Wijziging Standplaatsenbeleid Gemeente Bergen

[Deze bekendmaking is slechts een tekstplaatsing. De oorspronkelijke publicatie is op 21 mei 2021 bekendgemaakt, beschikbaar via Gemeenteblad 2021, 158791.]

 

Het college van de gemeente Bergen NH,

 

Gelet op het bepaalde in artikel APV. Standplaatsen worden geregeld in Hoofdstuk 5 - Afdeling 4 - artikel 5 van de APV. Specifiek beleid, waaronder in dit geval dat van standplaatsen, is aanvullend op de relevante wettelijke en bij verordening geregelde voorschriften.

besluit:

 

vast te stellen de wijziging van de beleidsregels van het Standplaatsenbeleid

Artikel I  

De beleidsregels van het Standplaatsenbeleid worden als volgt gewijzigd:

 

A

Artikel 5 Toewijzing standplaats komt te luiden:

  • 1.

    Een standplaatshouder kan zich inschrijven voor een beschikbare aangewezen locatie door de gemeente voor een periode van maximaal 5 jaar.

  • 2.

    Voor vrijgekomen standplaatsen komen zowel bestaande als nieuwe aanvragers in aanmerking.

  • 3.

    Burgemeester en wethouders kunnen besluiten een vrijgekomen standplaats niet meer uit te geven.

B

Artikel 6 Wachtlijst komt te luiden:

  • 1.

    Zes maanden voor afloop van een lopende vergunning publiceert de gemeente de vrijgekomen standplaats in de gemeentekrant.

  • 2.

    Zowel bestaande standplaatshouders als nieuwe aanvragen voor een standplaats kunnen inschrijven.

  • 3.

    Bij meerdere inschrijvingen voor dezelfde standplaats vindt een loting door de gemeente plaats.

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2023.

 

secretaris

burgemeester

Naar boven