Wijziging Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019

Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar van de gemeente Westerkwartier, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelet op het bepaalde in het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019;

 

B E S L U I T :

 

  • 1.

    In Bijlage 1 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, onder A. Publiekrechtelijke bevoegdheden, punt 5 te laten vervallen.

  • 2.

    In Bijlage 1 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, onder A. Publiekrechtelijke bevoegdheden, punt 13 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:

    • 13.

      Het beslissen op een verzoek om planschade en/of nadeelscompensatie als meer dan € 10.000 wordt toegekend of als van het advies van een adviseur wordt afgeweken.

  • 3.

    In Bijlage 1 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, onder C. Personele bevoegdheden, punt 1 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:

    • 1.

      Alle personeelsaangelegenheden met betrekking tot de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

  • 4.

    In Bijlage 1 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, onder C. Personele bevoegdheden, punt 3 te laten vervallen.

  • 5.

    In Bijlage 1 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, onder C. Personele bevoegdheden een nieuw punt 4 in te voegen die komt te luiden als volgt:

    • 4.

      Het nemen van een reorganisatiebesluit of besluit tot uitplaatsing van taken, waarbij het nodig is een sociaal plan vast te stellen.

  • 6.

    In Bijlage 2 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, punt 3 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:

    • 3.

      Het beëindigen van arbeidsovereenkomsten op grond van artikel 7:669 Burgerlijke Wetboek, met uitzondering van beëindiging van een arbeidsovereenkomst op grond van artikel 7:669, lid 3, sub b Burgerlijk Wetboek voor zover het standaardsituaties betreft.

  • 7.

    In Bijlage 2 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, punt 9 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:

    • 9.

      Het opleggen van disciplinaire maatregelen, met inbegrip van het verlenen van ontslag op staande voet op grond van de artikelen 7:677, lid 1 en 7:678 Burgerlijk Wetboek.

  • 8.

    In Bijlage 2 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, punt 11 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:

    • 11.

      Het besluiten tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot werknemers en het ondertekenen daarvan, met uitzondering van de standaard vaststellingsovereenkomst (zonder maatwerkafspraken) bij (deeltijd) ontslag wegens langdurige ziekte.

  • 9.

    In Bijlage 2 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, een nieuw punt 13 in te voegen die komt te luiden als:

    • 13.

      Het vaststellen van regels omtrent de ambtelijke organisatie, inclusief het vaststellen van personele regelingen en beleid en het besluiten tot reorganisaties en uitplaatsing van taken voor zover er geen sociaal plan nodig is.

  • 10.

    Dit besluit treedt in werking op de dag nadat het bekendgemaakt is.

Aldus besloten in de vergadering van burgemeester en wethouders van de gemeente Westerkwartier, d.d. 19 december 2023

A. van der Tuuk,

burgemeester

R. Kleijnen,

secretaris

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Westerkwartier, d.d. 19 december 2023

A. van der Tuuk, burgemeester

Aldus vastgesteld door de heffingsambtenaar van de gemeente Westerkwartier,

d.d. 19 december 2023

B. Koopman, heffingsambtenaar

Aldus vastgesteld door de invorderingsambtenaren van de gemeente Westerkwartier

d.d. 19-12-2023

L.J. Terpstra, invorderingsambtenaar

Naar boven