschrift door de bezwaarschriftencommissie aan partijen en gemachtigde
|
Artikel 6:17 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.54
|
Het ter inzage leggen van het bezwaarschrift en de op de zaak betrekking hebbende stukken voorafgaand aan het horen
|
Artikel 7:4 lid 2 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.55
|
Het ingevolge artikel 7:6 lid 4 Awb buiten toepassing verklaren van het bepaalde in lid 3 van artikel 7:6 Awb, voor zover geheimhouding om gewichtige redenen is geboden
|
Artikel 7:6 lid 3 en 4 Awb
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.56
|
Het ingevolge van artikel 9 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften alle gewenste inlichtingen in te winnen of te laten inwinnen
|
Artikel 9 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.57
|
Het ingevolge artikel 10 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften bepalen van de plaats en tijdstip van de zitting waarin belanghebbenden en het verwerend orgaan in de gelegenheid worden gesteld zich door de commissie te laten horen
|
Artikel 10 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.58
|
Het ingevolge artikel 11 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften ten minste twee weken voor de zitting schriftelijk uitnodigen van de belanghebbenden en het verwerend orgaan
|
Artikel 11 lid 1 Verordening behandeling bezwaarschriften
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.59
|
Het ingevolge artikel 11 lid 2 en 3 Verordening behandeling bezwaarschriften op verzoek wijzigen van het tijdstip van de zitting en het mededelen van deze wijziging uiterlijk één week voor het tijdstip van de zitting
|
Artikel 11 lid 2 en 3 Verordening behandeling bezwaarschriften
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.60
|
Het ingevolge artikel 11 lid 4 Verordening behandeling bezwaarschriften in bijzondere gevallen afwijken of afwijking toe te staan van de termijn als genoemd in het eerste, tweede en derde lid van dit artikel
|
Artikel 11 lid 4 Verordening behandeling bezwaarschriften
|
Secretaris Commissie Bezwaarschriften
|
Machtiging van de voorzitter van commissie bezwaarschriften
|
3.61
|
Het bevestigen van ontvangst van een klacht in de zin van titel 9.1 Awb
|
Artikel 9:6 Awb
|
Juridisch adviseur
|
|
3.63
|
Het behandelen van een klacht conform de bepalingen in hoofdstuk 9 Awb en het bepaalde in de Klachtenregeling Koggenland
|
Hoofdstuk 9 Awb
|
Juridisch adviseur
|
|
3.63
|
Het toepassing geven aan artikel 9:8 Awb (buiten behandeling laten klacht)
|
Artikel 9:8 Awb
|
Juridisch adviseur
|
|
3.64
|
Het al dan niet bieden van gelegenheid tot het horen van klager en beklaagde
|
Artikel 9:10 Awb
|
Juridisch adviseur
|
|
3.65
|
Het verdagen van de afhandeling van een klacht
|
Artikel 9:11 Awb
|
Juridisch adviseur
|
|
3.66
|
Het tot stand brengen van arbeidsvoorwaardenregelingen
|
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.67
|
Het uitvoeren van vastgestelde arbeidsvoorwaardenregelingen en personeelsbeleid
|
|
Alle Teamleiders
|
|
3.68
|
Het afhandelen van circulaires over arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
|
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.69
|
Het vaststellen van de ledenbrieven van de Vereniging voor Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Landelijk Overleg Gemeentelijke Arbeidsvoorwaarden (LOGA)
|
|
Teamleider
|
|
3.70
|
Het feitelijk regelen van de salarisadministratie (waaronder salarisbetaling)
|
|
Alle medewerkers HRM, waaronder de salarisadministrateurs
|
|
3.71
|
Het voorbereiden en coördineren met betrekking tot de werving en selectie van opengestelde vacatures tot het benoemen van personeel
|
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.72
|
Het berichten inzake sollicitaties
|
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.73
|
Het afdoen van open sollicitaties
|
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.74
|
Het nemen van besluiten ten aanzien van verplaatsingskosten
|
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.75a
|
Arbeidsovereenkomst
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen, (tussentijds) beëindigen van een arbeidsovereenkomst
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van een arbeidsovereenkomst (ondertekenen)
|
Artikel 7:610 e.v. BW, artikelen 2.1 en 2.10 cao gemeenten en artikel 7:900 e.v. BW
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
In het geval van toekenningstoelages; dan mandaat bij gemeentesecretaris.
Ontslag wegens dringende redenen of bij een vaststellingsovereenkomst; dan mandaat bij Gemeentesecretaris (zie ook 3.75b)
|
3.75b
|
Vaststellingsovereenkomst
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst (ondertekenen)
|
Artikel 7:610 e.v. BW, artikelen 2.1 en 2.10 cao gemeenten en artikel 7:900 e.v. BW
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.76
|
Stage- en werkervaringsovereenkomst
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen, (tussentijds) beëindigen van stage- en werkervaringsovereenkomsten
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van stage- en werkervaringsovereenkomsten (ondertekenen)
|
Artikelen 2.8 en 2.9 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders
|
|
3.77
|
Begeleiding bij uitstroom
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen, (tussentijds) beëindigen van overeenkomsten in verband met begeleiding bij uitstroom
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van overeenkomsten in verband met begeleiding bij uitstroom (ondertekenen)
|
|
Gemeentesecretaris
|
|
3.78
|
Studieovereenkomst
- A.
Het nemen van een beluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen, (tussentijds) beëindigen van een studieovereenkomst
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van een studieovereenkomst (ondertekenen)
|
Artikel 8.2 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
De studieovereenkomst wordt gezamenlijk met een medewerker HRM ondertekend
|
3.79
|
Inhuur van derden
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van een overeenkomst ten behoeve van de inhuur van derden
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan, wijzigen, verlengen of (tussentijds) beëindigen van een overeenkomst ten behoeve van de inhuur van derden (ondertekenen)
|
Artikel 7:400 e.v. BW
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
- •
Alle personele aangelegenheden
- •
Onder deze bepaling valt onder andere het aangaan van een overeenkomst van opdracht, waaronder een detacherings- of dienstverleningsovereenkomst
|
3.80
|
Het toekennen, (tussentijds) wijzigen en/of stopzetten van vakantie en verlof
|
Artikel 7:634 e.v. BW en hoofdstuk 6 cao gemeenten; Wazo
|
Alle Teamleider: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders en de medewerkers (binnen afdeling bestuur) die rechtstreeks onder het Afdelingshoofd vallen
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor Afdelingshoofden
|
|
3.81
|
Het nemen van besluiten ten aanzien van ziekte en arbeidsongeschiktheid
|
Artikel 7:629 e.v. BW en hoofdstuk 7 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.82
|
Het toekennen van een uitkering na overlijden
|
Artikel 10.20 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.83
|
Het toekennen, (tussentijds) wijzigen en/of stopzetten van faciliteiten in het kader van opleiding en ontwikkeling
|
Artikel 8.2 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders
|
Na budgettaire afstemming met HRM en Afdelingshoofd
|
3.84
|
Het verlenen van voorschotten op salaris
|
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
Na advisering vanuit HRM
|
3.85
|
Het nemen van besluiten ten aanzien van het uitbetalen van verlof- en overuren
|
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.86
|
Verzekering van personeel
|
|
Afdelingshoofd
|
|
3.87
|
Het uitvoeren van ambtsjubilea
|
Artikel 3.17 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders en de medewerkers (binnen afdeling bestuur) die rechtstreeks onder het Afdelingshoofd vallen.
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.88
|
Het beoordelen (aansprakelijkstelling) en vergoeden van schade in de uitoefening van de functie:
- –
Alle vormen van schade (bijvoorbeeld bij arbeidsongevallen)
- –
Schade aan persoonlijke eigendommen
|
Artikelen 6:170, 7:611 en 7:658 BW
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.89
|
Het toekennen, wijzigen of intrekken van toelagen en extra uitkering.
|
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.89a
|
Inschaling functioneel salarisniveau en salarisperiodieken
|
Hoofdstuk 3, paragrafen 2 en 3 cao gemeenten
|
Alle afdelingshoofden
|
|
3.90
|
Het vaststellen van vergoedingen
|
Hoofdstuk 3, paragraaf 4 cao gemeenten
|
Alle Teamleiders: voor eigen medewerkers
Alle Afdelingshoofden: voor eigen Teamleiders
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris: voor alle Afdelingshoofden
|
|
3.91
|
Het uitvoeren van de regels in het kader van de wet- en regelgeving omtrent ABP
|
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.92
|
Het vaststellen en waarderen van functies
|
Artikel 3.1 cao gemeenten
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.93
|
Het uitvoeren van sociale verzekeringswetten (Wazo, WAO/WIA, WW, ZW, Wvp en WVLZ)
|
Wazo, WAO/WIA, WW, ZW, Wvp en WVLZ
|
Alle medewerkers HRM
|
|
3.94
|
Het vaststellen van de functionarissen van dit mandaatstatuut
|
|
Algemeen directeur/Gemeentesecretaris
|
|
3.95
|
Interventie bij ziekteverzuim
- A.
Het nemen van een besluit tot het aangaan van een interventieovereenkomst (zoals – maar niet beperkt tot - een arbeidsdeskundig onderzoek of een psycholoog)
- B.
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de uitvoering tot het aangaan van een interventieovereenkomst (zoals – maar niet beperkt tot - een arbeidsdeskundig onderzoek of een psycholoog) (ondertekenen)
|
|
Alle teamleiders
|
Na budgettaire afstemming met HRM
|