Gemeenteblad van Pijnacker-Nootdorp
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Pijnacker-Nootdorp | Gemeenteblad 2024, 192912 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Pijnacker-Nootdorp | Gemeenteblad 2024, 192912 | beleidsregel |
Directiestatuut Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden
In dit statuut worden de taken en de bevoegdheden van de directeur van het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (SbJH) beschreven, de wijze waarop de taken zijn verdeeld en de samenwerking nader vormgegeven. Daarnaast wordt in deze inleiding de organisatie en de rol van het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden beschreven.
Het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden, waarover de directeur de algehele leiding heeft, voert een van tevoren afgesproken takenpakket uit, gebaseerd op de geldende ‘Gemeenschappelijke Regeling Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden’ en de ‘Dienstverlenings- en samenwerkingsovereenkomst regionale inkoop sociale domein’ als samenwerkingsverband van de Gemeenten Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland en Zoetermeer.
Het takenpakket richt zich in algemene zin op de behartiging van de gezamenlijke belangen van de Gemeenten ten aanzien van de wijze waarop wordt voorzien in taken op het gebied van inkoop en contractmanagement van jeugdhulp, gesloten jeugdhulp, jeugdbescherming, jeugdreclassering, driemilieuvoorzieningen en ‘open’ bedden (wettelijk verplichte samenwerking).
Meer specifiek op de gezamenlijke inkoop van zorg en maatschappelijke ondersteuning voor jeugd GGZ, crisiszorg, woonvormen met zorg, pleegzorg, open & gesloten klinische zorg en zintuigelijke gehandicaptenzorg.
De samenwerking heeft de volgende doelen geformuleerd:
In de ‘Financiële Verordening’ is de organisatie van de financiële administratie en het financiële beheer, waaronder een ‘Treasurystatuut’, van het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden vastgelegd.
Het bestuur van Bedrijfsvoeringsorganisatie Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden; gelet op artikel 13 lid 3 van de Gemeenschappelijke regeling Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (hierna: gemeenschappelijke regeling SbJH);
Vast te stellen: Directiestatuut Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden
In dit statuut wordt verstaan onder:
Artikel 2: Algemene bepalingen
De directeur is, binnen de kaders die door het bestuur zijn vastgesteld, het hoogste ambt binnen het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden en belast met de dagelijkse leiding en door het bestuur gemandateerde taken en bevoegdheden.
Artikel 3: Verantwoordelijkheden directeur
De directeur is onder andere verantwoordelijk voor:
Artikel 6. Bevoegdheden directeur aangaande overeenkomsten met derden
De directeur is belast met het leiden van het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden en is (eind)verantwoordelijk voor de realisatie van de organisatiedoelstellingen, het organiseren van de noodzakelijke middelen, het aanstellen van personeel en de prestaties van de organisatie, alsook voor het naleven van wet- en regelgeving.
De directeur is belast met de strategische, algemene en dagelijkse leiding van het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden, ook waar het gaat om externe relaties, stakeholders en samenwerkingsverbanden. De directeur weegt daarvoor de wensen en behoeften van belanghebbenden en andere bij het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden betrokkenen af.
Artikel 7. Taken, bevoegdheden en positie van directeur als secretaris van het bestuur
Secretaris van het bestuur en geeft periodiek informatie over de voortgang en ontwikkelingen in het jeugdzorglandschap en de samenwerkende organisaties, staat aan de basis van innovatie en brengt financieel verslag uit van bestedingen en opbrengsten van het samenwerkingsverband en het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-192912.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.