Aanwijzingsbesluit functionaris voor gegevensbescherming gemeente Asten 2024

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Asten;

gelet op:

  • de artikelen 37, 38 en 39 van de Algemene verordening gegevensbescherming;

  • artikel 36 van de Wet politiegegevens;

  • artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht; en

  • de Bevoegdhedenregeling gemeente Asten 2021.

besluit:

vast te stellen het aanwijzingsbesluit functionaris voor gegevensbescherming gemeente Asten 2024

Artikel 1 Begripsbepaling

In dit besluit wordt verstaan onder:

FG: de functionaris voor gegevensbescherming als bedoeld in afdeling 4 van de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) (PbEU 2016, L 119).

Artikel 2 Aanwijzing en aanmelding functionaris voor gegevensbescherming

  • 1.

    De heer als FG.

  • 2.

    Als plaatsvervangend FG te benoemen juridisch adviseur 1 en juridisch adviseur 2.

Artikel 2 Termijn aanwijzing

De aanwijzing als bedoeld in artikel 1 van dit besluit geldt tot beëindiging van het dienstverband op welke wijze dan ook.

Artikel 3 Inwerkingtreding en overgangsrecht

  • 1.

    De aanwijzingsbesluiten van 26 augustus 2020 en het aanwijzingsbesluit van 10 januari 2024 worden ingetrokken met ingang van de in het tweede lid genoemde datum van inwerkingtreding van dit ‘Aanwijzingsbesluit gemeente Asten 2024’, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op de feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.

    Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking 28 maart 2024 en werkt terug tot en met 1 februari 2024.

Artikel 4 Citeertitel

Dit aanwijzingsbesluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzingsbesluit functionaris voor gegevensbescherming gemeente Asten 2024’.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het managementteam (MT) van de gemeente Asten van 27 maart 2024.

Namens het college van burgemeester en wethouders van Asten,

M. Derks

secretaris

Bent u het niet eens met dit besluit?

Tegen dit besluit kunnen rechtstreeks belanghebbenden bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. We nemen samen met u het besluit door.

Als we er niet uitkomen kunt u een bezwaarschrift indienen. Hoe u dat moet doen kunt u hieronder lezen.

Zorgt u er in ieder geval voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit is bekend gemaakt (verzonden, uitgereikt of gepubliceerd). Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

Hoe maakt u bezwaar?

U kunt uw bezwaarschrift schriftelijk indienen. U stuurt uw bezwaarschrift naar het college van burgemeester en wethouders, Postbus 290, 5720 AG Asten.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • -

    uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer;

  • -

    een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (wij stellen het op prijs als u een kopie van het besluit meestuurt);

  • -

    de reden waarom u bezwaar maakt;

  • -

    de datum en de handtekening.

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Als u dit niet wilt, bijvoorbeeld omdat het besluit onherstelbare gevolgen voor u heeft, dan kunt u een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. U kunt in dat geval de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant vragen een voorlopige voorziening te treffen.

Dit kan alleen als u binnen de termijn een bezwaarschrift heeft ingediend. Het adres van de Rechtbank Oost-Brabant is Postbus 90125, 5200 MA ’s‑Hertogenbosch.

Naar boven