Besluit van het college van burgemeester en wethouders en van de burgemeester van de gemeente Nissewaard tot vijfde wijziging van het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2021

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Nissewaard, ieder voor zoveel het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelet op artikel 160 van de Gemeentewet, op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en op Titel 3 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek;

 

besluiten het volgende:

Artikel I  

Het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2021 wordt gewijzigd als volgt:

 

A.

In hoofdstuk 1, artikel 4, eerste lid, wordt ‘Het verstrekken van inlichting over vastgesteld beleid, voor zover geen sprake is van een verzoek om informatie in het kader van Wet openbaarheid van bestuur;’ vervangen door ‘Het verstrekken van informatie over het dagelijks bestuur van de gemeente;’

 

B.

In hoofdstuk 1, artikel 11, wordt in het vijfde lid ‘Subsidiebesluiten, bedoeld in de Algemene subsidieverordening Nissewaard 2022’ vervangen door ‘Besluiten tot subsidieverlening als bedoeld in de Algemene subsidieverordening’.

 

C.

In hoofdstuk 2 wordt aan onderdeel 1, onder vervanging van de punt achter subonderdeel u door een puntkomma, een subonderdeel toegevoegd, luidende:

  • v.

    Besluiten ter uitvoering van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.

D.

In hoofdstuk 2 wordt onder vernummering van de onderdelen 4 tot en met 10 tot 5 tot en met 11 een onderdeel ingevoegd, luidende:

  • 4.

    Aan de juridisch medewerker van het team Advies wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het nemen van besluit op grond van de Wet open overheid.

E.

Aan hoofdstuk 2 wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:

  • 12.

    Aan de teamleider van het team Advies Dienstverlening wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het nemen van besluiten over nadeelcompensatie als bedoeld in het bepaalde bij of krachtens Titel 4.5 van de Algemene wet bestuursrecht en de Verordening nadeelcompensatie Nissewaard 2022.

F.

In hoofdstuk 3 wordt onderdeel 5 vervangen door:

  • 5.

    Aan de CISO-functionaris en de Privacy officer van het team Informatievoorziening wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten en handelingen ter uitvoering van Algemene verordening gegevensbescherming en de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming;

    • b.

      Het doen van onderzoek naar (mogelijke) inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens.

G.

In hoofdstuk 4 worden de onderdelen 1 en 2 vervangen door:

  • 1.

    Aan de Manager van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten tot en het geven van een volmacht tot het royeren van een krediethypotheek.

  • 2.

    Aan de teamleiders van de teams Poort en Taal, Ontwikkeling werkt en Werken aan Voortgang en Preventie, Schuldhulp en Administratie van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet Inburgering, de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, de Wet op de lijkbezorging, de Verordening participatiewet Nissewaard 2023, de Regeling opvang ontheemden Oekraïne, en besluiten op verzoeken om toepassing van de hardheidsclausule bij de uitvoering van genoemde wetten;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Verordening jeugdhulp Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke ondersteuning Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023 en de Verordening maatschappelijke ondersteuning in beschermde woonvormen Zuid-Hollandse Eilanden 2022 voor wat betreft invordering en verhaal van geldschulden en verstrekte voorzieningen;

    • c.

      Het in rechte vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders of de gemeente in bestuurs- en civielrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten en privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld onder a en b;

    • d.

      Besluiten inzake autorisaties voor Suwinet;

    • e.

      Besluiten tot het doen van fraudeonderzoek en tot het nemen van maatregelen naar aanleiding van de resultaten van dat onderzoek.

H.

In hoofdstuk 4, onderdeel 3, wordt in subonderdeel a ‘de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’.

 

I.

Hoofdstuk 4, onderdeel 4, wordt vervangen door:

  • 4.

    Aan de casusregisseurs van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten ter uitvoering van de Wet hersteloperatie toeslagen.

J.

In hoofdstuk 4, onderdeel 5, wordt in subonderdeel c ‘de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’.

 

K.

In hoofdstuk 4, onderdeel 6, wordt in de tweede alinea ‘de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’.

 

L.

Van hoofdstuk 4 worden de onderdelen 7 tot en met 15 vervangen door:

  • 7.

    Aan de klantmanagers, de ontwikkelklantmanagers en de sociaal rechercheurs van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet Sociale Werkvoorziening, de Wet Inburgering, de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, de Wet Schulphulpverlening, de Regeling opvang ontheemden Oekraïne en de Verordening participatiewet Nissewaard 2023;

    • b.

      Besluiten tot en ondertekenen van verklaringen als bedoeld in Titel III van de Faillissementswet en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;

    • c.

      Het in rechte vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures ter zake van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;

    • d.

      Van het bepaalde onder a tot en met c mag een klantmanager of sociaal rechercheur alleen dan gebruik maken indien en voor zover de teamleider daarvoor toestemming heeft gegeven.

  • 8.

    Aan de administratief medewerkers van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet Sociale Werkvoorziening, de Wet Inburgering, de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, de Wet Schulphulpverlening, de Regeling opvang ontheemden Oekraïne en de Verordening participatiewet Nissewaard 2023, indien en voor zover de teamleider aan de betreffende medewerker daarvoor toestemming heeft gegeven.

  • 9.

    Aan de adviseur SROI van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het verrichten van privaatrechtelijke en publiekrechtelijke rechtshandelingen tot een bedrag van maximaal € 500.000 per rechtshandeling, voor zover deze betrekking hebben op social return verplichtingen tot werken, leren, sociaal inkopen en investeren, maatschappelijke activiteiten, een andere invulling van inclusiviteit en de naleving van deze verplichtingen, waaronder het inroepen van boetebedingen.

  • 10.

    Aan de teamleider van het team Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op de Lijkbezorging voor wat betreft het verlenen van verlof tot het opgraven, verwijderen en/of vervoeren van een lijk;

    • b.

      Het instellen van één of meer stembureaus in de gemeente;

    • c.

      Het instellen van een gemeentelijk stembureau voor de centrale stemopneming;

    • d.

      Het vaststellen van een reglement Burgerlijke stand;

    • e.

      De aanwijzing van (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand;

    • f.

      Het aanwijzen van Toezichthouders Basisregistratie Personen;

    • g.

      Van de bevoegdheden onder b. tot en met f. mag alleen gebruik worden gemaakt na overleg met het betreffende lid van het college van de burgemeester en wethouders dat Burgerzaken in zijn portefeuille heeft;

    • h.

      Het aanwijzen van een rechtspersoon als briefadresgever ingevolge artikel 2.42, sub b van de Wet basisregistratie personen.

  • 11.

    Aan de ambtenaar van de burgerlijke stand van het team Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de Wet op de Lijkbezorging voor wat betreft:

    • a.

      Het verlenen verlof/uitstel tot begraven of cremeren;

    • b.

      Het verlenen van verlof tot ontleding;

    • c.

      Het verlenen van een laissez-passer als bedoeld in artikel 11 van de het Besluit op de Lijkbezorging;

    • d.

      Doen van opgaaf van sterfgevallen aan Inspecteur Registratie en Successie.

  • 12.

    Aan de adviseur Burgerzaken, de beleidsmedewerker Burgerzaken, de BRP beheerder Burgerzaken, de vakspecialist Burgerzaken, de kwaliteitsmedewerker Burgerzaken de (senior) medewerker Burgerzaken van het team Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor:

    • a.

      Het al dan niet verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen op grond van de Wet basisregistratie personen, het Besluit basisregistratie personen, de Verordening gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Nissewaard en de daarop vastgestelde nadere regelingen;

    • b.

      Het oproepen van burgers tot het verstrekken van informatie, het vragen van inlichtingen of geschriften in verband met de bijhouding van de basisregistratie personen;

    • c.

      Het afgeven van een verklaring omtrent het Nederlanderschap als bedoeld in de Paspoortwet en de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • d.

      Het in ontvangst nemen van een verklaring omtrent afstand van het Nederlanderschap en het verzenden van een bevestiging daarvan;

    • e.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet basisregistratie personen:

      • I.

        het (ambtshalve) opnemen van gegevens omtrent een persoon in de basisregistratie;

      • II.

        op een verzoek van een betrokkene tot het verbeteren, aanvullen of verwijderen van een hem betreffend persoonsgegeven in de basisregistratie;

      • III.

        het afnemen van een verklaring onder eed of gelofte als bedoeld in artikel 2.8;

      • IV.

        als bedoeld in de artikelen 2.55 tot en met 2.60;

    • f.

      Besluiten ter uitvoering van de Paspoortwet:

      • I.

        Het in ontvangst nemen van en beslissen op een aanvraag om een reisdocument;

      • II.

        Het verstrekken van een reisdocument;

      • III.

        Het weigeren of vervallen verklaren van een reisdocument, uitgezonderd een Nederlandse Identiteitskaart;

      • IV.

        Het opmaken van een proces-verbaal van verschreven, onbruikbaar gemaakte, vermiste of gestolen reisdocumenten;

      • V.

        Het in ontvangst nemen van reis- en andere waardedocumenten en het verstrekken van een ontvangstbevestiging daarvan;

    • g.

      Besluiten ter uitvoering van de Kieswet voor wat betreft:

      • I.

        Aanvragen om een stempas, een kiezerspas en een volmachtbewijs;

      • II.

        Ondersteuningsverklaring.

    • h.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Justitiële en Strafvorderlijke gegevens voor het in behandeling nemen van een aanvraag van een verklaring omtrent gedrag en het vragen van een vergoeding daarvoor;

    • i.

      Besluiten ter uitvoering van hoofdstuk 2 van de Parkeer- en parkeerbelastingverordening;

    • j.

      Het verstrekken, verlengen dan wel intrekken van een abonnement voor het parkeren in een parkeergarage;

    • k.

      Het verstrekken van inlichtingen uit het Centraal register rijbewijzen en bromfietscertificaten;

    • l.

      Besluiten ter uitvoering van de Wegenverkeerswet voor wat betreft:

      • I.

        de afgifte van rijbewijzen dan wel de verlenging van de geldigheidsduur daarvan;

      • II.

        de ongeldigverklaring van rijbewijzen;

    • m.

      m. Het verstrekken c.q. aanvragen van inlichtingen uit archieven van aanvraagformulierenreisdocumenten en rijbewijzen;

    • n.

      Het in bewaring nemen van gevonden voorwerpen, het uitgeven van een bewijs van afgifte van een bewaring gegeven voorwerp en het uitgeven van een gevonden voorwerp;

    • o.

      Het verkopen, vernietigen of om niet verstrekken aan een derde van een gevonden voorwerp.

  • 13.

    Aan de adviseur Burgerzaken, de beleidsmedewerker Burgerzaken, de vakspecialist Burgerzaken, de (senior) kwaliteitsmedewerker Burgerzaken en de senior medewerker Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat en volmacht verleend voor het bij de politie doen van aangifte van strafbare feiten betreffende zaken die behoren tot de taken en activiteiten van Burgerzaken.

  • 14.

    Aan de adviseur Burgerzaken, de beleidsmedewerker Burgerzaken, de BRP beheerder Burgerzaken, de vakspecialist Burgerzaken en de kwaliteitsmedewerker Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor:

    • a.

      Besluiten omtrent een optieverzoek of naturalisatieverzoek als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap en de Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • b.

      Het in ontvangst nemen van een verklaring omtrent afstand van het Nederlanderschap en het verzenden van een bevestiging daarvan;

    • c.

      Het in ontvangst nemen van een kennisgeving als bedoeld in artikel 11 van de Toescheidingsovereenkomst;

    • d.

      Het uitvoeren van de naturalisatieceremonie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • e.

      Besluiten ter uitvoering van de Kieswet voor wat betreft:

      • I.

        Aanvraag briefstemmen;

      • II.

        Registreren van kiesgerechtigheid;

      • III.

        De afgifte van een verklaring van registratie als kiezer;

      • IV.

        Openbare kennisgevingen;

      • V.

        Kennisgeving aan belanghebbende van uitsluiting kiesrecht;

      • VI.

        Verzoek politieke groepering inzake registratie naam van die groepering;

      • VII.

        Verklaring bevoegdheid tot deelname aan stemming;

      • VIII.

        In ontvangst nemen van kandidatenlijsten;

      • IX.

        Registratie kiesgerechtigdheid niet-Nederlanders die onderdaan zijn van een andere lidstaat van de Europese Unie;

    • f.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Justitiële en Strafvorderlijke Gegevens voor wat betreft het opvragen van justitiële gegevens ten behoeve van de uitvoering van een wettelijke verplichting;

    • g.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 1.63 van het Burgerlijk wetboek en het reglement Burgerlijke stand tot aanwijzing van een trouwlocatie voor een éénmalige huwelijksvoltrekking;

    • h.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 1.16 van het Burgerlijk wetboek en het reglement Burgerlijke stand tot benoeming van een buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor een éénmalige huwelijksvoltrekking;

    • i.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 6 en 6a van de Rijkswet op het Nederlanderschap en de Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • j.

      Besluiten tot het weigeren dan wel vervallen verklaren van een reisdocument als bedoeld in hoofdstuk VI van de Paspoortwet;

    • k.

      Besluit tot terugbetaling van leges in verband met de kosten van vermissing van een rijbewijs.

  • 15.

    Aan de adviseur Burgerzaken, de vakspecialist Burgerzaken en de beleidsmedewerker Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor:

    • a.

      Het ten behoeve van de organisatie van verkiezingen als bedoeld in de Kieswet benoemen van: voorzitters en leden van stembureaus, van tellers, telleiders, hoofdcontroleurs, controleurs, en ondersteunende medewerkers;

    • b.

      Van de bevoegdheden onder a. mag alleen gebruik worden gemaakt na overleg met het betreffende lid van het college van de burgemeester en wethouders dat Burgerzaken in zijn portefeuille heeft.

  • 16.

    Aan de assistent administratief medewerker van het team Burgerzaken van de Eenheid Werk, Inkomen en Identiteit wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het verstrekken c.q. aanvragen van inlichtingen uit archieven van aanvraagformulierenreisdocumenten en rijbewijzen;

    • b.

      Het in bewaring nemen van gevonden voorwerpen, het uitgeven van een bewijs van afgifte van een in bewaring gegeven voorwerp en het uitgeven van een gevonden voorwerp;

    • c.

      Het verkopen, vernietigen of om niet verstrekken aan een derde van een gevonden voorwerp.

M.

In hoofdstuk 5, onderdeel 1 wordt ‘de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Verordening jeugdhulp Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke ondersteuning Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023’.

 

N.

In hoofdstuk 5 wordt onderdeel 4 vervangen door:

  • 4.

    Aan de Combinatiefunctionarissen van het team Preventie en Welzijn wordt mandaat, volmacht en machtiging voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de subsidieregeling Bewonersinitiatieven Nissewaard.

O.

In hoofdstuk 5, onderdeel 6 wordt ‘Aan de adviseur Maatschappelijke Ondersteuning van het team Ontwikkeling wordt' vervangen door ‘Aan de beleidsmedewerker Maatschappelijke Ondersteuning van het team Ontwikkeling en aan de doorbraakregisseur van het team Regie wordt'.

 

P.

In hoofdstuk 5, onderdeel 7 wordt ‘Aan de regisseurs Jeugd en Gezin van het team Zorg’ vervangen door ‘Aan de regisseur Jeugd en Gezin, de klantmanager Jeugd en de Onderwijs Zorg Makelaar van het team Jeugd en de regisseur Maatschappelijke ondersteuning met SKJ registratie van het team Regie’.

 

Q.

In hoofdstuk 5 wordt onderdeel 8 vervangen door:

  • 8.

    Aan de klantmanagers van het team Wmo wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Verordening maatschappelijke ondersteuning Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023 en de Verordening maatschappelijke ondersteuning in beschermde woonvormen Zuid-Hollandse Eilanden 2022;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling Gehandicaptenparkeerkaart.

R.

Hoofdstuk 5, onderdeel 9, vervalt.

 

S.

Hoofdstuk 5, onderdeel 10, wordt vervangen door:

  • 10.

    Aan de coördinator subsidies van het team Administratie en Kwaliteitsbewaking wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het nemen van subsidiebesluiten als bedoeld in de Algemene subsidieverordening en de daarop gebaseerde nadere regelingen, met uitzondering van besluiten tot subsidieverlening. Voor besluiten tot subsidieverlening wordt ondertekeningsmandaat verleend.

T.

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 11 ‘Aan de regisseur Jeugdoverlast, de regisseur Woonoverlast, de klantmanager ISA, de regisseur Wet verplichte GGZ en de coördinator Steunpunt Woonoverlast ’vervangen door ‘Aan de regisseur Jeugdoverlast en de regisseur Woonoverlast van het team Regie’.

 

U.

In hoofdstuk 5, onderdeel 11, wordt in subonderdeel b ‘€ 5000’ vervangen door ‘€ 7.000’.

 

V.

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 12 ‘de consulent leerlingenvervoer van het team Zorg’ vervangen door ‘de consulent leerlingenvervoer van het team Jeugd’.

 

W.

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 13 ‘Aan de coördinator Steunpunt Woonoverlast, de regisseur Jeugdoverlast Zorg en de coördinator Buurtpreventie & Buurtbemiddeling van het team Zorg‘ vervangen door ‘Aan de regisseur Woonoverlast, buurtpreventie en buurtbemiddeling, de juridisch medewerker woonoverlast en de regisseur Jeugdoverlast van het team Regie MO’.

 

X.

In hoofdstuk 5 wordt in onderdeel 14 ‘de Verordening sociaal domein gemeente Nissewaard;’ vervangen door ‘de Verordening jeugdhulp Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke ondersteuning Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023 en de Verordening maatschappelijke ondersteuning in beschermde woonvormen Zuid-Hollandse Eilanden 2022’.

 

Y.

In hoofdstuk 5, wordt in onderdeel 15 ‘Aan de Regisseur Woonoverlast en de juridisch medewerker woonoverlast’ vervangen door ‘Aan de Regisseur Woonoverlast, buurtpreventie en buurtbemiddeling en de juridisch medewerker woonoverlast van het team Regie MO’.

 

Z.

Van hoofdstuk 5, onderdeel 15, vervallen de subonderdelen d en e.

 

AA.

Aan hoofdstuk 5 worden twee onderdelen toegevoegd, luidende:

  • 16.

    Aan de klantmanager urgentie van het team Regie wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten ter uitvoering van de Huisvestingswet 2014 en de Verordening woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2020-2024.

  • 17.

    Aan de regionaal klantmanager beschermd wonen en opvang van het team Meervoudig Complex wordt mandaat, volgmacht en machtiging verleend voor het nemen van besluiten op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Verordening maatschappelijke ondersteuning in beschermde woonvormen Zuid-Hollandse Eilanden 2022 en de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023.

BB.

In hoofdstuk 6, onderdeel 6, subonderdeel a, wordt ‘Besluiten ter uitvoering van de Monumentenwet 1988, de Erfgoedwet en de Wet Ruimtelijke Ordening’ vervangen door ‘Besluiten ter uitvoering van wat bepaald is bij of krachtens de Monumentenwet, de Erfgoedwet, de Wet Ruimtelijke Ordening en de Omgevingswet’.

 

CC.

In hoofdstuk 6, onderdeel 8, subonderdeel b, wordt ‘planschade als bedoeld in artikel 6 van de Wet ruimtelijke ordening;’ vervangen door ‘planschade als bedoeld in artikel 6 van de Wet ruimtelijke ordening en nadeelcompensatie als bedoeld in wat bepaald is bij of krachtens de Omgevingswet, Titel 4.5 van de Algemene wet bestuursrecht en de Verordening nadeelcompensatie Nissewaard 2022;’.

 

DD.

Hoofdstuk 6, onderdeel 9, wordt vervangen door:

  • 9.

    Aan de beleidsmedewerkers en beleidsadviseurs van het team Ruimtelijk Inrichting wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten ter uitvoering van wat bepaald is bij of krachtens de Wet Geluidhinder en de Omgevingswet voor wat betreft het vaststellen en wijzigen van een hogere waarde voor de ten hoogste toelaatbare geluidsbelasting.

EE.

Hoofdstuk 6, onderdeel 11, wordt vervangen door:

  • 11.

    Aan de beleidsmedewerker Milieu van de Eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het geven van zienswijzen in het kader van de voorbereiding van besluiten ter uitvoering van wat bepaald is bij of krachtens de Wet Milieubeheer en de Omgevingswet.

FF.

Van hoofdstuk 7 worden, onder vernummering van de onderdelen 9 en 10 tot 8 en 9, de onderdelen 6, 7 en 8 vervangen door de volgende twee onderdelen:

  • 6.

    Aan de Teamleider van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens:

    • a.

      De Alcoholwet;

    • b.

      De Algemene plaatselijke verordening Nissewaard;

    • c.

      Het Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen;

    • d.

      De Leegstandwet;

    • e.

      De Omgevingswet;

    • f.

      De Verordening nadeelcompensatie Nissewaard 2022;

    • g.

      De Wegenverkeerswet;

    • h.

      De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

    • i.

      De Wet bodembescherming;

    • j.

      De Wet geluidhinder;

    • k.

      De Wet goed verhuurderschap;

    • l.

      De Wet milieubeheer;

    • m.

      De Wet op de kansspelen;

    • n.

      De Wet vervoer gevaarlijke stoffen;

    • o.

      De Winkeltijdenwet;

    • p.

      De Woningwet;

    • q.

      De Zondagswet.

  • 7.

    Aan de Teamleider van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend:

    • a.

      Om te besluiten over de aanstelling van verkeersregelaars en verkeersbrigadiers als bedoeld in artikel 56 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;

    • b.

      Tot het aangaan, wijzigen en beëindigen van overeenkomsten met onbezoldigd ambtenaren als bedoeld in de Ambtenarenwet 2017 en het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017;

    • c.

      Tot het verlenen van mandaat aan een onbezoldigd ambtenaar om naheffingsaanslagen parkeerbelastingen op te leggen.

GG.

In hoofdstuk 9 wordt in onderdeel 1 ‘de Participatieverordening Nissewaard, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’.

 

HH.

In hoofdstuk 9 wordt onder vernummering van de onderdelen 2 en 3 tot 3 en 4 een onderdeel ingevoegd, luidende:

  • 2.

    Aan de teamleider van het team Ontwikkeling en Dienstverlening van de Eenheid Voorne-Putten Werkt wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet Inburgering, de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, de Wet op de lijkbezorging, de Verordening participatiewet Nissewaard 2023, de Regeling opvang ontheemden Oekraïne, en besluiten op verzoeken om toepassing van de hardheidsclausule bij de uitvoering van genoemde wetten;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, de Verordening jeugdhulp Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke ondersteuning Nissewaard 2023, de Verordening maatschappelijke opvang en vrouwenopvang Zuid-Hollandse Eilanden 2023 en de Verordening maatschappelijke ondersteuning in beschermde woonvormen Zuid-Hollandse Eilanden 2022 voor wat betreft invordering en verhaal van geldschulden en verstrekte voorzieningen;

    • c.

      Het in rechte vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders of de gemeente in bestuurs- en civielrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten en privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld onder a en b;

    • d.

      Besluiten inzake autorisaties voor Suwinet;

    • e.

      Besluiten tot het doen van fraudeonderzoek en tot het nemen van maatregelen naar aanleiding van de resultaten van dat onderzoek.

II.

In hoofdstuk 9 wordt in onderdeel 3 (nieuw) ‘de Participatieverordening Nissewaard, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’

 

JJ.

In hoofdstuk 9 wordt in onderdeel 4 (nieuw) ‘de Participatieverordening Nissewaard, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening Sociaal Domein gemeente Nissewaard’ vervangen door ‘de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, de Wet kinderopvang en de Verordening participatiewet Nissewaard 2023’.

 

KK.

Hoofdstuk 10, paragraaf 10.4 wordt vervangen door:

 

Paragraaf 10.4 Mandaatlijst gemeenschappelijke regeling DCMR

 

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst.

 

Aan de directeur van de gemeenschappelijke regeling DCMR Milieudienst Rijnmond wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend:

 

  • 1.

    voor het nemen van besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens:

    • a.

      De Algemene plaatselijke verordening Nissewaard;

    • b.

      De Omgevingswet;

    • c.

      De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

    • d.

      De Wet bodembescherming;

    • e.

      De Wet geluidhinder;

    • f.

      De Wet milieubeheer;

    • g.

      De Wet vervoer gevaarlijke stoffen;

  • 2.

    voor de aanwijzing van toezichthouders, belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de regelingen, bedoeld in het eerste lid;

  • 3.

    voor de behandeling van bezwaar- en beroepschriften en klachten over besluiten als bedoeld in het eerste lid;

  • 4.

    voor het verlenen van ondermandaat, -volmacht en -machtiging aan zijn medewerkers ter uitvoering van het bepaalde in deze paragraaf.

LL.

Aan hoofdstuk 10 wordt een paragraaf toegevoegd, luidende:

 

Paragraaf 10.5 Mandaatlijst gemeenschappelijke regeling VRR

 

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst.

 

Aan de algemeen directeur van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend:

 

  • 1.

    voor het nemen van besluiten voor zover het brandveilig gebruik en brandveiligheid betreft, ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens:

    • a.

      De Algemene plaatselijke verordening Nissewaard;

    • b.

      De Omgevingswet;

    • c.

      De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

    • d.

      De Wet veiligheidsregio’s.

  • 2.

    voor de aanwijzing van toezichthouders, belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de regelingen, bedoeld in het eerste lid;

  • 3.

    voor de behandeling van bezwaar- en beroepschriften en klachten over besluiten als bedoeld in het eerste lid;

  • 4.

    voor het verlenen van ondermandaat, -volmacht en -machtiging aan zijn medewerkers ter uitvoering van het bepaalde in deze paragraaf.

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2024.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard op 19 december 2023.

De wnd. gemeentesecretaris,

S. Elseman

De burgemeester,

mr. F. van Oosten

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Nissewaard op 19 december 2023.

De burgemeester,

mr. F. van Oosten

Naar boven