Gemeenteblad van Gennep
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gennep | Gemeenteblad 2024, 105642 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gennep | Gemeenteblad 2024, 105642 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening op het auditcomité 2023
gelet op artikel 82 van de Gemeentewet;
gelet op het voorstel van het presidium d.d. 30 oktober 2023;
gehoord de voorbereidende raadsvergadering d.d. 4 maart 2024;
overwegende dat het wenselijk is de verordening op enkele punten aan te passen;
vast te stellen de navolgende verordening op het auditcomité 2023.
De portefeuillehouder financiën alsmede de concerncontroller kunnen het auditcomité van advies dienen en daartoe aanwezig zijn bij de vergaderingen. Het auditcomité kan interne en externe adviseurs, zoals de accountant, verzoeken de vergadering bij te wonen en advies uit te brengen aan de commissie.
Het auditcomité heeft de volgende taken:
Het auditcomité bereidt de behandeling van de jaarstukken door de raad voor. In ieder geval adviseert het auditcomité de raad over de vaststelling van de gemeenterekening en een eventueel indemniteitsbesluit. Hierbij betrekt zij de verklaring en bevindingen van de accountant die ten grondslag liggen aan de jaarstukken. Het auditcomité houdt rekening met de in de gemeentewet gestelde termijn voor de vaststelling van de rekening. Daarnaast kan het auditcomité de raad informeren over de bevindingen die zij deed bij de voorbereiding van de behandeling van de jaarstukken.
Het auditcomité is het contactorgaan van de accountant als genoemd in artikel 4, tweede lid van de Controleverordening (ex artikel 213 gemeentewet). Ten aanzien van de accountant heeft het auditcomité de volgende taken:
zij voert overleg met de accountant op verzoek van de raad, van het auditcomité zelf, dan wel op verzoek van de accountant waarbij in ieder geval overlegd wordt over eventuele bijzondere opdrachten, de afgegeven accountantsverklaring en het verslag van bevindingen, de tussentijdse rapportage (managementletter) en de evaluatie van het functioneren van de accountant;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-105642.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.