Kennisgeving besluit op aanvraag omgevingsvergunning, Middenweg 506A, 1704 BN in Heerhugowaard

De gemeente heeft op 16 april 2024 een besluit genomen op de aanvraag omgevingsvergunning voor de uitbreiding van een bedrijfshal op de locatie Middenweg 506A, 1704 BN in Heerhugowaard met zaaknummer 605591. De vergunning is verleend. Het besluit is ongewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit.

In werking treden van het besluit

Op grond van artikel 6.1 lid 2 onder b van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht treedt de verleende vergunning in werking na afloop van de beroepstermijn tenzij gedurende die termijn beroep is ingesteld en een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. Het besluit treedt niet eerder in werking voordat op dat verzoek is beslist. De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt 6 weken en vangt aan op de dag nadat het besluit ter inzage is gelegd.

Inzage

U kunt het besluit met de bijbehorende stukken digitaal vinden door op de knop ‘Bekijk documenten’ te klikken, links op deze pagina”. De inzageperiode bedraagt 6 weken en start op 27 april 2024.

Eventueel kunt u gedurende deze periode een afspraak maken op het gemeentehuis aan de Parelhof 1 te Heerhugowaard om de stukken in te komen zien. Daarvoor kunt u bellen met de administratie van de afdeling VTH bereikbaar via telefoonnummer (072) 575 55 55.

Beroep

Als u het niet eens bent met dit besluit dan kunt u beroep instellen. U stuurt dan binnen zes weken na ter inzage leggen van dit besluit een beroepschrift naar de Rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR in Haarlem.

In het beroepschrift moeten tenminste zijn vermeld:

  • Uw naam en adres

  • Een omschrijving van het besluit waartegen u beroep instelt

  • De reden(en) waarom u het niet eens bent met de beslissing)

  • De datum waarop u het beroepschrift geschreven heeft

  • Uw handtekening

Daarnaast dient u een kopie van het besluit mee te zenden naar de Rechtbank.

U kunt ook digitaal beroep instellen bij de rechtbank via https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/paginas/voorlopig-voorziening.aspx. Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.

Voor de behandeling van een beroepschrift moet u een bijdrage betalen, het zogenaamde griffierecht. Op www.rechtspraak.nl kunt u de brochure “beroep instellen bij de rechtbank, de Bestuursrechtelijke procedure” vinden. Hierin vindt u alle relevante informatie.

Voorlopige voorziening

De uitvoering van het besluit gaat gewoon door, ook al heeft u beroep ingesteld. Als u van mening bent dat een uitspraak van de rechter op uw beroepschrift niet kan worden afgewacht, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter vragen een voorlopige voorziening te treffen. Wanneer deze wordt toegekend door de rechter, dan kan de uitvoering van het besluit worden uitgesteld tot het moment waarop op uw bezwaarschrift is beslist.

Een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen worden ingediend als u ook een beroepschrift heeft ingediend bij de rechtbank. Het verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank te Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR in Haarlem. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is ook griffierecht verschuldigd.

U kunt ook digitaal een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank via https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/paginas/voorlopig-voorziening.aspx.

Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.

Naar boven