Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Den Helder, houdende wijziging van de Verordening werkgeverscommissie 2011

 

 

De raad van de gemeente Den Helder;

 

gelezen het raadsvoorstel van de werkgeverscommissie van 16 januari 2024;

 

gelet op artikel 107e lid 2 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

 

besluit:

 

de Verordening werkgeverscommissie 2011 als volgt te wijzigen:

 

Artikel 1 Wijziging Verordening werkgeverscommissie 2011

  • A.

    Artikel 1 komt te luiden:

 

Artikel 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie

  • 1.

    Aan de werkgeverscommissie wordt volmacht en machtiging verleend voor:

    • a.

      het aangaan, wijzigen en beëindigen van de arbeidsovereenkomst met de griffier;

    • b.

      het aangaan, wijzigen en beëindigen van de arbeidsovereenkomsten met de overige op de griffie werkzame ambtenaren;

    • c.

      al hetgeen het werkgeverschap met zich brengt ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren, waaronder, doch niet uitsluitend, de uit de Ambtenarenwet 2017 voortvloeiende bevoegdheden, rechten en verplichtingen.

  • 2.

    De werkgeverscommissie kan ondervolmacht en ondermachtiging verlenen aan de griffier voor:

    • a.

      het aangaan, wijzigen en beëindigen van de arbeidsovereenkomsten met de overige op de griffie werkzame ambtenaren;

    • b.

      al hetgeen het werkgeverschap met zich brengt ten aanzien van de overige op de griffie werkzame ambtenaren, waaronder, doch niet uitsluitend, de uit de Ambtenarenwet 2017 voortvloeiende bevoegdheden, rechten en verplichtingen.

Artikel 2 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop dit besluit is bekendgemaakt in het elektronisch Gemeenteblad.

Aldus besloten in de raadsvergadering van 12 februari 2024.

voorzitter,

J.A. de Boer MSc.

griffier,

mr. drs. M. Huisman

Naar boven