Aanwijzingsbesluit ondergrondse inzamelvoorzieningen WP29 Jan Steenlaan (2023-0019825)

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Papendrecht;

 

Overwegende dat:

  • de gemeenteraad op 2 december 2021 heeft besloten tot het invoeren van het systeem omgekeerd inzamelen met recycletarief (diftar) voor de gehele gemeente;

  • de gemeenteraad op 2 december 2021 heeft besloten voor inwoners dijkgebied tot het invoeren bronscheiding met restafval om de vier weken ophalen;

  • dat de besluiten van 2 december 2021 zijn gebaseerd op de volgende documenten: PvA opstellen business case Afvalinzameling Papendrecht, Business case varianten afvalinzameling Papendrecht;

  • met de keuze voor het systeem omgekeerd inzamelen met recycletarief (diftar) het uitgangspunt wordt 100 kg restafval per huishouden en 75% hergebruik van afval;

  • het college van 31 mei 2022 het Uitvoeringsplan omgekeerd inzamelen met recycletarief heeft vastgesteld;

  • rond 20 oktober 2022 is de eerste bewonersbrief bezorgd met daarin de aankondiging van de ter inzage legging van het uitvoeringsplan, van 3 november t/m 18 november 2022, de aankondiging/uitnodiging van de eerste inloopbijeenkomst op 9 november 2022. Ook de vooraankondiging van de tweede inloopbijeenkomst in december 2022;

  • rond 21 november 2022 is de tweede bewonersbrief bezorgd met daarin de aankondiging van de ter inzage legging van het uitvoeringsplan, van 5 december t/m 19 december 2022, de aankondiging/uitnodiging van de tweede inloopbijeenkomst op 7 december 2022;

  • tijdens de ter inzage leggingen en inloopbijeenkomsten 17 reacties c.q. tips zijn binnengekomen. De indieners van reacties op het uitvoeringsplan hebben een mondelinge of schriftelijke reactie gekregen.

 

Gelet op:

  • artikel 10.26 van de Wet milieubeheer;

  • artikel 4 Afvalstoffenverordening 2010;

  • Uitvoeringsbesluit inzamelmiddel (art. 4 en 10 Afvalstoffenverordening 2010);

  • Beleidsregels ondergrondse inzamelvoorzieningen.

 

Mede gelet op:

  • het besluit van 28 januari 2020 van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Papendrecht om teamleider Beheer te mandateren voor het nemen van de aanwijzingsbesluiten ondergrondse containers.

 

Besluit

  • 1.

    De locatie(s) aangeduid met WP29 Jan Steenlaan, zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende overzichtstekening aan te wijzen als ondergrondse inzamelvoorziening voor de inzameling van huishoudelijk restafval door de gebruikers van de percelen:

  • Anthonie van Dijckstraat 1

  • Frans Halsstraat 16

  • Govert Flinckstraat 18

  • Anthonie van Dijckstraat 2

  • Frans Halsstraat 17

  • Govert Flinckstraat 20

  • Anthonie van Dijckstraat 3

  • Frans Halsstraat 18

  • Govert Flinckstraat 22

  • Anthonie van Dijckstraat 4

  • Frans Halsstraat 19

  • Govert Flinckstraat 24

  • Anthonie van Dijckstraat 5

  • Frans Halsstraat 20

  • Govert Flinckstraat 26

  • Anthonie van Dijckstraat 6

  • Frans Halsstraat 21

  • Govert Flinckstraat 28

  • Anthonie van Dijckstraat 7

  • Frans Halsstraat 22

  • Govert Flinckstraat 30

  • Anthonie van Dijckstraat 8

  • Frans Halsstraat 23

  • Govert Flinckstraat 32

  • Anthonie van Dijckstraat 9

  • Frans Halsstraat 24

  • Govert Flinckstraat 34

  • Anthonie van Dijckstraat 10

  • Frans Halsstraat 25

  • Govert Flinckstraat 36

  • Anthonie van Dijckstraat 11

  • Frans Halsstraat 27

  • Govert Flinckstraat 38

  • Anthonie van Dijckstraat 12

  • Frans Halsstraat 29

  • Govert Flinckstraat 40

  • Anthonie van Dijckstraat 13

  • Frans Halsstraat 31

  • Jan Steenlaan 13

  • Anthonie van Dijckstraat 14

  • Frans Halsstraat 33

  • Jan Steenlaan 15

  • Anthonie van Dijckstraat 15

  • Frans Halsstraat 35

  • Jan Steenlaan 17

  • Anthonie van Dijckstraat 16

  • Frans Halsstraat 37

  • Jan Steenlaan 19

  • Anthonie van Dijckstraat 17

  • Frans Halsstraat 39

  • Jan Steenlaan 21

  • Anthonie van Dijckstraat 18

  • Govert Flinckstraat 1

  • Jan Steenlaan 23

  • Anthonie van Dijckstraat 19

  • Govert Flinckstraat 2

  • Jan Steenlaan 25

  • Anthonie van Dijckstraat 20

  • Govert Flinckstraat 3

  • Jan Steenlaan 27

  • Anthonie van Dijckstraat 21

  • Govert Flinckstraat 4

  • Jan Steenlaan 29

  • Anthonie van Dijckstraat 22

  • Govert Flinckstraat 5

  • Jan Steenlaan 31

  • Frans Halsstraat 2

  • Govert Flinckstraat 6

  • Jan Steenlaan 33

  • Frans Halsstraat 4

  • Govert Flinckstraat 7

  • Pieter Brueghelstraat 1

  • Frans Halsstraat 6

  • Govert Flinckstraat 8

  • Pieter Brueghelstraat 2

  • Frans Halsstraat 8

  • Govert Flinckstraat 10

  • Pieter Brueghelstraat 3

  • Frans Halsstraat 10

  • Govert Flinckstraat 12

  • Pieter Brueghelstraat 4

  • Frans Halsstraat 12

  • Govert Flinckstraat 14

  • Pieter Brueghelstraat 5

  • Frans Halsstraat 14

  • Govert Flinckstraat 16

  • Pieter Brueghelstraat 6

  •  

  •  

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 7

  • Pieter Brueghelstraat 24

  • Rubensstraat 6

  • Pieter Brueghelstraat 8

  • Pieter Brueghelstraat 26

  • Rubensstraat 8

  • Pieter Brueghelstraat 9

  • Pieter Brueghelstraat 26

  • Rubensstraat 10

  • Pieter Brueghelstraat 10

  • Rembrandtlaan 3

  • Rubensstraat 12

  • Pieter Brueghelstraat 11

  • Rembrandtlaan 5

  • Rubensstraat 14

  • Pieter Brueghelstraat 12

  • Rembrandtlaan 7

  • Rubensstraat 16

  • Pieter Brueghelstraat 13

  • Rembrandtlaan 9

  • Rubensstraat 18

  • Pieter Brueghelstraat 14

  • Rembrandtlaan 11

  • Rubensstraat 20

  • Pieter Brueghelstraat 15

  • Rembrandtlaan 13

  • Rubensstraat 22

  • Pieter Brueghelstraat 16

  • Rembrandtlaan 15

  • Rubensstraat 24

  • Pieter Brueghelstraat 17

  • Rembrandtlaan 17

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 18

  • Rembrandtlaan 19

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 19

  • Rembrandtlaan 21

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 20

  • Rembrandtlaan 23

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 21

  • Rembrandtlaan 25

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 22

  • Rubensstraat 2

  •  

  • Pieter Brueghelstraat 23

  • Rubensstraat4

  •  

  •  

  • 2.

    Dat dit besluit kan worden aangehaald als: Aanwijzingsbesluit ondergrondse inzamelvoorzieningen WP29 Jan Steenlaan (2023-0019825).

  • 3.

    Dat dit besluit op de dag na bekendmaking in werking treedt.

Bezwaren

Waar stuurt u het bezwaarschrift naar toe?

  • 1.

    Per post: U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.

Het college van Burgemeester en Wethouders, Postbus 11, 3350 AA Papendrecht.

  • 2.

    Of dien uw bezwaar digitaal in via het formulier op de website van de gemeente (DIGID): www.papendrecht.nl/bezwaarmaken

Binnen welke termijn stuurt u het bezwaarschrift?

Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd. Daarmee voorkomt u dat uw bezwaarschrift te laat binnen is en niet behandeld kan worden.

Wat neemt u in ieder geval op in het bezwaarschrift?

  • uw naam, adres en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent en uw e-mailadres;

  • de datum van uw bezwaarschrift;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de publicatiedatum van dat besluit of stuur voor een snellere afhandeling een kopie, scan of foto daarvan mee;

  • de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;

  • vermeld bovenaan de brief 'bezwaarschrift'.

Kunt u de uitkomst van de bezwaarprocedure niet afwachten vanwege een spoedeisend belang?

Dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het besluit geldt namelijk ook tijdens de bezwaarschriftenprocedure. Aan het verzoek zijn kosten verbonden. Voor nadere informatie over de voorwaarden, kijk op https://www.raadvanstate.nl/bestuursrechtspraak/voorlopige/.

Ook kunt u het verzoekschrift digitaal indienen met DIGID bij genoemde rechtbank via https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/.

 

 

 

Papendrecht, 13 februari 2023,

Burgemeester en wethouders van Papendrecht,

namens dezen,

teamleider Beheer,

L. Eylen a.i.

Bijlage

Overzichtstekening WP29 Jan Steenlaan

 

 

Naar boven