Wijziging van bijlage 1 van het Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie Personen (BRP)

Besluit:

Bijlage 1 van het Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Tiel te wijzen

Het college van burgemeester en wethouders van Tiel, namens deze,

de afdelingsmanager Inwoners,

M. Westerveld

BIJLAGE 1  

Overheidsorganen van deze gemeente, zoals bedoeld in artikel 1 van het Reglement gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente Tiel

 

Wijze van verstrekking

Binnengemeentelijke overheidsorganen aan wie verstrekt kan worden op de volgende wijzen:

  • g.

    systematische verstrekkingen;

  • h.

    incidentele verstrekkingen;

  • i.

    spontane verstrekkingen;

  • j.

    selectie verstrekkingen;

  • k.

    ad-hoc verstrekkingen;

  • l.

    rechtstreekse inzage.

Aangehaakte gegevens

De gemeente verwerkt naast de persoonsgegevens uit de BRP zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’. Overheidsorganen kunnen voor het uitvoeren van de wettelijke taken deze aangehaakte gegevens verstrekt krijgen.

 

Gegevens die aangemerkt worden als zogenaamde ‘aangehaakte gegevens:

  • Voorletter(s) van de persoon, ouder(s), partner en kinderen

  • Burgerlijke staat

  • Wijkcode/buurtcode

  • Stemdistrict

  • Interne aantekeningen

  • Telefoonnummers

  • E-mailadressen

Deze gegevens maken geen onderdeel uit van de persoonsgegevens die voorkomen in de Basisregistratie personen (BRP). De grondslag voor het verwerken van deze aangehaakte gegevens is art. 6 lid 1 sub e AVG.

 

Terugmelden

Voor het functioneren van de overheid is de kwaliteit van de BRP van essentieel belang. Hoge kwaliteit kan alleen bereikt worden als organen melding maken van onjuiste gegevens. Wanneer een orgaan van de gemeente is geautoriseerd om bepaalde BRP-gegevens te ontvangen, dan is het orgaan verplicht om bij gerede twijfel aan de juistheid een terugmelding te doen. Dit is verplicht volgens artikel 2.34 Wet BRP.

 

Afdeling

Doel

Beperking

Wijze

Iedere medewerker in dienst van deze gemeente, die geen rechtstreekse inzage heeft in de BRP

De toegewezen publiekrechtelijke takenvan deze gemeente

 

Projecten

Incidentele aanvragen; betreft een met naam genoemd persoon of adres

Incidentele, ad- hoc, verstrekking of selectie na beoordeling door medewerker team Burgerzaken Systematische, spontane verstrekking of rechtstreekse inzage

Afdeling Inwoners

Afhandelen en doorgeleiden binnenkomende klantencontacten gemeentebreed, ondersteuning afdelingen, gevonden en verloren voorwerpen, bel- en herstellijn, communicatie naar inwoners

 

Taken Burgerzaken: o.a. beheer BRP, burgerlijke stand, optie, naturalisatie, reisdocumenten, rijbewijzen, aanvragen verklaringen omtrent gedrag, verkiezingen

 

Openbare orde en veiligheid, handhaving, APV, rampenbestrijding, Drank- en Horecawet, Bibob, lijkbezorging, vergunningen, kansspelen, onteigening, winkeltijden, evenementen

 

Projecten

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, incidentele of spontane verstrekking

Bestuur- en directieondersteuning

Representatieve taken & huwelijksjubilea, 100+ jarigen, koninklijke onderscheidingen en organisatie veteranendag

 

Projecten

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, Incidentele of spontane verstrekking

Afdeling Leefomgeving

Parkeermanagement

 

Project restgroen

 

Projecten

 

Begraafplaatsadministratie, lijkbezorging

 

Uitvoering van de WABO, WRO, Woningwet, Wet Milieubeheer, BOR, controle huisvestingsvergunning, Wegenverkeerswet-geving, Verordening “Toekomst bestendig Wonen Gelderland” gemeente Tiel, Erfgoedwet, gemeentelijke erfgoedverordening, Omgevingswet

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, Incidentele of spontane verstrekking

Afdeling Vitale Stad

Projecten, ondersteuning projectteam

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, Incidentele of spontane verstrekking

Bedrijfsvoeringsorga- nisatie West-Betuwe (BWB)*

Financieel beheer en advies, WOZ, gemeentelijke belastingen, invordering, Beheer BAG, GEO

 

Uitvoering archiefwet

 

Uitvoering van de WOO, AVG-verzoeken, klachtenregeling, Algemene Wet Bestuursrecht en Wet Bibob (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur)

 

Uitvoering CAO-gemeenten

 

Informatiemanagement en ICT

 

Projecten

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, Incidentele of spontane verstrekking

Afdeling Mens en samenleving

Welzijnsbeleid,

voor- en vroegschoolse educatiebeleid, maatschappelijke gezondheid en zorg, taalontwikkeling, onderwijsachterstand, Verordening Tegenprestatie, inburgering, schuldhulpverlening, participatiewet, minimabeleid, WMO, sport en recreatie, Jeugdwet, leerplicht, leerlingenvervoer

 

Projecten

Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam medewerker

Rechtstreekse inzage,conform toegewezen profielen, ad hoc of selectie Systematische, Incidentele of spontane verstrekking

 

* Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe

De gemeenten Culemborg, West Betuwe en Tiel werken samen op het gebied van bedrijfsvoering. Deze samenwerkingsvorm is bekend onder de naam Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe. Dit betekent dat de medewerkers van de teams Informatiebeheer, Financiën, P&O, Juridische zaken en IM/ICT, die zijn overgegaan naar de Bedrijfsvoeringsorganisatie, toegang hebben tot het gemeentelijk systeem van de BRP van de gemeente Tiel voor de werkzaamheden die zij voor de gemeente Tiel uitvoeren.

Naar boven