Openbare vergadering van de Commissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 17 januari 2023 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl. Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per

onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te

stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te

worden gemeld.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten, wethouder De Way

5. Presentatie Stichting Ontwikkelingssamenwerking Dinkelland

De Stichting Ontwikkelingssamenwerking heeft verzocht zich te mogen presenteren tijdens een raadscommissie en inzicht te geven in haar activiteiten.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

6. Voorstel inzake vaststellen beleidsnota geluid bij evenementen in de gemeente Dinkelland

In de beleidsnota geluid bij evenementen wordt uiteengezet welke normen er gelden voor verschillende types evenementen en regels wanneer een geluidsmonitoringssysteem noodzakelijk is.

Portefeuillehouder: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake vaststellen gewijzigde begroting 2023 Noaberkracht (wordt nagezonden onder voorbehoud goedkeuring college 3 januari 2023)

In de eerder vastgestelde begroting is aangegeven dat er ten tijde van het opstellen van de begroting 2023 gewerkt werd aan het opstellen van het plan organisatieontwikkeling 2022-2026. Aangegeven is dat dit plan zou leiden tot een aanpassing van de begroting 2023. De nu voorliggende begroting 2023 is inclusief het plan organisatieontwikkeling.

Portefeuille: wethouder De Way

8. Rapport Nationale ombudsman “Met te weinig genoegen nemen”

De fractie Progressief Dinkelland heeft dit rapport aangetekend voor commissiebehandeling om met het college en de collega-fracties te bespreken hoe de kwetsbare doelgroep die hier genoemd wordt kan aanhaken bij de digitale overheid maar ook hoe ze gebruik kunnen maken van regelingen op het gebied van inkomensondersteunende e.d.

Portefeuillehouder: wethouder Severijn

9. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven